Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
nissan Nissan jest liderem elektrycznej rewolucji. Po europejskich drogach jeździ już ponad 550 elektrycznych taksówek tej marki.

Taksówkarze należą do najbardziej wymagających użytkowników, a wysokie przebiegi ich pojazdów potwierdzają niezawodność i funkcjonalność samochodów elektrycznych Nissana.

Tylko w 2015 roku korporacje taksówkowe w całej Europie odebrały ponad 100 samochodów elektrycznych, a Nissan sprzedał najwięcej w 100% elektrycznych taksówek spośród wszystkich producentów. Wzrost na rynku elektrycznych taksówek będzie prawdopodobnie trwał nadal, gdyż zyskują one popularność także w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma Green Lite Taxi Kft. z Budapesztu zakupiła ostatnio 65 Nissanów LEAF, postanowiwszy zostać największym operatorem bezemisyjnych pojazdów na Węgrzech. Na potrzeby tego pionierskiego przedsięwzięcia dyrektor generalny firmy, Örs Lévay, zlecił zainstalowanie 7 stanowisk szybkiego ładowania na terenie miasta.
139744_22_30.aspxÖrs Lévay, dyrektor generalny Green Lite Taxi Kft.: „Cieszymy się, że jako pierwsza korporacja taksówkowa na Węgrzech będziemy dysponowali w 100% elektrycznymi samochodami, a zasięg 199 kilometrów oznacza, że w czasie jednej zmiany pojazdy będą musiały być ładowane tylko raz. Do zalet Nissana LEAF należą nie tylko oszczędności na paliwie i przeglądach, ale także bardzo płynna i niemal bezgłośna jazda, co doceniają zarówno pasażerowie, jak i kierowcy, którzy twierdzą, że po typowej 10‑godzinnej zmianie są znacznie mniej zmęczeni”.

Z Estonii dotarły informacje, że Nissan LEAF eksploatowany przez korporację taksówkową Elektritakso przejechał już ponad 218 000 kilometrów na oryginalnym zespole akumulatorowym, co potwierdza wysoką jakość i niezawodność samochodów elektrycznych oferowanych przez Nissana. W całej Estonii jest 80 elektrycznych taksówek i liczba ta wciąż rośnie. Na Litwie pod koniec 2015 roku Nissan dostarczy pierwsze 8 w pełni elektrycznych taksówek korporacji Smart Taxi Company działającej w stolicy tego kraju – Wilnie.

Ponadto wkrótce na rynku pojawi się nowy Nissan LEAF 30 kWh, który ze względu na wydłużony o 26% zasięg będzie jeszcze atrakcyjniejszą propozycją dla taksówkarzy.

Samochody elektryczne marki Nissan - w tym osobowy Nissan LEAF oraz e‑NV200 w wersji osobowej i dostawczej - stają się coraz popularniejsze wśród europejskich firm taksówkowych. W rankingu liczebności e‑taksówek prowadzą Holandia i Wielka Brytania.

5 krajów z największą liczbą zarejestrowanych e‑taksówek w Europie:
 
                                 Nissan LEAF        Nissan e-NV200               Liczba e‑taksówek marki Nissan
Holandia                           27                          167                                  194
Wielka Brytania              124                            10                                  134
Estonia                             74                              0                                   74
Węgry                              68                              0                                   68
Niemcy                             24                              6                                    30

W listopadzie 2011 roku Taxi Electric z Amsterdamu była pierwszą prywatną korporacją taksówkową, która przestawiła się na stuprocentowo elektryczne taksówki. Od tego czasu inne firmy z całej Europy przyłączają się do elektrycznej rewolucji, a modele Nissan LEAF i e‑NV200 wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa taksówkowe także w Sztokholmie, Pradze, Barcelonie i Rzymie.

Przy kosztach eksploatacji na poziomie zaledwie 0,03 EUR/km takie firmy jak działająca w południowo-zachodniej Anglii C&C Taxis oszczędzają średnio ponad 79 000 EUR rocznie. Przykład C&C Taxis - jednej z coraz liczniejszych firm taksówkowych w Europie używających elektrycznych Nissanów - dowodzi, że samochody elektryczne marki Nissan mogą być niezawodnie eksploatowane, przynosząc ogromne oszczędności i przyczyniając się do znacznego zmniejszenia śladu węglowego firmy.

Gareth Dunsmore, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni, ogłaszając osiągnięcie tego ważnego progu. W bieżącym roku Nissan dostarczył już o 30% więcej e‑taksówek niż w roku finansowym 2014, a liczba ta wciąż rośnie w miarę jak coraz więcej przedsiębiorstw taksówkowych zdaje sobie sprawę z korzyści wynikających z pełnej elektryfikacji parku pojazdów”.

W 2014 roku sprzedaż w 100% elektrycznego Nissana LEAF wzrosła o 33% w porównaniu z poprzednim rokiem. Dzięki mniejszej liczbie ruchomych części szacunkowe koszty przeglądów samochodów elektrycznych marki Nissan są nawet o 40% niższe w porównaniu z kosztami dla pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Ponadto europejscy właściciele elektrycznych samochodów w wielu krajach korzystają z różnych zachęt, takich jak ulgi podatkowe czy zwolnienie z akcyzy.

Nissan przekroczył ten ważny próg 500 taksówek po około 5 latach od wprowadzenia na rynek modelu LEAF - pierwszego produkowanego masowo bezemisyjnego pojazdu - i w zaledwie jeden rok po premierze w 100% elektrycznego dostawczego Nissana e‑NV200. Nissan LEAF pozostaje najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym wszech czasów - na całym świecie sprzedano go już w liczbie ponad 195 000 egzemplarzy.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
GABEC
LINEX Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.