Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
28 lutego br. w Rüsselsheim władze Adam Opel AG zawarły porozumienie ze związkiem IG Metall i radami pracowniczymi zakładów w Niemczech.

“Deutschlandplan” dotyczy określenia przyszłości poszczególnych fabryk:
  • Bochum - produkcja samochodów (Opel Zafira) nie zostanie zakończona na początku 2015 r. ale najprawdopodobniej pod koniec 2016 r. Po tym okresie w Bochum pozostanie magazyn części (600 pracowników) i centrum produkcji komponentów (600 osób). Jednak od II kwartału zakład przejdzie z trzech na dwie zmiany produkcyjne. Decyzja dotknie 700 pracowników, którzy zostaną objęci odprawami i programem częściowych emerytur.
  • Eisenach - po 2015 r. w tym zakładzie będzie kontynuowana produkcja małych aut. Obecnie wytwarzane są modele Corsa i ADAM,
  • Kaiserslautern - produkcja komponentów została zapewniona po roku 2016.
  • Rüsselsheim - zakład zostanie jedynym, w którym będzie wytwarzana Insignia. Produkcja drugiego modelu ma być uruchomiona w 2015 r. Także tylko w tej fabryce będzie wytwarzana przekładnia F40, montowana w modelach Opel Astra GTC/OPC, Opel Insignia OPC, Chevrolet Cruze i Buick Regal.
- To dobry dzień dla Opla i dobry dzień dla GM. Opel pozostanie kluczową częścią światowej działalności GM. “Deutschlandplan” jest kamieniem milowym w przywróceniu Oplowi rentowności do połowy tej dekady. Nasze koszty będą pod kontrolą - ocenił porozumienie szef rady nadzorczej i wiceprezes GM Steve Girsky.

W 2012. strata GM z działalności w Europie wzrosła do 1,8 mld dolarów wobec 0,7 mld rok wcześniej.

Ponad połowa z pośród 37 tys. europejskich pracowników Opla zatrudniona jest w Niemczech.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Deltax Programming Sp. z o.o.
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Lubricant Polska Sp. z o.o.