Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Porsche kontynuuje swoje dążenia do opracowywania i produkcji wysokowydajnych ogniw akumulatorowych: producent samochodów sportowych nabywa udziały w amerykańskiej spółce Group14 Technologies, wytwarzającej zaawansowane technologie krzemowo-węglowe dla akumulatorów litowo-jonowych.

Jako główny inwestor Porsche zwiększa jej kapitał o 100 mln dolarów amerykańskich i prowadzi w rundzie finansowania serii C, w ramach której łączne inwestycje kilku firm sięgają 400 mln dolarów (około 328 mln euro).

Group14 Technologies z siedzibą w Woodinville w stanie Waszyngton zamierza wykorzystać przyrost kapitału do przyspieszenia swojej światowej produkcji materiału anodowego do akumulatorów litowo-jonowych. Jeszcze w tym roku Group14 rozpocznie budowę kolejnej fabryki wytwarzającej aktywne materiały akumulatorowe (BAM) w USA. W przyszłości spółka będzie również zaopatrywać Cellforce Group z Tybingi, w której Porsche ma większościowy pakiet udziałów. Firma Cellforce została założona w 2021 r. jako joint venture Porsche i Customcells Holding. Od 2024 r. zamierza ona produkować w Niemczech samodzielnie opracowane, wysokowydajne ogniwa akumulatorowe z anodami krzemowymi; będą one powstawać dla samochodów niskoseryjnych, wyścigowych oraz tych o wysokich osiągach. Oczekuje się, że ogniwa Cellforce znajdą zastosowanie w autach Porsche z wysokowydajnym napędem elektrycznym.

W obliczu szybko rosnącego popytu współpraca z Group14 zapewnia Cellforce dostęp do wysokiej jakości technologii przyszłości, która sprawi, że następna generacja ogniw akumulatorowych będzie znacznie efektywniejsza niż używane obecnie akumulatory litowo-jonowe. Chemia nowych ogniw jako materiał anodowy wykorzystuje krzem, co może pozwolić znacznie zwiększyć gęstość mocy baterii względem rozwiązań stosowanych obecnie. W związku z tym akumulatory przyszłości będą w stanie przechowywać więcej energii przy tych samych wymiarach – a zatem zaoferują większy zasięg. Innowacyjna chemia zmniejsza również rezystancję wewnętrzną akumulatora, dzięki czemu może on przyjąć więcej energii podczas rekuperacji, a jednocześnie szybciej się ładować.

„Ogniwo akumulatora to komora spalania przyszłości. Naszym celem jest bycie wiodącą firmą w globalnej rywalizacji o najmocniejsze ogniwo akumulatorowe” – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes zarządu i członek zarządu Porsche AG ds. finansów oraz IT. „Z dumą przewodzimy tej szeroko zakrojonej rundzie finansowania. To dowód, że dzięki Porsche Ventures mamy głębokie zrozumienie świata venture capital”.

Michael Steiner, członek zarządu ds. badań i rozwoju, dodaje: „Charakterystyczne właściwości nowej chemii ogniw – szybkie ładowanie, wysoka wydajność i niska waga – bezpośrednio wiążą się z kluczowymi wartościami marki Porsche. Są one praktycznie zgodne z celami rozwojowymi, które zapisujemy w specyfikacjach naszych przyszłych elektrycznych samochodów sportowych”. Po kompleksowym audycie firma Cellforce Group wybrała Group14 Technologies jako producenta materiału anody krzemowej najbardziej obiecującego pod kątem wymagań Porsche. „Materiał anodowy z Group14 ma potencjał, aby zmienić zasady gry na drodze do skrócenia czasu ładowania” – wyjaśnił Markus Gräf, dyrektor operacyjny Cellforce Group.

Fabryka Group14 w stanie Waszyngton prowadzi produkcję BAM na komercyjną skalę. Technologia ta sprawdziła się już w akumulatorach do pojazdów elektrycznych oraz w zastosowaniach na potrzeby ekstremalnie szybkiego ładowania. Kolejne zakłady Group14 jeszcze w 2022 r. rozpoczną działalność w Korei Południowej. Oprócz Porsche udział w bieżącej rundzie finansowania bierze szereg innych firm, od globalnych inwestorów finansowych po inwestorów strategicznych z branży akumulatorów (OMERS Capital Markets, Decarbonization Partners, Riverstone Holdings LLC, Vsquared Ventures, Moore Strategic Ventures i inne). „Group14 angażuje się w podnoszenie wydajności dzisiejszych akumulatorów litowo-jonowych, a także przyszłościowych akumulatorów półprzewodnikowych – tak, aby przyspieszyć globalną transformację energetyczną” – powiedział Rick Luebbe, współzałożyciel i dyrektor generalny Group14. „Dzięki wsparciu zróżnicowanego konsorcjum inwestorów Group14 stara się dostarczyć następną generację technologii baterii krzemowych, wspierając wizjonerskich producentów OEM, właśnie takich jak Porsche”.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Etyfol
HQ Plastics
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.