Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
W pierwszym kwartale 2021 r. Porsche AG osiągnęło wynik operacyjny w wysokości 1,2 mld euro. To o ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (572 mln euro).

Przychody ze sprzedaży wzrosły z 6 mld euro w poprzednim kwartale do 7,7 mld euro (+28%), a zwrot ze sprzedaży zwiększył się z 9,5 do 16,2%. W rezultacie Porsche pozostaje jednym z najbardziej dochodowych producentów samochodów na świecie.

„Za nami bardzo udany początek roku. Oczekujemy, że w całym roku fiskalnym 2021 po raz kolejny zrealizujemy nasz strategiczny cel, jakim jest zwrot ze sprzedaży na poziomie 15%” – powiedział Lutz Meschke, wiceprezes Porsche AG i członek zarządu odpowiedzialny za finanse oraz IT. „Osiągnięcie tego wyznacznika stanowi jeszcze większy wyczyn, jeśli uwzględnić, że znacznie więcej inwestujemy teraz w elektryfikację, cyfryzację, a także w zrównoważony rozwój. Nasze kwartalne dane pokazują, że mamy bardzo dobrą pozycję – zarówno pod względem struktury kosztów i przychodów, jak i naszej gamy modelowej”.

W pierwszych trzech miesiącach roku Porsche dostarczyło na całym świecie prawie 72 tysiące samochodów, co stanowi 36-procentowy wzrost rok do roku. Najpopularniejszym modelem był Macan, który trafił do 22 458 klientów. W okresie od stycznia do marca zanotowano również wysoki popyt na model Taycan, pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy Porsche. Znalazł on 9072 nabywców, czyli prawie tyle samo, co kultowe 911 (9133 sprzedanych egzemplarzy). Kolejnym powodem znacznego wzrostu przychodów i wyników operacyjnych było spowolnienie gospodarcze, jakie w pierwszym kwartale ubiegłego roku wywołała pandemia koronawirusa.

„Za tymi mocnymi wynikami stoi silny zespół. Nasza wspólna praca pozwala nam skutecznie kierować firmą w tych trudnych czasach – w oparciu o naszą świeżą, atrakcyjną ofertę” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. „W tym roku sprzedamy znacznie więcej samochodów z rodziny Porsche Taycan niż w 2020. W pierwszym kwartale dostawy naszego cenionego, całkowicie elektrycznego modelu stanowiły już prawie połowę wolumenu z całego ubiegłego roku. W szczególności cieszyć może fakt, że około 50% nabywców to nowi klienci – Taycan powiększa grono naszych fanów”.

Lutz Meschke, członek zarządu odpowiedzialny za finanse oraz IT, jest zadowolony zwłaszcza z wysokiego poziomu płynności firmy: „Nasze silne przepływy pieniężne netto w wysokości ponad 1,5 mld euro pokazują, że funkcjonujemy z wysokimi marżami”. W pierwszych trzech miesiącach 2020 r. przepływy pieniężne netto były jeszcze ujemne (minus 219 mln euro). „O ile nasz pomyślny początek 2021 r. nie zostanie spowolniony przez możliwy niedobór półprzewodników, to optymistycznie przyjmuję, że na koniec roku będziemy w stanie osiągnąć rekordowy wynik operacyjny” – dodał Meschke, który pomimo swojej prognozy zapowiada, że firma nadal będzie systematycznie realizować swój Program rentowności 2025: „Nawet w obliczu całego tego sukcesu nie możemy zapominać, że stoimy przed wielkimi wyzwaniami. Dlatego będziemy nieustannie szukać potencjalnych nowych źródeł zarówno przychodów, jak i oszczędności”.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.