Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
porsche logoDr. Ing. h.c. F. Porsche AG ma za sobą najlepszy pierwszy kwartał w historii firmy: w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2016 roku na całym świecie dostarczono 55 974 nowe samochody, o blisko 10% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Głównymi motorami wzrostu były modele Macan oraz sukcesy sprzedażowe w Chinach (+23,5%). Również w Polsce Porsche notuje rekordowe wyniki sprzedaży: w ciągu trzech minionych miesięcy w naszym kraju zarejestrowano 226 sportowych aut z Zuffenhausen, co stanowi ponad 50-proc. wzrost względem pierwszego kwartału 2015 r.

Dla Detleva von Platena, Członka Zarządu ds. sprzedaży i marketingu, liczby te odzwierciedlają wysoki poziom satysfakcji klientów oraz atrakcyjność marki. Podkreśla on, że zadowoleni klienci i bezpieczne miejsca pracy są dla Porsche ważniejsze od wolumenu sprzedaży. „Naszego sukcesu nie mierzymy wyłącznie rekordami sprzedaży” - mówi von Platen.

Czynnikami światowego sukcesu w pierwszym kwartale br. pozostawały modele z rodziny SUV-ów: Macan, z wynikiem 21 576 dostaw, jest obecnie najchętniej wybieranym samochodem Porsche. W porównaniu z tym samym okresem ub.r. jego popularność wzrosła o około 20%. Tuż za nim plasuje się Cayenne z liczbą 17 598 dostarczonych aut (+8%). Popyt wzrósł również na dwudrzwiowe modele Boxster i Cayman - pomimo zbliżającej się premiery następców, 718 Boxster i 718 Cayman, oba zanotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży. W ciągu trzech pierwszych miesięcy br. Boxster znalazł 3029 nabywców (+23%), a Cayman - 2822 (+27%). Także „911” pozostaje niezmiennie popularna - z wynikiem 7711 egzemplarzy ikona sportowych aut utrzymała wysoki poziom dostaw z pierwszego kwartału ub.r.

Po raz kolejny największym rynkiem zbytu samochodów Porsche były Chiny: od stycznia do marca 2016 roku klienci odebrali tam 16 409 aut. Drugie miejsce zajmują Stany Zjednoczone (12 238 pojazdów). W Europie popyt był równie wysoki jak przed rokiem. Osłabienie zaobserwowano jedynie w Niemczech. „Jednak zamówienia z rynku niemieckiego dają powody do optymizmu” - mówi von Platen.

Pozytywny wpływ na europejskie wyniki mają imponujący rozwój sprzedaży Porsche w Polsce. Od stycznia do marca zarejestrowano w naszym kraju 226 nowych aut sportowej marki z Zuffenhausen - wobec 149 w analogicznym okresie ub.r. (+51,7%). Wzrosty zanotowały wszystkie serie modelowe: najwyższe miejsce na podium i rekordowy wynik należy do modelu Macan (84 egzemplarze, +95,4%), za nim plasuje się Cayenne (72 sztuki, +35,9%) oraz legendarna „911” (34 samochody, +30,8%). Przybyło również nabywców modeli Panamera, Boxster i Cayman.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.