Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
nissan_logoCarlos Tavares, Wiceprezes Zarządu Nissan Motor Co., Ltd. uroczyście przekazał kluczyki do Nissana LEAF, pierwszego samochodu elektrycznego dla portugalskiego rządu.

To pierwszy rząd w Europie, który w tak zdecydowany sposób udzielił wsparcia zero-emisyjnej mobilności. Podczas tej samej uroczystości, 9 Nissanów LEAF trafiło do konsorcjum na rzecz elektrycznej mobilności MOBI.E, które stało się pierwszym komercyjnym użytkownikiem w Europie tego stuprocentowo elektrycznego pojazdu przeznaczonego do masowej sprzedaży.

Premier José Sócrates, odbierający kluczyki w imieniu rządu Portugalii, powiedział:
„Bardzo cieszymy się z wprowadzenia pojazdów elektrycznych w Portugalii. Po 3 latach współpracy między rządem, instytucjami publicznymi, konsorcjum, które opracowało rozwiązanie MOBI.E oraz firmą Nissan zrealizowaliśmy pierwszą ogólnokrajową inteligentną zintegrowaną sieć ładowania akumulatorów i jako pierwszy kraj będziemy użytkowali pojazdy elektryczne. Jako pionier zaangażowania na rzecz odnawialnych źródeł energii oraz pierwszy kraj wprowadzający inteligentną sieć ładowania i pojazdy elektryczne Portugalia staje się liderem i prekursorem zmian na rzecz bardziej zrównoważonego rozwoju".

Portugalia jako pierwsza w Europie nawiązała bezpośrednią współpracę partnerską na rzecz pojazdów elektrycznych z Sojuszem Renault-Nissan. W listopadzie 2008 podpisano umowę o budowie sieci ładowania akumulatorów obejmującej terytorium kraju oraz o promowaniu korzyści płynących z mobilności z zerową emisją. Konsorcjum MOBI.E, które instaluje sieć uruchomiło już stacje ładowania w 25 miastach w całym kraju. Do lata 2011 roku zacznie działać kolejne 1300 standardowych stacji ładowania i 50 stacji szybkiego ładowania.

Nissan LEAF, który niedawno został nagrodzony tytułem Europejskiego Samochodu Roku 2011, jest wyposażony w kompaktowy silnik elektryczny napędzający koła przednie. Silnik zasilany prądem stałym wytwarza moc 109 KM i maksymalny moment obrotowy 280 Nm. To wystarcza do osiągnięcia prędkości maksymalnej 145 km/h. Silnik elektryczny czerpie energię z opracowanego przez firmę Nissan akumulatora litowo-jonowego o konstrukcji laminowanej, o mocy ponad 90 kW. Zasięg samochodu wynosi 175 km (New European Driving Cycle) między kolejnymi ładowaniami, co zaspakaja potrzeby wielu kierowców poruszających się głównie po mieście.

Dostawy do klientów rozpoczęły się już w Japonii i Stanach Zjednoczonych, natomiast w Europie, a konkretnie w Portugalii, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Holandii, klienci zaczną odbierać swoje pojazdy w pierwszym kwartale 2011 roku. Obecnie samochód jest produkowany w Japonii, ale już na początku 2013 roku jego produkcja zostanie uruchomiana w Sunderland (Wielka Brytania).

Innowacyjne rozwiązania Nissana to nie tylko mobilność z zerową emisją. Pod szyldem PURE DRIVE Nissan produkuje szereg modeli wyposażonych w przyjazne dla środowiska silniki spalinowe, wyróżniające się najniższym zużyciem paliwa w poszczególnych klasach oraz zaawansowanymi proekologicznymi rozwiązaniami technicznymi. W przyszłym roku pojawi się czwarta generacja Nissana Micry zasilana doładowanym trzycylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 z bezpośrednim wtryskiem i systemem wyłączania silnika na biegu jałowym. Jednym z atutów tej jednostki napędowej jest wyjątkowo niska emisja CO2 na poziomie zaledwie 95 g/km.

W piątek w zakładach należących do zakładu Fiata we Włoszech doszło do strajków zorganizowanych przez związek zawodowy FIOM, informują włoskie media.

W Melfi około tysiąca osób protestowało przeciwko zwolnieniu dyscyplinarnemu trzech związkowców.

W innych zakładach strajki związane były z niewypłaceniem w lipcu premii produkcyjnej. Według FIOM w zakładzie nadwozi i fabryce Fiat Powertrain w Mirafiori od swoich miejsc pracy odeszło 70 proc. pracowników. W ocenie natomiast Fiata w proteście wzięło udział ok. 18 proc. pracowników zakładu karoserii i 26 proc. w Powertrain.

Do protestów, według FIOM dołączyło 80 proc. pracowników fabryki Iveco w Brescii i 250 osób z pierwszej zmiany w zakładzie Iveco w Pregnana Milanese. W Bari w Magneti Marelli miało uczestniczyć 90 proc. załogi.

Fiom ocenia, że w zakładzie w Cassino w strajku wzięło udział 60 proc. zatrudnionych. Całość akcji protestacyjnej związek ocenia jako swój sukces. Inaczej na protesty patrzy związek CISL. Ocenia, że zakończyły się one fiaskiem, ponieważ według ich oceny np. w Melfi do protestów nie przyłączyło się 80 proc. zatrudnionych.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

FABER CNC
MESH Works Inc.
RABUGINO Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
SAFECHEM Europe GmbH