Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Bez szybkich działań zaradczych nie można wykluczyć, że fabryki samochodów i komponentów będą zamykane - ogłosił koncern Volkswagen. Firma zamierza też wypowiedzieć gwarancje zatrudnienia. Niemiecka prasa komentuje.

„Handelsblatt” analizuje: „Volkswagen nie jest tu wyjątkiem. (...) Złe wieści dla pracowników niemieckich firm motoryzacyjnych będą się nadchodzić. Problemy są wielorakie: koszty energii i pracy w Niemczech są wysokie. Sprzedaż elektrycznych samochodów nie idzie zgodnie z planem. (...) Zwłaszcza jeden problem staje się obecnie coraz poważniejszy dla niemieckiego przemysłu samochodowego: Chiny. Chociaż inwazja chińskich producentów samochodów na rynek europejski była jak dotąd umiarkowanie skuteczna, wstrząsy w samych Chinach są epokowe. Do tej pory Volkswagen i inni zarabiali na Dalekim Wschodzie pieniądze, dzięki którym mogli utrzymywać drogie fabryki w Niemczech. Ale teraz ta era dobiega końca. (...) Jeśli Volkswagen zniesie gwarance zatrudnienia i zamknie fabryki, będzie to prawdziwym przełomem dla niemieckiego przemysłu samochodowego. Innym zarządom łatwiej jest teraz przeforsować trudne środki powołując się na przykład Volkswagena . (...) To, co zaczyna się teraz dziać, przejdzie do historii. Ale najprawdopodobniej nie w pozytywnym sensie”..

Więcej w serwisie Deutsche Welle.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
GREG-PLAST
TIMRET Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.