Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
opel logoMimo niesprzyjającej koniunktury firma Opel zakończyła rok 2014 z bardzo dobrymi wynikami, w tym najwyższą sprzedażą od kilku lat.

Według wstępnych danych w ubiegłym roku firma dostarczyła w Europie około 1,076 miliona samochodów. Oznacza to wzrost o 35 000 sztuk, tj. o 3 procent. Był to zatem lepszy wynik niż 2-procentowy wzrost całego europejskiego rynku. Udział niemieckiego producenta w tym rynku rósł już drugi rok z rzędu - tym razem o 0,1 punktu procentowego, do 5,74 procent. Firma Opel uzyskała najlepszy wynik pod względem sprzedaży i udziału w rynku od 2011 r.

„Odnotowaliśmy wzrost na ponad 15 rynkach. Nasza gama nowoczesnych modeli zrobiła wrażenie w szczególności na klientach z najważniejszych rynków w Europie” - powiedział Peter Christian Küspert, wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej w Opel Group. Firma Opel sprzedała więcej samochodów między innymi we Francji, w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Największy wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym firma Opel odnotowała w Polsce (+41 procent), Irlandii (+33 procent) i Portugalii (+28 procent). Udział w rynku zwiększył się w 12 europejskich krajach.

Sytuacja gospodarcza w Rosji, gdzie sprzedaż w całej branży znacznie spadła w 2014 r., negatywnie wpłynęła na ogólne wyniki. „Rosja jest jednym z naszych najważniejszych rynków. Firma Opel oczywiście ponosi straty związane z dewaluacją rubla i niechęcią do zakupów. Jednak wzrost sprzedaży na poziomie ogólnoeuropejskim w 2014 r. podsyca nasz optymizm na bieżący rok. Zdecydowanie nie zamierzamy spocząć na laurach” - dodał Küspert.

W 2015 r. firma Opel będzie kontynuować ofensywę modelową. Na nową Corsę, która do dealerów trafi jeszcze w tym miesiącu, wpłynęło już 85 000 zamówień. Opel KARL - nowy, podstawowy model w gamie - pojawi się na rynku latem, a pod koniec roku dołączy do niego nowa kompaktowa Astra.

„Dzięki modelom KARL, Corsa i ADAM będziemy mogli zaoferować klientom najciekawsze portfolio małych samochodów w historii. Nowe także będą nasze bestsellery Corsa i Astra. Ich udział w sprzedaży sięga 50 procent” - wyjaśnił Küspert.

Zakrojona na szeroką skalę ofensywa produktowa firmy Opel obejmuje 27 nowych modeli i 17 nowych silników, które wejdą na rynek do 2018 r. W najbliższych latach producent zamierza nadal zwiększać sprzedaż. Celem firmy jest osiągnięcie 8-procentowego udziału w rynku europejskim do 2022 r.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ANT Solutions Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.
QualityHUB24
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.