Projekt ten jest kontynuacją koncepcyjnej Astry OPC X-treme przedstawionej w 2002 roku. Zarówno wtedy, jak i teraz ten sportowy samochód trafił z torów wyścigowych na drogi publiczne. Prezentowany dwanaście lat temu czerwony model OPC X-treme pozostał projektem studyjnym, natomiast nowy EXTREME w barwach typowych dla samochodów sportowych Opla, ma być podstawą do uruchomienia krótkoseryjnej produkcji. Wersja OPC EXTREME będzie najszybszym dopuszczonym do jazdy po drogach publicznych modelem Astry zgodnym z mottem Opel Performance Center: „OPC. Czysta pasja”.
Opel Astra OPC EXTREME jest bezpośrednim następcą wyścigowej Astry OPC Cup z wyścigu Nürburgring Endurance Championship (VLN), który może jednak legalnie jeździć po drogach publicznych! Wysokiej jakości karbonowe komponenty zmniejszają ciężar pojazdu w porównaniu z 280-konną Astrą OPC wprowadzoną na rynek w 2012 r. Zintegrowana rama bezpieczeństwa, fotele kubełkowe i sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa zapewniają wyposażenie takie, jak w samochodach wyścigowych.