Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
4 marca br. w Mediolanie zaprezentowano nową 500, pierwszy w pełni elektryczny model FCA, który zmienia zasady gry dla samochodów o zerowej emisji.



Aby wyobrazić sobie przyszłość 500, marka Fiat powróciła do korzeni słynnego modelu. To samo miało miejsce dla pierwszej generacji, która w latach 60. zaoferowała wszystkim wolność i mobilność. Fiat 500 stał się prawdziwym zjawiskiem społecznym i rozkochał w sobie świat. Samochód, który zawsze odnosił liczne sukcesy i który już od chwili swojej premiery, 63 lata temu, stał się ikoną.

Wraz z drugą generacją, której premiera odbyła się w 2007 roku, Fiat 500 wprowadził koncepcję samochodu uznawanego par excellence za „cool city car”, stając się ikoną włoskiej mody i stylu, która podbiła świat. Wciąż ewoluujący model, który na przestrzeni ostatnich trzynastu lat inspirował artystów i muzyków i zaprezentował ponad 30 serii specjalnych.

Teraz, w 2020 roku, nadchodzi nowa era i czas, aby Fiat 500 wykorzystał swoją popularność i zainspirował do zmian i stać się częścią rozwiązania.



W czasach, gdy oczekuje się, że mobilność będzie bardziej zrównoważona, połączona ze światem i autonomiczna, wraz z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami, trzecia generacja Fiata 500 znów wchodzi do gry, oferując styl i niepowtarzalną przyjemność czerpaną z jazdy. Nie chodzi o zwykłą rewolucję, lecz o „reinkarnacja” ducha, który może zainspirować odnowę. W istocie bowiem, same zasady i przepisy nie wystarczą, aby wywołać prawdziwą rewolucję, potrzeba czegoś kultowego i pięknego: nowego Fiata 500.

Drogą zmian nie można podążać samemu. Potrzeba partnerów o równie szlachetnych poglądach, którzy chcą zaangażować się w poprawę stanu naszej planety i którzy wyznają podobne wartości i dążą do osiągnięcia podobnych celów. Leonardo DiCaprio z entuzjazmem zaangażował się w projekt nowego Fiata 500. Gwiazda światowej sławy, od ponad dwudziestu lat osobiście zaangażowany w działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego, zaoferował swoje poparcie dla wizji nowego elektrycznego samochodu miejskiego. W kampanii wideo „All-In” zaprasza wszystkich, aby wnieśli swój własny wkład, podobnie jak zrobiła to marka Fiat dzięki nowej 500.

HP New 500
Tę samą wizję podzielają pozostali partnerzy: Giorgio Armani, Bvlgari i Kartell, trzy kultowe, znane na całym świecie luksusowe marki Made in Italy, które wraz z marką Fiat wprowadziły w życie strategię, w której zrównoważony rozwój jest ściśle powiązany z doskonałością w dziedzinie know-how, kreatywności i innowacji. W ten sposób powstały specjalne wersje typu One-offs, trzy wyjątkowe i ekskluzywne egzemplarze nowego Fiata 500. Aby stworzyć te modele przy współpracy słynnych marek Armani, Bvlgari i Kartell, inżynierowie projektujący trzecią generację modelu przyjęli za punkt wyjścia wartości kultowej 500, najbardziej znanego miejskiego samochodu Fiata na świecie. W wyniku połączenia tych wartości z wartościami poszczególnych marek powstały trzy unikatowe modele nowej 500, które wyróżniają się stylem, kreatywnością i rzemieślniczą dbałością o szczegóły.

Prawdziwe arcydzieła włoskiego geniuszu porównywalne do dzieła sztuki, trzy wersje One-offs zostały przygotowane z wielkim zaangażowaniem, aby w większym stopniu wykorzystywać zrównoważone, naturalne i poddane recyklingowi materiały.

W tę strategię, której celem jest pomoc naszej planecie, wpisuje się również przygotowana aukcja charytatywna. Wszystkie wpływy ze sprzedaży trzech unikalnych modeli - 500 Giorgio Armani, B.500 „MAI TROPPO” by Bvlgari i 500 Kartell - trafią do organizacji non-profit założonej przez Leonardo DiCaprio i zajmującej się ochroną środowiska.

Bogata w treść: najlepszy możliwy zasięg, ładowanie i komfort jazdy.

Projektując nową 500, inżynierowie usiedli z czystą kartką papieru, aby dokładnie skupić się nad każdym aspektem z najwyższą dbałością o szczegóły i wybrać najlepsze rozwiązanie.

Zasięg i czas ładowania to dwa kluczowe dla Klientów elementy. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh zapewniają nowej 500 zasięg do 320 km według cyklu WLTP.

Aby zoptymalizować czas ładowania, nowa 500 jest wyposażona w szybką ładowarkę (fast charger) o mocy 85 kW, która w bardzo krótkim czasie ładuje akumulator. Przykładowo, potrzeba zaledwie 5 minut, aby zgromadzić rezerwę energii wystarczającą na pokonanie 50 km, czyli więcej niż to potrzebne do przeciętnego codziennego użytkowania samochodu. Dzięki szybkiej ładowarce można również naładować akumulator do 80 proc. w zaledwie 35 minut. Gniazdo Combo 2 umieszczone z tyłu po prawej stronie samochodu zasila szybką ładowarkę, umożliwiając ładowanie zarówno prądem zmiennym, jak i stałym.

Dostępne są również rozwiązania do ładowania w domu. Premierowa wersja nowej 500 zawiera Easy Wallbox™, domowy system ładowania, który można podłączyć do normalnego gniazdka domowego. System ten został opracowany przez firmę ENGIE EPS specjalnie dla FCA i będzie sprzedawany przez Mopar w Europie wraz z wprowadzeniem nowego modelu na rynek. Jest to proste rozwiązanie typu „plug&charge”, którym można łatwo zarządzać przez Bluetooth. Nie wymaga ono konfiguracji przez specjalistyczny personel, a ładowanie rozpoczyna się automatycznie po podłączeniu z pojazdem, korzystając z mocy ładowania do 3 kW. Ponadto, Easy Wallbox™, jest przystosowany do zwiększenia mocy do 7,4 kW, zapewniając pełne ładowanie w domu w nieco ponad 6 godz. Model jest również wyposażony w kabel ładujący Mode-3 do ładowania prądem zmiennym na publicznych stacjach ładowania.

Nowa 500 oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Range i Sherpa, które można wybrać w zależności od stylu jazdy.

W szczególności, tryb „Sherpa” optymalizuje dostępne zasoby, aby zapewnić bezpieczne dotarcie do celu. Tryb jazdy Sherpa steruje kilkoma elementami w celu maksymalnego zmniejszenia zużycia energii, właśnie po to, aby wygodnie dotrzeć do celu ustawionego w systemie nawigacyjnym lub do najbliższej stacji ładowania. Podobnie jak „słynny naród Szerpów”, odpowiedzialny za himalajskie wyprawy, które prowadzi do celu, ten tryb jazdy dostosowuje różne parametry: maksymalną prędkość, która zostaje ograniczona do 80 km/h; reakcję pedału gazu w celu zmniejszenia zużycia energii oraz wyłączenia klimatyzacji i podgrzewanych foteli (kierowca może oczywiście włączyć je dowolnym momencie).

Tryb „Normal” jest najbardziej zbliżony do prowadzenia samochodu z silnikiem spalinowym, natomiast tryb „Range” włącza funkcję „one-pedal-drive”. Wybierając ten tryb jazdy, można praktycznie prowadzić nową 500 za pomocą samego pedału przyspieszenia. W istocie, zwolnienie pedału powoduje znacznie szybszą redukcję prędkości niż w przypadku normalnego silnika spalinowego, prawie tak, jak przy naciskaniu pedału hamulca. W każdym razie, należy nacisnąć na pedał hamulca, aby całkowicie zatrzymać samochód. Jednakże podczas codziennej jazdy, kiedy mamy już większe doświadczenie, można nauczyć się prowadzić samochód, korzystając jedynie z pedału gazu.

Silnik generuje moc 87 kW, zapewniając maksymalną prędkość 150 km/h (samoograniczenie) i przyspiesza od 0-100 km/h w 9,0 sekund a od 0 do 50 km/h w 3,1 sekundy.

0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
ProfilGate
Bimax Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH