Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2024 roku w Czechach zostało wyprodukowanych łącznie 1 097 257 samochodów osobowych. Oznacza to wzrost rok do roku o 7,8 proc.

We wrześniu ponownie jak w zeszłym roku przekroczono próg miliona wyprodukowanych pojazdów. - Utrzymanie rosnącego wolumenu produkcji pojazdów, pomimo obecnej trudnej sytuacji w planowaniu produkcji, jest sukcesem branży motoryzacyjnej i wyraźnie dobrą wiadomością dla całej krajowej gospodarki. Nie można jednak tego traktować jako czegoś automatycznego. Konieczne jest nie tylko podjęcie działań mających na celu utrzymanie konkurencyjnej produkcji w Czechach i UE, ale także ograniczenie niezamierzonych ingerencji regulacyjnych w rynek. Chodzi tu głównie o rozwiązanie problemu skokowego wzrostu celów emisyjnych od 2025 r. w sytuacji, gdy udział samochodów elektrycznych na rynkach europejskich pozostaje poniżej oczekiwań. Brak rozwiązania doprowadziłby do masowych sankcji rzędu setek miliardów koron dla producentów samochodów i jeszcze bardziej osłabia ich pozycję wobec globalnej konkurencji - mówi Martin Jahn, prezes Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.

W samym wrześniu produkcja wyniosła 123,7 tys. aut, o 29,5 proc. więcej niż przed rokiem.

Największy producent samochodów, Škoda Auto, wyprodukował w swoich krajowych zakładach 673,1 tys. aut (+6,3 proc.), w tym 64,6 tys. samochodów elektrycznych (BEV na baterie i hybrydy typu plug-in PHEV), co stanowiło 9,6 proc. produkcji tej marki (54,6 tys. to auta BEV a pozostałe 10,0 tys. hybrydy typu plug-in).

Z linii produkcyjnych Hyundai Motor Manufacturing zjechało w tym samym czasie 253,5 tys. pojazdów. To o 0,3 proc. mmiej niż przed rokiem. Z całkowitej liczby wyprodukowanych aut 25,5 tys. samochodów miało napęd wyłącznie elektryczny, a 16,6 tys. napęd hybrydowy typu plug-in (16,6 proc. całej produkcji fabryki w Noszowicach).

Fabryka Toyota Motor Manufacturing Czech Republic zanotowała wynik wyższy niż po trzech kwartałach 2023 roku. Z linii montażowych zjechało 170,7 tys. aut (+31,7 proc.). Należy pamiętać, że przed rokiem fabryka Toyoty miała kilkutygodniowy przestój spowodowany brakiem komponentów. Prawie połowę produkcji stanowił hybrydowy model Yaris HV (HEV).
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ABC Colorex Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
Impel Group