Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
4 października Komisja Europejska poinformowała, że jej propozycja dotycząca nałożenia ceł na import pojazdów elektrycznych zasilanych bateriami z Chin uzyskała niezbędne poparcie państw członkowskich UE.

Według mediów 5 krajów było przeciw (Malta, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Węgry) a aż 12 wstrzymało się od głosu (Austria, Belgia, Chorwacja, Cypr, Czechy, Finlandia, Grecja, Hiszpania, Luksemburg, Portugalia, Rumunia, Szwecja). 10 krajów członkowskich, w tym m.in. Francja, Polska, Włochy, zagłosowały za wprowadzeniem ceł.

Zgodnie z propozycją cła będą wynosiły od 17,0 proc. do 36,6 proc.

Komisja informuje również, że jednocześnie UE i Chiny nadal intensywnie pracują nad znalezieniem alternatywnego rozwiązania, które musiałoby być w pełni zgodne z zasadami WTO, a także odpowiednie, by rozwiązać kwestię szkodliwego subsydiowania ustalonego w toku dochodzenia Komisji, a także możliwe do monitorowania i egzekwowania.

Rozporządzenie wykonawcze Komisji zawierające ostateczne ustalenia dochodzenia musi zostać opublikowane w Dzienniku Urzędowym najpóźniej do 30 października 2024 r.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska
Deltax Programming Sp. z o.o.
BARIBAL Group
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Craemer GmbH