Wskazują na to m.in. nowe kontrakty, jakie podpisała w ostatnich miesiącach firma Nexteer Automotive na swój flagowy system - Single Pinion EPS, który w tyskiej fabryce koncernu produkowany jest głównie dla małych i kompaktowych modeli największych europejskich koncernów.
Jak wskazują przedstawiciele Nexteer Automotive, wpływ na coraz większe zapotrzebowanie na układy Single Pinion EPS mają przede wszystkim wymagania producentów związane z polepszaniem właściwości jezdnych ich modeli oraz ograniczeniami w kwestii montażu systemu w danym modelu (a tym samym konieczności maksymalnego zmniejszenia rozmiarów samego układu). Systemy Single Pinion EPS spełniają te wymagania m.in. dzięki możliwości montażu silnika elektrycznego układu przy zębniku sterującym w przedziale silnika, zamiast, tak jak było to dotychczas, na kolumnie kierowniczej.
- Nasze nowe kontrakty potwierdzają pozycję Nexteer jako lidera w produkcji elektrycznych układów EPS. Skoncentrowanie się głównie na tej technologii pozwoliło nam na stworzenie najlepszego w swojej klasie układu kierowniczego, w którym wykorzystywane są najnowsze dostępne obecnie materiały i procesy produkcyjne. Nasza technologia została już wykorzystana m.in. w tak uznanych na świecie modelach, jak na przykład Citroen C3 czy DS3. O szczegółach nowych kontraktów będziemy mogli poinformować wkrótce - mówi Laurent Bresson, dyrektor zarządzający Nexteer Automotive w Europie i dyrektor światowej sprzedaży koncernu.
- Zastąpienie układów hydraulicznych produkowanymi przez Nexteer układami elektrycznymi redukuje zużycie paliwa nawet o sześć do ośmiu procent, co zarazem pozwala na zmniejszenie emisji CO2 o osiem gramów na kilometr. To umożliwi producentom samochodów zredukowanie do 2015 roku emisji dwutlenku węgla nawet o 30 procent - dodaje Laurent Bresson.
Nexteer Automotive, jako pionier przyjaznych środowisku technologii układów kierowniczych, był jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się na masową produkcję układów EPS. Od pojawienia się technologii w 1999 roku, Nexteer wyprodukował dotychczas ponad 14 milionów układów, co czyni go obecnie jednym z największych producentów systemów EPS. Niemal połowa z nich została wyprodukowana w tyskim zakładzie koncernu, jednym z największych pod względem produkcji i zatrudnienia.
O Nexteer Automotive:
Nexteer Automotive jest globalną firmą produkującą układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. Dla 60 klientów Nexteer Automotive pracuje sztab 8 300 osób, wykonujących powierzone im zadania w 20 fabrykach, sześciu centrach inżynieryjnych oraz 14 centrach obsługi klienta położonych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie oraz Azji. Wśród klientów Nexteer Automotive znajdują się: GM, Fiat, Ford, Toyota, Chrysler, PSA Peugeot Citroen oraz producenci z Indii, Chin oraz Ameryki Południowej. www.nexteer.com
O Nexteer Automotive Poland:
Nexteer Automotive Poland jest polskim oddziałem Nexteer Automotive, globalnej firmy produkującej układy kierownicze ze wspomaganiem hydraulicznym i elektrycznym, kolumny kierownicze oraz produkty do układów jezdnych dla producentów oryginalnych podzespołów. W Polsce znajdują się dwa zakłady Nexteer Automotive: w Tychach oraz w Gliwicach, zatrudniające łącznie 1400 osób. W trakcie roku produkują one ok. trzech milionów układów i kolumn kierowniczych, w tym najbardziej zaawansowany technologicznie układ Single Pinion EPS. W ramach tyskiej fabryki funkcjonuje także centrum inżynieryjne, które tworzy specjalistyczne rozwiązania dla samochodów osobowych produkowanych przez globalne koncerny samochodowe, klientów Nexteer Automotive. Tyska fabryka Nexteer Automotive jest zarazem jednym z największych zakładów firmy na świecie pod względem zatrudnienia oraz wielkości produkcji.