Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Koncern Renault, posiadający w Regionie Nord-Pas de Calais 4 zakłady produkcyjne, podpisał z władzami Regionu list intencyjny dotyczący wprowadzenia samochodów elektrycznych.

Renault, jako firma odpowiedzialna społecznie pragnie odegrać pionierską rolę w rozwoju dostępnych dla wszystkich środków transportu spełniających założenia zrównoważonego rozwoju. Przejawem tego dążenia jest nieustanna dbałość koncernu o ograniczenieoddziaływania samochodu na środowisko w całym cyklu życia produktu (od projektu, produkcji, przez użytkowanie po wycofanie z eksploatacji). Dlatego właśnie Renault zaangażowało się w projekt samochodów elektrycznych. Do końca 2012 roku na rynek trafi gama 4 elektrycznych pojazdów tej marki.

Renault jest największym pracodawcą prywatnym w Regionie Nord-Pas de Calais. Jest właścicielem 4 zakładów:
-    fabryki im. Georges’a Besse’a w Douai, która produkuje Mégane CC i Scénic,
-    fabryki Maubeuge MCA* (Maubeuge Construction Automobile), która produkuje Kangoo,
-    fabryki STA w Ruitz, produkującej automatyczne skrzynie biegów, której 80% akcji należy do Renault,
-    fabryki w Douvrin (Française de Mécanique), produkującej silniki, której 50% akcji należy do Renault.
Dwa zakłady w Douai i Maubeuge zatrudniają ponad 7 000 osób.

List intencyjny między Renault i władzami Regionu Nord-Pas de Calais obejmuje wiele aspektów:
  • Wyposażenie samorządowych parków samochodowych na terenie regionu. Władze Regionu zobowiązują się do promowania wyposażenia w samochody elektryczne samorządów lokalnych działających na jego obszarze. Aby dać przykład innym, samorząd regionalny wyposaży własny park w samochody elektryczne Renault.
  • Stworzenie infrastruktury do ładowania akumulatorów. Władze Regionu pokryją znaczącą część kosztów projektów infrastruktury realizowanych przez samorządy lokalne, a także samej infrastruktury, ze szczególnym uwzględnieniem stref ekonomicznych i parkingów publicznych. Priorytetowo należy dążyć do tego, aby zasilanie infrastruktury do ładowania akumulatorów oparte było na odnawialnych źródłach energii i/lub lub zakupie energii bezpośrednio od dostawcy. Warunki i tryb finansowania infrastruktury do ładowania akumulatorów zostaną określone po podjęciu odpowiedniej uchwały przez Zgromadzenie Regionalne.
  • Promocja samochodów elektrycznych
    • Wsparcie dla samorządów lokalnych. Władze Regionu Nord-Pas de Calais zobowiązują się do promowania samochodów elektrycznych w samorządach lokalnych na swoim obszarze działania. W tym celu władze Regionu postanowiły wprowadzić Regionalny Plan Rozwoju Samochodów Elektrycznych. Związek gmin miejskich Maubeuge Val de Sambre (AMVS) postanowił włączyć się w inicjatywę regionalną i jednocześnie podjął współpracę z Renault, podpisując odrębną Umowę o Współpracy. Władze Regionu mogą zaproponować innym samorządom nawiązanie podobnych form współpracy, jak zainicjowana przez AMVS, będący eksperymentalnym związkiem gmin i wzorem dla innych.
    • Zakup samochodów elektrycznych przez firmy. Początkowo wsparcie będzie adresowane do firm rzemieślniczych i bardzo małych przedsiębiorstw, przy udziale samorządów gospodarczych (Izby Przemysłowo-Handlowe, Izby Rzemieślnicze). Pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom zakłada w szczególności dofinansowanie zakupu samochodu elektrycznego, sprawdzenia stanu instalacji elektrycznej i zainstalowanie odpowiedniego gniazdka zasilającego.
    • Zakup samochodów elektrycznych przez klientów indywidualnych Jednocześnie partnerzy zobowiązują się do wspierania zakupu samochodu elektrycznego przez klientów indywidualnych. Zostanie utworzona grupa robocza, która zajmie się wyłącznie tą kwestią. Będzie złożona z członków władz Regionu oraz pracowników Renault i przeanalizuje w szczególności wprowadzenie środków mających zachęcić przyszłych nabywców oraz organizację kampanii promocyjno-informacyjnych.

  • Wyznaczenie Kierownika Projektu Samochodów Elektrycznych. W fazie operacyjnej i pilotażowej Porozumienia, Renault i władze Regionu wyznaczą po jednym Kierowniku Projektu. Kierownik Projektu mianowany przez władze Regionu będzie odpowiadał za Plan Rozwoju i zajmie się w szczególności obsługą prac Konferencji Regionalnej.
  • Wkład naukowy, szkolenia, wykorzystanie, innowacyjność. Ośrodek MEDEE (zajmujący się sprawnością energetyczną napędów elektrycznych), w porozumieniu z ośrodkiem I-TRANS, będzie wspierał swoim doświadczeniem realizację priorytetowych celów programu. Szkoły wyższe (CRGE) z regionu zaangażują się w popularyzację i wspieranie projektu wprowadzenia samochodów elektrycznych poprzez działania komunikacyjne, podejmowanie projektów eksperckich i badawczych na zasadach partnerskich.
Powstanie specjalny kierunek: Master w dziedzinie Inżynierii Pojazdów Elektrycznych w ośrodku Arts et Métiers ParisTech de Lille (Szkoły Inżynierii ParisTech w Lille).
W ramach szkoleń ustawicznych kształceni będą specjaliści w dziedzinie nowych elektrycznych zawodów przyszłości. Planuje się również wsparcie w zakresie podniesienia kwalifikacji dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Produkując samochód elektryczny koncern Renault wybrał przełomową technologię. To najlepsza odpowiedź na wyzwania energetyczne i środowiskowe, gdyż jest to samochód, który podczas eksploatacji nie emituje ani CO2, ani cząstek stałych, ani hałasu − powiedział Patrick Pélata, Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Operacji.

Fabryka Renault MCA* w Maubeuge, która od 1999 roku wykorzystuje w procesie produkcyjnym wody opadowe, jest w stanie sprostać temu wyzwaniu. Właśnie tam będzie produkowana pierwsza wielkoseryjna furgonetka elektryczna Kangoo Express Z.E.
Kangoo Express Z.E. będzie sprzedawane w Europie w 2011 roku za 15 000 - 20 000 € netto (bez opcji), zgodnie z obowiązującą polityką ulg podatkowych. Posiadanie samochodu nie będzie łączyć się z posiadaniem na własność akumulatora: klienci będą mogli kupić lub wynająć furgonetkę Z.E. i wykupić miesięczny abonament na akumulator za cenę od 72 € netto.

Jednorazowe naładowanie akumulatora Kangoo Express Z.E. będzie kosztowało 1-2 € w zależności od ceny kWh, co jest przełomem w porównaniu do wydatków na paliwo w samochodach z silnikiem spalinowym.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

BARIBAL Group
item Polska Sp. z o. o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.