Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
renault_logoCarlos Tavares, Dyrektor Generalny ds. Operacyjnych i Christian Vandenhende, Dyrektor Zakupów i Prezes-Dyrektor Generalny RNPO (Renault-Nissan Purchasing Organisation) przyznali 26 czerwca br. swoim dostawcom szesnaście nagród.

Odznaczenie to stanowi nagrodę za wyniki w 2011 r. dla dostawców szczególnie wyróżniających się w trzech kategoriach priorytetowych dla Renault: jakości, innowacyjności i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw.

Nagrody przyznaje się dostawcom zarówno części, jak i usług niezależnie od wielkości, kraju pochodzenia i sektora działalności.

Dziewięć nagród przyznanych za jakość
Poziom niezawodności osiągnięty obecnie przez samochody Renault uzyskano dzięki ścisłej współpracy między dostawcami. Z tej przyczyny Renault od siedmiu lat przyznaje „Renault Quality Awards”. Jak twierdzi Carlos Tavares, Dyrektor Generalny ds. Operacji: Bez troski o jakość żaden producent samochodów nie ma przed sobą przyszłości. Jakość stała się atutem Renault. Najważniejsze, by utrzymać nasze wymagania dotyczące jakości na jak najwyższym poziomie, we współpracy z naszymi dostawcami. Nagrody za jakość potwierdzają zdolność dostawców do znajdowania rozwiązań, do przestrzegania terminów dostaw i do wytwarzania części wysokiej jakości. W tym roku dziewięciu dostawców otrzymało nagrody za jakość: Emhart Teknologies, Satuerca, Usui, Defta, Metaplast, Sila Teknik, Valeo Sistemas Automotivos, DK Austech i Faurecia.

Dwie nowe nagrody za innowacyjność i odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstwa oraz nagroda specjalna
W tym roku rozdane zostały dwa nowe rodzaje nagród. Podkreślają one dwa priorytetowe dla Renault kierunki działania: innowacyjność i odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstw.
  • Innowacyjność: dla Renault innowacyjność zajmuje nadal znaczące miejsce w strategii firmy, oferując rozwiązania pomysłowe i dostępne dla każdego. Poza pracą badawczą i zaawansowanymi analizami prowadzonymi zarówno w ramach własnej firmy, jak i razem z Nissanem, Renault pracuje z dostawcami nad nowymi wspólnymi innowacjami. Zdaniem Christiana Vandenhende: Renault stara się oferować użyteczną innowacyjność w cenach dostępnych dla każdego. W sytuacji kryzysu gospodarczego i ograniczeń budżetowych, aby przyczynić się do rozwoju innowacyjności, trzeba wymyślać nowe sposoby działania, zbierać siły i mobilizować dostawców przy projektach z chwilą ich powstawania. Nagrody za innowacyjność potwierdzają osiągnięcia dostawców, którzy podpisali z Renault umowę o współdziałaniu na rzecz innowacyjności lub którzy mają na swym koncie znaczące nowinki technologiczne. Trzech dostawców otrzymało nagrodę za innowacyjność: Michelin, (opony Michelin Energy E-V), Pierburg Pump Technology (prace rozwojowe nad nową pompą olejową o zmiennym natężeniu przepływu) i LG Chemical (prace rozwojowe nad akumulatorami litowo-jonowymi do samochodów elektrycznych i wprowadzenie ich do produkcji przemysłowej).
     
  • Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw: dla Renault było równie istotne przyznanie nagród w tej kategorii za zaangażowanie dostawców w kwestie takie jak: środowisko, różnorodność, prawa człowieka, prawo pracy, higiena, zdrowie i bezpieczeństwo, niekorzystanie z pracy dzieci i pracy niewolniczej. Od 2004 r. Renault uwrażliwia swoich dostawców na te kwestie oraz kieruje się kryteriami RSE przy kwalifikowaniu i wyszukiwaniu dostawców. W 2010 r. wszyscy dostawcy Aliansu (w liczbie 8000) otrzymali kartę odpowiedzialności społecznej. Renault zatrudniło zespół do sprawdzania stosowania kryteriów odpowiedzialności społecznej w terenie. Celem jest zbadanie dostawców zapewniających 95% obrotów do roku 2013. Trzech dostawców otrzymało nagrodę w kategorii społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw: Johnson Matthey i Turbo Energy LTD z tytułu ich osiągnięć w kwestiach środowiska, a Fundacja AMIPI Bernard Vendre za prace rozwojowe nad wykształcaniem zdolności kognitywnych u pracowników niepełnosprawnych, co przejawia się ich zatrudnianiem w zwykłych przedsiębiorstwach.
     
  • Nagrodę specjalną przyznano Vinci Construction za wkład w budowę fabryki w Tangerze. Firma Vinci przyczyniła się do zakończenia budowy w terminie mimo trudnych warunków klimatycznych. Zdaniem Carlosa Tavaresa istnieje ścisła współzależność między producentami samochodów a producentami wyposażenia. Ich wspólnym celem jest bowiem skuteczne budowanie kolejnych osiągnięć.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Deltax Programming Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.