Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Jako pionier i lider na rynku samochodów elektrycznych w Europie Renault wprowadza w nowym ZOE rozwiązania przyjazne dla środowiska. Nowe ZOE w wersji ZEN jest pierwszym modelem z tapicerką wykonaną w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu.

Grupa Renault realizuje założenia gospodarki o obiegu zamkniętym także poprzez rozwijanie takich technologii jak inteligentne ładowanie, vehicle to grid czy wtórne wykorzystanie akumulatorów trakcyjnych.

Grupa Renault dąży do tego, by zapewnić wszystkim dostęp do zrównoważonej mobilności. Oznacza to rozwijanie technologii przyjaznych dla środowiska i wdrażanie takich rozwiązań na każdym etapie cyklu życia samochodu. Trzecia generacja ZOE, flagowego modelu Renault z napędem w pełni elektrycznym, jest dowodem zaangażowania Grupy Renault w tej dziedzinie.

Tapicerka wykonana w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu

Nowe ZOE w wersji ZEN jest pierwszym modelem z tapicerką wykonaną w 100 proc. z materiałów pochodzących z recyklingu. Jako surowca do tkaniny pokrywającej siedzenia, ozdobny pas deski rozdzielczej i podstawę środkowej konsoli użyto w szczególności ścinków z produkcji pasów bezpieczeństwa. Technologia pozyskiwania surowca i produkcji w tzw. „krótkiej pętli” pozwala wykorzystać odpady tekstylne powstające przy produkcji samochodów, czyli w bezpośredniej bliskości głównego procesu produkcyjnego. To pierwsze takie rozwiązanie w branży motoryzacyjnej! W skład tkaniny wchodzą również włókna otrzymywane w procesie recyklingu butelek plastikowych PET.

r dam 1048990

22,5 kg tworzyw sztucznych z recyklingu

Dowodem zaangażowania Renault we wdrażanie założeń gospodarki o obiegu zamkniętym jest również to, że Nowe ZOE zawiera aż 22,5 kilograma tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Większość tych elementów jest wykorzystywanych jako obudowy i inne niewidoczne elementy ochronne samochodu. Elementy widoczne zawierające tworzywa pochodzące z recyklingu ograniczają się zazwyczaj do dywaników podłogowych. W Nowym ZOE po raz pierwszy wchodzą one w skład pokrowców siedzeń (tkanina w wersji ZEN) oraz ozdobnych listew na desce rozdzielczej wykonanych z recyklingowanego polipropylenu.

Wspomaganie działania sieci energetycznej

Samochody elektryczne Renault, jak nowe ZOE, uczestniczą także w procesie transformacji energetycznej poprzez wspomaganie działania sieci energetycznej.

Obecnie Grupa Renault analizuje wszelkie możliwości wykorzystania trakcyjnych akumulatorów litowo-jonowych na potrzeby niewytwarzającej śladu węglowego energetyki bazującej na odnawialnych źródłach energii, a jednocześnie rozwija nowe użyteczne usługi dla kierowców. Temu właśnie służy rozwijanie takich technologii jak inteligentne ładowanie i systemy ładowania dwukierunkowego (tzw. vehicle to grid).

Po zakończeniu „pierwszego życia” akumulatory trakcyjne ZOE, które nie spełniają już kryteriów wykorzystania w motoryzacji, znajdują nowe zastosowanie jako stacjonarne magazyny energii. Oprócz działania na rzecz rozwoju „zielonej” energii drugie życie pozwala wykorzystać do maksimum potencjał każdego akumulatora i tym samym opóźnić moment przekazania go do utylizacji.

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
DSR S.A.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.