Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
renault_logoRenault wspiera rozwój francuskiego sektora samochodów elektrycznych w ramach negocjacji z LG Chem, których owocem powinno być podpisanie porozumienia końcowego w II połowie 2013 r.

Obecnie negocjacje dotyczą:
  • Nowego etapu badań nad następną generacją akumulatorów elektrycznych w ramach projektu trójstronnego porozumienia Renault-CEA-LG Chem. Jego celem jest rozwój akumulatorów nowej generacji, które mają być produkowane na skalę przemysłową od początku 2017 r.
  • Budowy we Francji europejskiej fabryki akumulatorów, pilotowanej przez LG Chem. Z końcem 2015 r. ma ona zacząć produkować akumulatory elektryczne obecnej generacji, a od 2017 r. akumulatory nowej generacji, będące wynikiem porozumienia Renault-CEA-LG Chem.

Renault potwierdza w ten sposób swoje zaangażowanie na rzecz ograniczenia emisji CO2 oraz chęć zaoferowania swoim klientom gamy samochodów elektrycznych po przystępnej cenie.

Renault, LG Chem i CEA przygotowują się do podpisania we wrześniu trójstronnego porozumienia w sprawie produkcji na skalę przemysłową akumulatorów nowej generacji.

W 2010 r. Renault i CEA (Urząd Komisarza ds. Energii Atomowej i Energii Odnawialnych) nawiązały strategiczną współpracę partnerską dotyczącą samochodów o obniżonej emisyjności oraz mobilności dla wszystkich, zawierając szereg porozumień badawczych, w tym umowę o współpracy strategicznej w zakresie nowych technologii stosowanych w akumulatorach. Celem utworzonego na podstawie tego porozumienia wspólnego laboratorium Renault i CEA, specjalizującego się w „akumulatorach zaawansowanych”, jest rozwijanie w średniej perspektywie czasowej nowych technologii do akumulatorów litowo-jonowych. Jego roczny budżet wynosi około 15 mln euro rocznie od 2010 r. Badania laboratoryjne wkraczają w wystarczająco zaawansowane stadium, by planować testy w skali 1: 1 z udziałem producenta. Dobiegają końca negocjacje nad porozumieniem trójstronnym Renault-CEA-LG Chem, które powinny zaowocować jego podpisaniem we wrześniu br. To porozumienie trójstronne, które stanowi uzupełnienie trwającej obecnie, szerszej współpracy Renault i CEA, dotyczyć będzie jedynie akumulatorów następnej generacji. Będą one bardziej efektywne pod względem trwałości i szybkości ładowania. LG Chem, który jest ważnym i uznanym na świecie podmiotem w zakresie akumulatorów elektrycznych, wniesie technologiczne know-how, które zdobywa w tej dziedzinie od 15 lat. LG Chem złożył już ponad 6 000 patentów.

Renault popiera utworzenie we Francji europejskiej fabryki akumulatorów
W obecnej sytuacji gospodarczej Renault postanowiło odwołać się do skutecznego partnera, który jest w stanie zainwestować w budowę fabryki akumulatorów odpowiadającej potrzebom rynków europejskich. W ramach toczących się negocjacji Renault popiera utworzenie we Francji fabryki akumulatorów, która będzie pilotowana przez LG Chem. Decyzja co do jej lokalizacji, która zostanie podjęta wspólnie przez Renault i LG Chem, powinna w dłuższej perspektywie umożliwić włączenie procesu produkcji elektrod oraz pozwolić na dalszy rozwój zdolności produkcyjnych. Elektrody są kluczowym elementem akumulatorów elektrycznych, których produkcja na skalę przemysłową opiera się na zaawansowanych technologiach wymagających ściśle określonych warunków otoczenia (w szczególności z uwagi na wrażliwość na drgania). Stanowią one niemal 50% kosztów akumulatora elektrycznego. Ponadto miejsce, w którym zostanie wybudowana fabryka, musi mieć doskonałe połączenia z całym rynkiem europejskim, żeby ograniczyć koszty logistyki. Zdolności produkcyjne i liczba miejsc pracy w fabryce ulegną zwiększeniu w stosunku do pierwotnych planów.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
BWI Poland Technologies Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
Deltax Programming Sp. z o.o.