Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
renault_logo- Dzięki sukcesowi nowych modeli odnotowaliśmy wzrost sprzedaży i zysku Grupy Renault w pierwszym półroczu. Wyniki te są zgodne z przyjętymi celami na bieżący rok - oświadczył prezes Renault, Carlos Ghosn.

W pierwszym półroczu 2014 roku sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 4,7% do poziomu 1 365 988 samochodów, szybciej niż światowy rynek samochodowy, który odnotował wzrost o 4,1%. Dzięki doskonałym wynikom Grupy w Europie pod wpływem sukcesu nowych modeli udało się zwiększyć udział w rynku o 1,0 p. i skompensować silne spowolnienie na najważniejszych wschodzących rynkach.

W pierwszym półroczu 2014 roku obroty Grupy wyniosły 19,82 miliardów euro, czyli o 3,0% mniej niż w pierwszym semestrze 2013 roku. Udział sektora samochodowego w obrotach wyniósł 18,739 miliardów euro, o 3,3% mniej w stosunku do pierwszego semestru 2013 roku, głównie ze względu na straty kursowe. Pomimo wzrostu sprzedaży do klientów końcowych odnotowano również ujemny wpływ wolumenu ze względu na wyprzedaż samochodów znajdujących się na stanie u niezależnych dealerów. Korzystny dla obrotów był zdecydowany wzrost sprzedaży dla partnerów, jak również dodatni efekt cenowy związany z podwyżką cen na wschodzących rynkach w celu skompensowania strat kursowych.

Marża operacyjna Grupy w pierwszym półroczu 2014 roku zamknęła się kwotą 729 milionów euro, co stanowi 3,7% przychodów, podczas gdy w 2013 roku wynosiła 583 miliony euro (2,9%). Marża operacyjna sektora samochodowego wzrosła o 137 milionów euro do poziomu 348 milionów euro (co stanowi 1,9% przychodów). Wzrost ten udało się wypracować pomimo niekorzystnych kursów walutowych oraz mixu cen i coraz bogatszego wyposażenia modeli dzięki zwiększeniu sprzedaży w Europie i ostremu cięciu kosztów.

Udział sektora finansowania sprzedaży w marży operacyjnej Grupy osiągnął poziom 381 milionów euro, podczas gdy w pierwszym półroczu 2013 roku były to 372 miliony euro. Ten nieduży wzrost jest efektem zwiększenia średniej wartości portfela kredytów oraz udziału usług w ofercie. Koszt ryzyka (łącznie z ryzykiem poszczególnych krajów) utrzymał się na rozsądnym poziomie 0,47% średniej wartości portfela, w porównaniu do 0,40% w 2013 roku.

Pozostałe przychody i koszty działalności operacyjnej wykazują wartość ujemną 265 milionów euro, głównie ze względu na utratę wartości aktywów i koszty związane z podpisanym we Francji porozumieniem na rzecz konkurencyjności.

Wynik na działalności operacyjnej zamknął się zyskiem 464 milionów euro, w porównaniu do straty w wysokości 249 milionów euro w pierwszym półroczu 2013 roku.

Udział spółek stowarzyszonych w wyniku - głównie Nissana - wyniósł w pierwszym półroczu 2014 roku 725 milionów euro - wobec 749 milionów euro w pierwszym półroczu 2013 roku.

Wynik netto wyniósł 801 milionów euro, a wynik netto przypadający jednostce dominującej (Grupie Renault) - 749 milionów euro (2,75 euro/akcję w porównaniu do 0,14 euro/akcję w 2013 roku).

Free cash flow operacyjny sektora samochodowego wykazał wartość ujemną 360 milionów euro, po uwzględnieniu wpływu wzrostu zapotrzebowania na kapitał obrotowy o 861 milionów euro.

Łączny zapas samochodów na dzień 30 czerwca 2014 roku (łącznie z zapasami w sieci niezależnych dystrybutorów) odpowiada 62 dniom sprzedaży w porównaniu do 67 dni na koniec czerwca 2013 roku.

Środki pieniężne netto sektora samochodowego na dzień 30 czerwca 2014 roku zmniejszyły się o 970 milionów euro w stosunku do poziomu na dzień 31 grudnia 2013 roku i wyniosły 791 milionów euro.

PERSPEKTYWY 2014
W pierwszym półroczu sytuacja na najważniejszych rynkach Grupy była bardzo skontrastowana. Rynki wschodzące odnotowały wyraźne spowolnienie, natomiast ożywienie na rynkach europejskich było silniejsze niż się spodziewano. W tej niepewnej sytuacji Grupa przewiduje dalszy spadek na rynku w krajach wschodzących, w których prowadzi działalność, a jednocześnie skorygowała swoje przewidywania sprzedaży na rynkach europejskich w 2014 roku, zakładając wzrost o 3%-4% w stosunku do poprzednio zakładanych 2%-3%.

W tej sytuacji Renault potwierdza swoje cele:
  • zwiększenie sprzedaży i obrotów Grupy (przy uwzględnieniu stałego referencyjnego kursu wymiany),
  • zwiększenie wartości marży operacyjnej Grupy i jej sektora samochodowego,
  • wygenerowanie dodatniego free cash flow operacyjnego w sektorze samochodowym.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

WOLMOT Sp. z o.o.
FABER CNC
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Bodycote Polska Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.