Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Renault zapowiada wynik netto w wysokości 823 milionów euro przy marży operacyjnej Grupy na poziomie 4% i dodatnim free cash flow wygenerowanym przez sektor samochodowy na poziomie 1,4 miliarda euro.

  • Ogólnoświatowa sprzedaż wzrosła o 21,7%, a udział w światowym rynku (samochodów osobowych i dostawczych) o 3,8% (+0,15 punktu).
  • Obroty Grupy, na poziomie 19 668 milionów euro, wzrosły o 23,1% w stosunku do pierwszego półrocza 2009 roku, przy zastosowaniu identycznej struktury i metod konsolidacji wyników.
  • Marża operacyjna Grupy wyniosła 780 milionów euro, co stanowi 4% obrotów, w stosunku do -620 milionów euro, czy też -3,9% obrotów w pierwszym półroczu 2009 roku.
  • Wynik netto wyniósł 823 miliony euro, w stosunku do -2 712 milionów euro, w pierwszym półroczu 2009 roku.
  • Free cash flow  dodatni wygenerowany przez sektor samochodowy, w wysokości
  • 1 420 milionów euro, związany jest z poprawą wyniku związanego z działalnością  operacyjną i spadkiem wydatków.
  • Zadłużenie finansowe netto sektora samochodowego wynosi 4 663 milionów euro, co stanowi spadek o 1 258 milionów euro w stosunku do stanu z 31 grudnia 2009 roku.

Nasze działania właśnie odnoszą skutek. Wszystkie marki należące do Grupy i wszystkie regiony zwiększyły swoje udziały w rynku. Potrafiliśmy także zoptymalizować nasze koszty, częściowo dzięki współpracy w ramach Aliansu. W ciągle niepewnym kontekście gospodarczym, w drugim półroczu tego roku nasza Grupa w dalszym ciągu będzie koncentrowała swoje wysiłki na głównym celu, jakim jest dodatni free cash flow za rok 2010 – zadeklarował Carlos Ghosn, Prezes Renault.        

Wyniki Grupy uległy wyraźnej poprawie. Obroty Grupy Renault wyniosły 19 668 milionów euro, co stanowi wzrost o 23,1%. Dzięki dynamicznym działaniom handlowym, udział sektora samochodowego w obrotach wyniósł 18 778 milionów euro, przy rosnącym udziale w rynku. Wzrost wyniósł 24,4%  w stosunku do pierwszego półrocza 2009 roku, związany był głównie z pozytywnymi wynikami sprzedaży.

Marża operacyjna Grupy w pierwszym półroczu wyniosła 780 milionów euro, co stanowi 4% obrotów, w stosunku do - 620 milionów euro, czy też -3,9% obrotów w pierwszym półroczu 2009 roku.

Marża operacyjna sektora samochodowego wzrosła o 1 279 milionów euro i wyniosła
410 milionów euro, co stanowi 2,2% obrotów tego sektora. Wynik ten związany jest głównie z:
  • dodatnim wynikiem wzrostu sprzedaży (774 milionów euro), który jest bezpośrednio związany z bardzo dobrymi wynikami handlowymi trzech marek Grupy we wszystkich regionach;
  • korzystnym wpływem różnic kursowych w wysokości 169 milionów euro;
  • dalszym wzmocnieniem kontroli nad kosztami – koszty zakupów spadły o 330 milionów euro, nie uwzględniając pozytywnych skutków spadku kosztów zakupu surowców (na poziomie 112 milionów euro w pierwszym półroczu).

Udział sektora finansowania sprzedaży w marży operacyjnej wyniósł 370 milionów euro, co stanowi wzrost o 121 milionów euro i jest wynikiem wzrostu poziomu marży i większej kontroli nad kosztem ryzyka.

Udziału w wyniku spółek stowarzyszonych także uległ znaczącej poprawie. W pierwszym półroczu 2010 Grupa Renault odnotowała dodatkowy zysk w wysokości 531 milionów euro z tytułu udziału w wyniku spółek stowarzyszonych, w szczególności Nissana i AB Volvo.
Wynik netto wyniósł 823 milionów euro, wynik netto przypadający na udziały Grupy wyniósł 780 milionów euro (2,95 euro na akcję).

Free cash-flow sektora samochodowego był dodatni i wyniósł 1 420 milionów euro, co stanowi wynik lepszy od założonego w planie działania 2010. Głównymi czynnikami mającymi wpływ na zmianę sytuacji była poprawa wyniku na działalności operacyjnej i ograniczenie wydatków.
W konsekwencji zadłużenie finansowe netto sektora samochodowego spadło o 1 258 milionów euro w stosunku do 31 grudnia 2009 roku i na dzień 30 czerwca 2010 roku wyniosło 4 663 miliony euro. Wskaźnik zadłużenia finansowego netto do kapitałów własnych wyniósł na koniec czerwca 2010 roku 23,2% (w stosunku do 35,9% na koniec grudnia roku 2009).
Poziom płynności finansowej sektora samochodowego uległ dalszemu polepszeniu i osiągnęła poziom 10,4 miliarda euro, w stosunku do 9,5 miliarda euro na koniec grudnia 2009 roku, w tym 6,3 miliarda to środki pieniężne.

PERSPEKTYWY
Zgodnie z przewidywaniami Grupy, w 2010 roku światowy rynek zanotuje wzrost o około 8% w stosunku do roku 2009, pomimo dalszego spadku na rynku europejskim, na poziomie -7% do -9% w stosunku do poprzedniego roku.

Skuteczność podjętych działań i wyniki Grupy w pierwszym półroczu są lepsze od zakładanych w planie przyjętym na początku roku, lecz w niezwykle niepewnych warunkach gospodarczych panujących w drugim półroczu, Grupa pozostaje skoncentrowana na realizacji planu działania i w dalszym ciągu ze szczególną uwagą będzie obserwować wszelkie zmiany koniunktury. Trzeci kwartał ma szczególne znaczenie, gdyż pozwoli czynić założenia w zakresie sytuacji na rynku motoryzacyjnym na koniec bieżącego roku i początek roku 2011.

Podstawowym celem grupy Renault na 2010 rok pozostaje dodatni free cash flow, przy wzroście udziału w rynku na głównych rynkach, na których Grupa jest obecna.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
MESH Works Inc.
Craemer GmbH
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.