Georg Utz (do 31 grudnia 2019)
Stokvis Tapes (do 8 styczeń 2020)
GALWANO PARTNERS do 03.02.2020
VIA (do 31 grudnia 2019 r.)
MTM (do 10. stycznia 2020)
Hauck Heat Treatment (do 05.12.2020)
ITA do 31.01.2020
25 listopada br. z linii produkcyjnej zakładu we Flins we Francji zjechał 200-tysięczny samochód elektryczny. Było to nowe ZOE INTENS w kolorze Czarny Étoilé, przeznaczone na rynek holenderski. W latach 2012-2019 zakład wyprodukował 179 149 ZOE, a od lipca 2019 produkuje nowe ZOE.

Produkowane równolegle z Nissanem Micrą nowe ZOE zapewnia kontynuację succes story rozpoczętej przez ZOE. Poprzedni model mógł się poszczycić dwucyfrowym rocznym wzrostem sprzedaży od momentu wprowadzenia na rynek. •Zakład ma ośmioletnie doświadczenie w produkcji samochodów elektrycznych. Nowy etap w historii Flins potwierdza unikatowy know-how zakładu.

Zakład we Flins świętował właśnie wyprodukowanie 200-tysięcznego samochodu elektrycznego, nowego ZOE w kolorze Czarny Étoilé. Ten ważny dzień w historii zakładu zgromadził pracowników, przedstawicieli Dyrekcji Samochodów Elektrycznych i Dyrekcji Handlowej na Europę. Goście wzięli udział w uroczystym wręczeniu karty do samochodu przez dyrektora zakładu Jeana-Luc'a Mabire'a holenderskiemu klientowi, który specjalnie przyjechał wraz z dyrektorem salonu Arend w Eindhoven do zakładu odebrać swoje nowe ZOE.

Od 2012 roku do połowy 2019 roku zakład wyprodukował 179 149 sztuk ZOE. W lipcu tego roku rozpoczął montaż nowego ZOE. Z taśm fabryki zjechało już blisko 19 500 sztuk nowego modelu, które trafią do rąk pierwszych klientów w ponad 25 krajach Europy. Nowe ZOE jest produkowane obok Nissana Micry, który jest montowany od 2016 roku. Nowe ZOE zapewnia kontynuację succes story rozpoczętej przez poprzednią generację tego modelu, która od momentu wprowadzenia na rynek osiągała co roku dwucyfrowy wzrost sprzedaży (patrz: szczegółowe informacje poniżej). Zakład Renault we Flins jest jedynym zakładem Grupy Renault i Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi produkującym ZOE i Nissana Micrę.

- To ważny etap w naszej historii i kolejne potwierdzenie know-how zakładu w produkcji samochodów elektrycznych, zdobytego w ciągu ośmiu ostatnich lat. Wszyscy pracownicy zakładu są głęboko zaangażowani w produkcję ZOE, a obecnie Nowego ZOE. Chcemy kontynuować naszą «elektryczną przygodę!- powiedział dyrektor zakładu Renault we Flins, Jean-Luc Mabire.

Nowe ZOE zwraca uwagę wyrazistym designem i jest wyposażone w mocniejszy silnik 100 kW. Ma też większy zasięg 395 km zgodnie z protokołem WLTP. Dzięki szybkiemu ładowaniu akumulatora prądem stałym (DC) z terminali o mocy do 50 kW nowy model oferuje największą kompatybilność z terminalami ładowania dostępnymi w Europie. Wystarczy 30 minut, żeby odzyskać nawet 150 km zasięgu. Nowe ZOE to także bogate wyposażenie już w podstawowej wersji, takie jak ekran 10” na tablicy rozdzielczej po raz pierwszy dostępny w tym segmencie, i szeroka oferta usług mobilnych.

Sprzedaż ZOE pierwszej generacji od wprowadzenia modelu w 2012 roku

2012 - 443

2013 - 9 973

2014 - 12 718

2015 - 19 115

2016 - 25 478

2017 - 29 671

2018 - 49 472


Zakład we Flins - kluczowe liczby
  • 18 353 542 - wyprodukowane samochody od otwarcia zakładu (20 różnych modeli)
  • 196 044 - wyprodukowane samochody w 2018 roku: 33 716 Clio, 49 491 ZOE i 72 605 sztuk Micry
  • 67 lat doświadczenia w produkcji (zakład powstał w 1952 roku)
  • 2 642 pracowników na dzień 31.12.2018 roku
  • 237 ha, w tym powierzchnia zabudowana 67 ha
  • Wartość inwestycji w ciągu ostatnich pięciu lat: ponad 150 milionów euro
  • Certyfikaty ISO 14 001 (ochrona środowiska) i ISO 9 001 (system zarządzania jakością)
  • 5 milionów sztuk rocznie - liczba części dostarczanych przez centrum dystrybucji części zamiennych i akcesoriów znajdujące się na terenie zakładu
  • 43 proc. tłoczonych elementów jest przeznaczonych dla klientów zewnętrznych (zakładów Renault i Nissana)
  • Produkcja Nissana Micry (jedyny zakład na świecie produkujący ten model) i nowego ZOE, samochodu zaprojektowanego od samego początku jako samochód z napędem w 100 proc. elektrycznym (jedyny zakład na świecie produkujący ten model)
  • 725 samochodów dziennie (w systemie dwuzmianowym)
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GELP KTL Sp. z o.o.
Silesia Plastics s.c.
 A. Kayser Automotive Systems Polska Sp. z o.o.
GABEC
 TÜV SÜD Polska Sp. z o.o.
Przedsiębiorstwo Techniczno-Handlowe EUROTOM Sp. z o.o.