Sprzedaż marki Łada spadła o 17,9 proc. do 439,1 tys. pojazdów. Z tej liczby 387,3 tys. dostarczono do klientów w Rosji a pozostałe 51,7 tys. wyeksportowano.
- Pomimo ogólnego spadku naszej sprzedaży, zwiększyliśmy udział w segmencie samochodów w cenie poniżej 600 tys. rubli - ocenił prezes AwtoWAZ Bo Andersson. - Cały segment spadł o 30 proc., Łada spadła o 15 proc. Nasz udział w tym segmencie wzrósł z 38 proc. do 42 proc.
Na ten rok spółka prognozuje spadek na rynku nowych samochodów w Rosji o 19 proc. do 1,9 mln aut. Pomimo tego AwtoWAZ zakłada planuje zwiększyć sprzedaż o 15-20 proc., m.in. dzięku aktywnej promocji na rynkach zagranicznych oraz wprowadzeniu nowych modeli Vesta i XRAY.