W grudniu 2020 r. w Rosji zostało zarejestrowanych 166,7 tys. nowych aut osobowych i lekkich dostawczych.
- Końcówka roku z dodatnią dynamiką sprzedaży we wrześniu i listopadzie zakończyła się poniżej oczekiwań. Sprzedaż nowych pojazdów w grudniu 2020 r. spadła o 2,1 proc. w porównaniu z grudniem 2019 r. Niedawny wzrost pchany dewaluacją waluty, efektami otwarcia po lockdownie i zwiększonym popytem związanym z oczekiwanym wzrostem cen (aut - red. AutomotiveSuppliers.pl), zatrzymał się, a po nim następił bardziej stabilny trend z niższym popytem - ocenia Thomas Staertzel, prezes stowarzyszenia producentów samochodów AEB. - Rok 2020 był kolejnym bardzo wymagającym rokiem dla rosyjskiego biznesu motoryzacyjnego: tylko 4 miesiące były ze sprzedażą nowych pojazdów wyższą niż w poprzednim roku. Pomimo wszystkich trudności dynamika sprzedaży w 2020 roku sprawia, że Rosja ma jeden z najlepszych wyników wśród największych rynków motoryzacyjnych na świecie i czwarty w Europie.
W całym 2020 roku w Rosji zarejestrowano niespełna 1,6 mln nowych samochodów osobowych i lekkich dostawczych. "Trójka" najczęściej rejestrowanych marek to: Łada (343,5 tys., -5 proc.). KIA (201,7 tys., +11 proc.) i Hyundai (162,2 tys., -9 proc.).
Według stowarzyszenia AEB w 2021 rosyjski rynek nowych aut ma wzrosnąć o 2,1 proc. w stosunku do zeszłego roku.
Europa
Rosja: spadek popytu na nowe auta na koniec 2020 roku
- Szczegóły
- Autor: AEB, AutomotiveSuppliers.pl