Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Art-Finance LLC, spółka dominująca rosyjskiego holdingu samochodowego AGR Automotive Group, sfinalizowała nabycie 100 proc. udziałów w byłej spółce Hyundai Motor Manufacturing Rus.

Transakcja obejmuje oba zakłady produkcyjne niedaleko St. Petersburga - w Kamience (produkcja aut marek Hyundai i Kia) i w Szuszarach (była fabryka GM).

Art-Finance LLC, na której czele stoi były prezes holdingu dealerskiego Avilon, Andriej Pawłowicz, została zarejestrowana w Moskwie w lutym 2023 roku. W maju spółka ta kupiła rosyjskiej aktywa VW, w tym fabrykę samochodów w Kałudze.

Pod koniec grudnia zeszłego roku 2023 roku na nadzwyczajnym posiedzeniu zarząd Hyundai Motor Co. podjął decyzję o sprzedaży swoich aktywów w Rosji. Cenę sprzedaży ustalono na ... 10 tys. rubli (około 111 dolarów). Umowa zawiera klauzulę, na mocy której koreański koncern może odkupić zakłady w ciągu dwóch lat od daty sprzedaży.

Procedura nabycia majątku Hyundai Motor Manufacturing Rus została zakończona 24 stycznia 2024 r., czytamy w wydanym oświadczeniu. "W najbliższej przyszłości nastąpi zmiana nazwy zakładu HMMR. Nowa nazwa zostanie ogłoszona po zakończeniu wszystkich procedur związanych z jej rejestracją. Od momentu zakończenia transakcji HMMR LLC weszła w skład AGR" - podaje rosyjski holding.

Jak poinformowały wcześniej rosyjskie media, zakład HMMR, który zatrzymał produkcję w marcu 2022 roku (po inwazji Rosji na Ukrainę), 9 stycznia br. wznowił wytwarzanie modeli znanych dotychczas pod nazwami Kia Rio, Hyundai Solaris i Hyundai Creta. Auta te trafią do sprzedaży pod inną marką. W 2012 roku Hyundai zarejestrował 27 znaków towarowych na terenie Rosji. Jednym z nich jest Solaris i według źródeł w firmie to właśnie pod tą marką najprawdopodobniej będą produkowane o sprzedawane egzemplarze Kia Rio, Hyundai Solaris i Creta.

Posiadane zapasy komponentów mają pozwolić na wyprodukowanie nawet 70 tys. aut. Zakład ma części aby "od ręki" z linii montażowych zjechało 2 tys. aut. Montaż około 20 tys. samochodów będzie możliwy, jeśli firma "znajdzie kanał dostaw podzespołów elektronicznych". Pozostałe 50 tys. aut wymaga „poważniejszego dokończenia i doposażenia”.

Według innych doniesień samochody miałyby być sprzedawane pod chińską marką GAC. Gdy skończą się zapasy komponentów, fabryka ma rozpocząć montaż aut GAC.

Były już zakład Hyundaia ma zdolności produkcyjne na poziomie 220 tys. pojazdów rocznie, a eks-GM - na poziomie 100 tys. rocznie.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

WOLMOT Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
DSR S.A.