Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
samarW pierwszym miesiącu 2010 r. sprzedano 25 370 aut, o prawie 5% mniej niż rok wcześniej i aż o blisko 11% mniej niż w grudniu, podał IBRM Samar.

Popyt na nowe samochody systematycznie spada wraz z zakończeniem programu dopłat w Niemczech we wrześniu ub. roku. Ostatnie zamówienia dla klientów zza naszej zachodniej granicy polskie salony realizowały w październiku i listopadzie. Pod koniec roku zjawisko reeksportu przestało istnieć. Widać to było wyraźnie w grudniu, gdy dane sprzedażowe i rejestracyjne były praktycznie takie same. Dobry wynik w grudniu – 28 494 sprzedane auta – był z kolei zasługą ogromnej popularności aut z kratką, których sprzedano ponad 10,5 tys. sztuk. Część firm starała się w ten sposób skorzystać z przepisów podatkowych i jednocześnie wykazać wyższe koszty przed zamknięciem roku podatkowego.

Liderem polskiego rynku w 2010 roku pozostaje niezmiennie Skoda. To jedyny producent, którego sprzedaż w styczniu przekroczyła poziom 3 000 aut (3 056 sztuk), co oznacza wzrost o 7,6% (+215 sztuk) w stosunku do stycznia 2009 roku. Taki rezultat pozwolił czeskiej marce zwiększyć udział rynkowy z 10,7 do 12,1%.

Drugą lokatę na rynku zachował Fiat, sprzedając 2 603 swoje auta. Spadek w porównaniu do wyniku z początku poprzedniego roku o 7,6% (-214 aut) spowodował nieznaczne osłabienie pozycji marki – udział rynkowy zmniejszył się z 10,6 do 10,3%.

Na trzecim miejscu, podobnie jak przed miesiącem, ale o dwa miejsca wyżej niż rok wcześniej, uplasowała się Toyota. Japońska marka znalazła w styczniu 2 262 nabywców, o 24,8% (+450 sztuk) więcej niż przed rokiem. Tak wysoki wskaźnik wzrostu na przestrzeni roku, jeden z najbardziej dynamicznych w czołówce rankingu, pozwolił Toyocie umocnić się na dotychczasowej pozycji i zwiększyć udział w polskim rynku o 2,1 pproc. – z 6,8 do 8,9%.

Poza medalową trójkę wypadł w ciągu roku Opel. Na zakup aut tej marki zdecydowało się w styczniu 1 930 klientów, o 23,0% (576 sztuk) mniej niż rok wcześniej. Udział Opla zmniejszył się tym samym z 9,4 do 7,6%.

O jedną lokatę spadł w stosunku do ubiegłego roku kolejny producent – Volkswagen. Auta niemieckiej marki znalazły 1 840 nabywców, o 11,7% (-244 sztuki) mniej niż przed rokiem, a udział VW zmniejszył się w tym czasie z 7,8 do 7,3%.

Więcej w serwisie IBMR Samar.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
RABUGINO Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.
GABEC
BARIBAL Group