Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
W październiku tylko dwie marki z listy Top-10 na rynku europejskim osiągnęły sprzedaż na poziomie wyższym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Zgodnie z danymi IBRM Samar, w Polsce takich firm jest dużo więcej.

Jak wynika z danych zebranych przez firmę analityczną JATO, na rynku europejskim w październiku tylko dwie marki z czołowej listy Top-10 osiągnęły wynik sprzedaży na poziomie wyższym niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej. Są to:
- BMW: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+6,3%)
- Audi: dziesiąta pozycja w zestawieniu (+1,4%)

Jako lider rynku europejskiego w październiku, marka Volkswagen sprzedała nieco ponad 126 000 nowych samochodów, a więc o prawie 13% mniej niż rok wcześniej.

W ujęciu narastającym od początku roku na liście Top-10 rynku europejskiego firm, które osiągnęły wynik lepszy niż rok wcześniej, mamy już nieco więcej. W kolejności są to:
- Renault: druga pozycja w zestawieniu (+7,9%)
- Peugeot: czwarta pozycja w zestawieniu (+2,3%)
- Audi: ósma pozycja w zestawieniu (+0,7%)
- BMW: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+5,2%)

Wynik sklasyfikowanego na pierwszym miejscu Volkswagena daje spadek wolumenu w ujęciu narastającym od początku bieżącego roku o 5,7%.

W październiku wynik sprzedaży dla rynku europejskiego to według danych JATO łącznie 1 056 108 egzemplarzy (-16,2%), a narastająco od początku bieżącego roku 11 569 795 sztuk (-4,6%).

Dużo więcej powodów do radości mają natomiast poszczególne marki samochodowe w Polsce, gdzie październik okazał się dla branży ogólnie udanym miesiącem. Zgodnie z wyliczeniami IBRM Samar, w omawianym okresie klientów znalazło 30 380 nowych aut, a więc o ponad 20,3% więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.

Oto marki plasujące się na liście Top-10, które w październiku zwiększyły sprzedaż w stosunku rok do roku:
- Skoda: pierwsza pozycja w zestawieniu (+11,4%)
- Volkswagen: druga pozycja w zestawieniu (+24,7%)
- Ford: trzecia pozycja w zestawieniu (+7%)
- Opel: piąta pozycja w zestawieniu (+52,6%)
- Renault: szósta pozycja w zestawieniu (+22%)
- Toyota: siódma pozycja w zestawieniu (+2%)
- Hyundai: ósma pozycja w zestawieniu (+56,5%)
- Kia: dziewiąta pozycja w zestawieniu (+63,1%)
- Citroen: dziesiąta pozycja w zestawieniu (+66,9%)

Jak wynika z raportu IBRM Samar, w okresie styczeń-październik sprzedano w Polsce łącznie 263 703 nowych samochodów osobowych, czyli o 0,4% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pomimo utrzymującego się spadku, wynik ten należy uznać za dobry, ponieważ jeszcze miesiąc wcześniej spadek oscylował wokół poziomu 2,5%.

Oto marki plasujące się na liście Top-10, które w okresie styczeń-październik zwiększyły sprzedaż w stosunku rok do roku:
- Opel: szósta pozycja w zestawieniu (+3,7%)
- Renault: siódma pozycja w zestawieniu (+8,7%)
- Kia: ósma pozycja w zestawieniu (+6,3%)
- Peugeot: dziewiąty wynik zestawienia (+12,5%)
- Hyundai: dziesiąty wynik zestawienia (+14%)
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RAMPF Production Systems GmbH & Co.
MESH Works Inc.
YETICO S.A.
DSR S.A.
Impel Group
Craemer GmbH