Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
skoda newlogoTegoroczny sierpień był dla ŠKODY w Polsce bardzo dobry: lider polskiego rynku samochodów nowych poprawił swój zeszłoroczny wynik aż o 30,9%, powiększając swoją przewagę nad kolejnymi konkurentami.

Równie znaczący wzrost ŠKODA osiągnęła zarówno wśród odbiorców indywidualnych, jak i flotowych. Najchętniej wybieranym przez Polaków samochodem pozostaje ŠKODA OCTAVIA. ŠKODA kontynuuje trend wzrostowy na całym świecie: w sierpniu dostarczyła łącznie 80 700 samochodów, to jest o 14,2% więcej niż w sierpniu 2015.
 
Cały rynek samochodów w sierpniu wyniósł 28 332 sztuki, co oznacza wzrost do sierpnia 2015 o 20,25%. ŠKODA jeszcze wyprzedza ten udany trend. W sierpniu polskie drogi wzbogaciły się o kolejne 3 334 nowe ŠKODY. To wynik lepszy aż o 30,9% od analogicznego okresu w roku 2015, dzięki czemu udział lidera w całym rynku wzrósł do 11,8%. Na przestrzeni pierwszych ośmiu miesięcy roku, ŠKODA dostarczyła polskim Klientom w sumie 33 888 samochodów. To o blisko 15% więcej, niż w tym samym okresie w roku 2015. Daje to marce udział w rynku na poziomie aż 12,5%. Oznacza to, że co ósmy samochód zarejestrowany w Polsce od początku tego roku pochodził od ŠKODY.
 
Doskonałe wyniki są zasługą wysokich wzrostów zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych – w porównaniu do sierpnia 2015 wyniki w tych kategoriach podniosły się o odpowiednio 33,5% oraz 30,2%.

Najpopularniejszym samochodem polskiego rynku niezmiennie pozostaje ŠKODA OCTAVIA, która przez cały czas tylko zwiększa swoje powodzenie: osiągając w sierpniu wynik 1 144 zarejestrowanych nowych sztuk poprawiła swój wynik o kolejne 19,4% w stosunku do analogicznego okresu z roku 2015. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli w Polsce w sierpniu znalazły się także notujące imponujące wzrosty modele FABIA (wzrost o 22%) oraz RAPID (wzrost aż o 77,1%). Zestawiając pierwsze osiem miesięcy w roku we wspólnej klasyfikacji, przewaga OCTAVII jest jeszcze wyraźniejsza: od stycznia do sierpnia zarejestrowano w Polsce już w sumie 10 985 nowych egzemplarzy tego modelu, czyli o 16,6% więcej niż rok temu i o ponad 1 000 sztuk więcej od drugiego modelu w tym zestawieniu, którym także jest ŠKODA – niewiele mniej popularny model FABIA.

„Utrzymując pozycję lidera, ŠKODA szykuje się do kolejnej ofensywy” – zapowiada Michał Cabaj, Kierownik ds. PR marki ŠKODA. „Przygotowujemy się do premiery modelu KODIAQ, pierwszego samochodu ŠKODY w bardzo ważnym obecnie segmencie dużych SUV-ów. Wraz z nim, ŠKODA w Polsce będzie posiadała jeszcze silniejszą ofertę, trafiającą do większej liczby odbiorców.”

80 700 dostaw na świecie: wyraźny wzrost ŠKODY w skali globalnej
 
"ŠKODA pozostaje na kursie do zrównoważonego rozwoju” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Sprzedaż naszego flagowego modelu Superb jest ponad dwukrotnie wyższa, co wskazuje na fakt, że ciągle zdobywamy nowe grupy odbiorców.”

Dostarczając 29 000 samochodów w Europie Zachodniej, ŠKODA zanotowała wzrost w tej części kontynentu o 7%. Czeska marka zanotowała dwucyfrowe wzrosty we Francji, Włoszech, Holandii, Austrii, Portugalii i Szwecji. Na kluczowym dla marki rynku niemieckim ŠKODA zanotowała wzrost o 3,6%, do 12 100 samochodów.

W tym samym czasie w Europie Centralnej swoje nowe czeskie samochody otrzymało 13 100 Klientów – to więcej o 6,9% niż przed rokiem. Obok Polski, drugim czołowym odbiorcą pozostaje tutaj rodzimy rynek marki. ŠKODA dostarczyła w Republice Czeskiej 6 400 samochodów.

Ważny wzrost marka zanotowała także na odradzającym się rynku rosyjskim: w sierpniu dostarczyła tam 2 400 samochodów, o 5,4% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Sprzedaż ŠKODY rośnie także w innych częściach świata: Turcji (wzrost o 39%), Izraelu (wzrost o 7,8%) i Chinach. Największy rynek ŠKODY na świecie przyjął w sierpniu aż 26 000 czeskich samochodów, co stanowi imponujący wzrost aż o 36,1% wobec tego okresu w roku 2015.

Liczba dostaw ŠKODY do Klientów w sierpniu 2016 (w sztukach, zaokrąglona, według modelu, zmiana procentowa wobec sierpnia 2015):
- ŠKODA CITIGO (sprzedawana tylko w Europie: 2 700; +3,0%),
- ŠKODA FABIA (13 900; -2,8 %),
- ŠKODA RAPID (17 400; +38,0 %),
- ŠKODA OCTAVIA (30 800; +2,9 %),
- ŠKODA SUPERB (9 200; +144,1 %),
- ŠKODA YETI (6 700; -2,5 %).
Normal 0 21 MicrosoftInternetExplorer4

Mamy nadzieję, że nasze dwudniowe wydarzenie będzie dla Państwa dobrą okazją do poznania ciekawych rozwiązań, stosowanych przez uznane firmy jak również do wymiany opinii w gronie przedstawicieli branży.

·

·

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Poliamid Plastics Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
ANT Solutions Sp. z o.o.
FABER CNC
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.