Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
W 2023 r. Škoda dostarczyła klientom w Polsce ponad 51 tys. nowych pojazdów (+22%), co przekłada się na prawie 11% udział w krajowym rynku motoryzacyjnym. W ujęciu globalnym producent doręczył ponad 866 tys. aut (+18,5%).

Największy wzrost dostaw marka odnotowała w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Czechach. W pełni elektryczna seria modeli Enyaq ustanowiła nowy rekord od momentu wprowadzenia na rynek, sprzedając ponad 81 tys. pojazdów (+52,1%). Bestsellerem marki pozostaje Škoda Octavia.

Niesłabnąca popularność w Polsce

Wyniki uzyskane za minione dwanaście miesięcy potwierdziły silną pozycję i nieustającą popularność Škody w Polsce. W ciągu 2023 r. marka dostarczyła na naszym rodzimym rynku 51 479 nowych pojazdów, co przekłada się na wzrost o 22%, w porównaniu do roku 2022. Ten świetny wynik przełożył się na blisko 11% udział w krajowym rynku motoryzacyjnym.

Najpopularniejszym modelem na rynku polskim ponownie została bestsellerowa Škoda Octavia. W 2023 r. sprzedano 15 800 sztuk modelu, co daje 45% wzrost rok do roku. Następna na podium po raz kolejny stanęła Škoda Fabia (7 011 egzemplarzy; -8,6%). Na trzecim miejscu znalazł się model Kamiq z wynikiem 6 676 sprzedanych samochodów (+17,6%).

- To był udany rok Škody w Polsce. Nasi klienci odebrali ponad 51 tysięcy samochodów, co przekłada się na 22-procentowy wzrost popularności – znacznie wyższy niż w przypadku całego rynku nowych aut. Mamy gamę atrakcyjnych, cenionych modeli i dzięki zażegnaniu problemów z dostępnością mogliśmy uwolnić ich pełen potencjał. Zainteresowani zakupem nowej Škody mają dziś pełen wybór modeli i wersji, dostępnych z krótkimi termiami realizacji zamówień do produkcji lub od ręki. Naszym obecnym klientom dziękuję za okazane zaufanie, a potencjalnych nabywców zachęcam, by śledzili nasze nowości - w 2024 roku w salonach Škody czeka wiele debiutów - mówi Tomasz Porawski, Dyrektor Marki Škoda w Polsce.

Wyniki sprzedażowe w ujęciu globalnym

W 2023 roku Škoda dostarczyła klientom na całym świecie 866 800 pojazdów, czyli o 18,5% więcej niż w roku poprzedzającym (2022: 731 300).
W Europie Zachodniej marka odnotowała łącznie 480 100 dostaw (2022: 377 000; +27,4% r/r), z czego w samych Niemczech 157 800 (2022: 134 300; +17,6% r/r).
W Europie Środkowej dostarczono klientom 185 000 pojazdów, co odznacza się wzrostem o 25,1% (2022: 148 000). Na czeskim rynku zrealizowano 87 800 dostaw, czyli o 23,4% więcej r/r (2022: 71 200).
W Europie Wschodniej marka odnotowała łącznie 46 800 sprzedanych pojazdów (2022: 49 900; -6,2%).
W Tajwanie zrealizowano 10 000 dostaw, co przekłada się na 51,5% wzrost (2022: 6 600).
W Indiach dostarczono klientom 48 800 samochodów (2022: 51 900; -5,8%).
W Chinach marka odnotowała łącznie 22 800 dostaw (2022: 44 600; -48,9%).

Najpopularniejsze modele w ujęciu globalnym

W 2023 roku najlepiej sprzedającym się pojazdem Škody na całym świecie pozostał model Octavia (191 900; +36%). Na podium ponownie pojawił się także SUV Kamiq (116 500; +21%) oraz Škoda Kodiaq (105 900; +12,1%).

Znaczny wzrost w ujęciu globalnym odnotowała w pełni elektryczna rodzina Enyaq. Liczba dostaw modeli zwiększyła się w 2023 roku o ponad 50%, osiągając pułap 81 700 aut. Wynik ten podkreśla skuteczność strategii elektryfikacji producenta. W ubiegłym roku Škoda Enyaq była najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym na rynku krajowym w Czechach i na Słowacji oraz znalazła się w pierwszej piątce bestsellerów w kilku krajach europejskich, w tym w Szwajcarii, Niemczech, Finlandii, Norwegii i Holandii.

- Nasi klienci przemówili i jestem naprawdę wdzięczny za ich zaufanie. Ciężka praca pracowników, którzy projektują, budują i sprzedają nasze samochody, przyniosła imponujący wynik dostaw, pomimo wielu wyzwań gospodarczych i rynkowych minionego roku. Rosnący popyt na nasze linie modelowe potwierdza efektywność strategii, w ramach której oferujemy klientom wybór między spalinowymi, czysto elektrycznymi i hybrydowymi układami napędowymi. Realizujemy to w trakcie coraz silniejszego skupienia na e-mobilności, z nadchodzącym portfolio sześciu nowych całkowicie elektrycznych modeli - począwszy od Elroqa jeszcze w tym roku. Nasz model biznesowy jest solidny. Pozostajemy skupieni na tym, czego chcą nasi klienci i na ciągłym zwiększaniu naszej zdolności do szybkiego reagowania na rynek, w tym inwestowania w ciągły rozwój naszych pracowników, aby zabezpieczyć przyszłość marki - mówi Klaus Zellmer, Dyrektor Generalny Škoda Auto.

Znaczące postępy w globalnej ekspansji

We wrześniu Škoda weszła na rynek wietnamski, aby wykorzystać potencjał regionu ASEAN. Według prognoz Wietnam będzie liderem z przewidywanym rocznym wolumenem sprzedaży przekraczającym 40 000 sztuk po 2030 roku. Ponadto oferuje on znaczące synergie z działalnością firmy w Indiach. W niedawno zainaugurowanym centrum logistycznym w Pune, zestawy CKD (completely-knocked-down) indyjskich modeli Kushaq i Slavia zostaną przygotowane do eksportu do Wietnamu w celu ostatecznego montażu. W Indiach Škoda osiągnęła znaczący kamień milowy, dostarczając klientom 100 000 pojazdów w ciągu dwóch lat. Ponadto producent samochodów przywraca swoją obecność w Kazachstanie poprzez strategiczne partnerstwo wspierające lokalny montaż modeli Kodiaq, Kamiq, Karoq i Octavia.
M
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

LINEX Sp. z o.o.
New Era Materials Sp. z o.o.
Etyfol
SAFECHEM Europe GmbH
FABER CNC
Etisoft Sp. z o.o.