Jest to bowiem pierwszy wyprodukowany przez Solaris tramwaj typu GTx. Rozwiązanie to sprawia, że idealnie dopasowuje się on nie tylko do rozkładu torów tramwajowych i zajezdni, lecz także do istniejącej już floty.
Jenaer Nahverkehr GmbH zamówił łącznie 5 pojazdów. Każdy z nich wyposażony jest w nawiew oraz klimatyzację całej przestrzeni pasażerskiej i kabiny motorniczego. Tramwajem może jednocześnie podróżować 168 osób, z czego 61 na miejscach siedzących. Każda z trzech sekcji pojazdu opiera się na umieszczonym po środku wózku jezdnym. Dzięki temu masa tramwaju rozkłada się równomiernie, jest on bardziej stabilny, a siły przekazywane przez przeguby są znacznie mniejsze. Tramino Jena wyposażony jest w cztery pary podwójnych drzwi o szerokości 1300 mm każda. Jedne z nich znajdują się tuż za kabiną motorniczego, gdzie mieści się przestrzeń dla wózków inwalidzkich.
Tramino Jena to pierwszy tramwaj polskiej produkcji, który zagościł na niemieckim rynku.