Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Stellantis N.V. poinformował dziś o wynikach za pierwsze półrocze 2024 roku. Spółka odnotowała przychody netto na poziomie 85,0 mld euro, co oznacza spadek o 14% w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz 5,6 mld euro zysku netto, co oznacza spadek o 48% w ujęciu rok do roku.

Skorygowany zysk operacyjny (AOI)(1) wyniósł 8,5 mld euro przy marży AOI(2) na poziomie 10%, natomiast skorygowany rozwodniony zysk na akcję EPS(5) spadł o 35% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Spadek wyników finansowych w pierwszej połowie 2024 r. był spowodowany głównie zmniejszeniem wolumenu sprzedaży i mixu produktów, ze względu na połączenie inicjatyw redukcji zapasu z chwilowymi lukami w produkcji związanymi z przejściem na nową generację w gamie produktów, a także mniejszym udziałem w rynku, szczególnie w Ameryce Północnej. Dzięki jasno określonemu celowi, jakim jest wprowadzenie z powodzeniem na rynek w najbliższym czasie gamy nowych produktów, Spółka przewiduje, że obecnie najbardziej dotkliwy wpływ niekompletnej oferty produktów dobiega końca, a działania podjęte przez najwyższe kierownictwo w celu poprawy wyników w Ameryce Północnej, Rozszerzonej Europie i Maserati stworzą znaczące możliwości poprawy wyników w drugiej połowie 2024 r. i w całym roku 2025.

Pod względem sprzedaży, Stellantis potwierdza swoją wiodącą pozycję w segmencie pojazdów użytkowych, po raz pierwszy zajmując pierwsze miejsce w rankingach udziału w rynku na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz utrzymując pozycję lidera w Europie i Ameryce Południowej. W Stanach Zjednoczonych, Stellantis zajmuje pierwsze miejsce pod względem sprzedaży samochodów hybrydowych typu plug-in i drugie miejsce w sprzedaży pojazdów LEV. Wykorzystując konkurencyjność kosztową Leapmotor oraz postęp w zakresie układów napędowych i łączności, spółka joint venture Leapmotor International ma zamiar zaoferować swoje pierwsze pojazdy elektryczne oparte na podejściu techno-centrycznym: C10 SUV i T03. Początkowo zostaną one wprowadzone w regionie Rozszerzonej Europy, a następnie w Ameryce Południowej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce oraz w Indiach i regionie Azji i Pacyfiku do końca 2024 roku.

Rozpoczęcie ofensywy produktowej 2024

Spółka planuje wprowadzić na rynek co najmniej 20 nowych modeli w 2024 r., z których 10 weszło już do produkcji w pierwszej połowie roku:

  • Peugeot 3008 i 5008 – oparte na multi-energetycznej platformie BEV STLA Medium, z zasięgiem do 680 km, modele wyposażone są w zupełnie nowy panoramiczny i-Cockpit. ChatGPT będzie oferowany w standardzie w całej gamie Peugeot, idąc w ślady marki DS, która wprowadziła nową usługę na początku bieżącego roku. W czerwcu br. prawie 30% zamówień na 3008 dotyczyło wersji z napędem elektrycznym. Ponadto marka Peugeot zdecydowała się na rozpoczęcie produkcji modelu 2008 roku w Ameryce Południowej.
  • Nowa Lancia Ypsilon – Lancia zaprezentowała pierwszy samochód nowej ery w segmencie B sedanów premium: Nową Lancię Ypsilon. Marka opracowała 10-letni plan strategiczny, który będzie ją prowadził w kierunku idei innowacyjnej i ponadczasowej włoskiej elegancji.
  • Maserati Grecale Folgore – Maserati zaprezentowało Grecale Folgore, pierwszy w historii SUV włoskiej marki samochodów z trójzębem wyposażony w pełni elektryczny układ napędowy o momencie obrotowym 820 Nm i prędkości maksymalnej 220 km/h.
  • Ram 1500 – Marka Ram wprowadziła na rynek nowy model 1500, uzyskując najlepszy wynik w badaniu jakości przeprowadzonym przez firmę J.D. Power na rynku amerykańskim. Jest to jedyna marka samochodów użytkowych, której kiedykolwiek udało się tego dokonać. Ram 1500 jest wyposażony w nową rodzinę silników Hurricane Twin-turbo, najmocniejszy sześciocylindrowy silnik w segmencie, o maksymalnej mocy 540 KM i 469 lb.-ft. momentu obrotowego.
  • Citroën Basalt – nowy SUV coupé, wchodzi do sprzedaży w Indiach i Ameryce Południowej. Zamówienia na nowego Citroëna C3 utrzymują się na wysokim poziomie – 72% klientów wybiera zupełnie nowy model ë-C3, konkurencyjny cenowo samochód elektryczny segmentu B produkowany w Europie.
  • Samochody dostawcze Stellantis Pro One – odnowiona gama lekkich pojazdów użytkowych Pro One marek Citroën, FIAT Professional, Opel, Peugeot i Vauxhall oferuje obecnie 12 modeli we wszystkich segmentach. Stellantis Pro One jest numerem 1 w regionie Rozszerzonej Europy, w Ameryce Południowej oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce w pierwszej połowie roku.

Marki FIAT i Opel świętowały swoje 125-lecie istnienia, oddając hołd swoim historycznym włoskim i niemieckim korzeniom. FIAT ogłosił swój powrót na globalny rynek samochodów popularnych, prezentując nowy model Grande Panda, w cenie poniżej 25 000 euro za wersję w pełni elektryczną. Samochód będzie również dostępny w wersji hybrydowej.

Nacisk na technologię

  • Osiem nowych modeli zbudowanych na platformie STLA Large zostanie wprowadzonych na rynek w latach 2024-2026, w tym Dodge Charger Daytona, Jeep® Wagoneer S i Jeep Recon. Nowa platforma multi-energetyczna zaprojektowana z myślą o samochodach BEV jest wysoce elastyczna i zoptymalizowana pod kątem różnych modułów napędu elektrycznego, oferując klientom korzyści w postaci natychmiastowego momentu obrotowego pochodzącego z napędu elektrycznego i zasięgu do 800 km/500 mil w modelach BEV.
  • Do 2026 roku platforma Smart Car będzie podstawą dla 13 modeli w trzech różnych regionach. Platforma łączy w sobie zaawansowaną technologię z przystępną ceną, aby umożliwić każdemu dostęp do technologii pojazdów elektrycznych. W Europie marki FIAT i Opel podążą za przykładem Citroëna C3 i C3 Aircross.
  • Stellantis stosuje podejście oparte na stosowaniu przełomowych rozwiązań chemicznych i bada innowacyjne technologie ogniw i pakietów akumulatorów. Spółka ogłosiła niedawno rozpoczęcie pięcioletniej współpracy z CEA, wiodącym instytutem badawczym, w celu zaprojektowania nowej generacji ogniw akumulatorowych do samochodów elektrycznych.
  • Technologia zelektryfikowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (eDCT) Stellantis cieszy się ogromną popularnością w Europie, przyczyniając się do wzrostu sprzedaży pojazdów hybrydowych na poziomie 53% w regionie UE30 w ujęciu rok do roku. W tym roku planowanych jest trzydzieści modeli hybrydowych, a do 2026 r. sześć kolejnych, zapewniających wyjątkowe wrażenia z jazdy i niższą emisję CO2 w bardziej przystępnych cenach niż napędy w 100% elektryczne i hybrydy typu plug-in. Stellantis jest liderem sprzedaży pojazdów niskoemisyjnych, w tym pojazdów elektrycznych, zasilanych ogniwami paliwowymi i hybryd plug-in, w regionie UE30 w segmentach A i B oraz lekkich pojazdów użytkowych.
  • Platformy technologiczne nowej generacji AI – STLA Brain, STLA SmartCockpit i STLA AutoDrive – mają kluczowe znaczenie dla postępu technologicznego Stellantis. Oczekuje się, że będą gotowe do integracji technologicznej do końca 2024 r., a wdrożenie produktu nastąpi w 2025 r.
  • Stellantis zmienia doświadczenia związane z mobilnością dzięki stałym wysokomarżowym przychodom z oprogramowania i usług online, które wzrosły ponad dwukrotnie od momentu powstania firmy w 2021 roku. Funkcje dostępne obecnie w różnych regionach świata obejmują:
    • e-ROUTES, pierwsza aplikacja na smartfony do planowania tras zintegrowana z danymi pojazdu w czasie rzeczywistym, zaprojektowana specjalnie dla modeli elektrycznych;
    • ChatGPT ulepszony wirtualny asystent, oferowany w standardzie dla nowych i istniejących samochodów, dostępny w 20 krajach europejskich pod koniec 2024 roku;
    • AppMarket, centralny hub łączności udostępniony bezprzewodowo w prawie połowie pojazdów Jeep i Ram z roku modelowego (MY) 2021-2023 w Ameryce Północnej;
    • Connect Fleet by Free2Move, zapewniający menedżerom floty podgląd parku w czasie rzeczywistym, ustawianie granic geofence i geolokalizację w czasie rzeczywistym; oraz,
    • MyTasks, zaawansowane narzędzie usprawniające operacje flotowe, poprawiające koordynację i zwiększające produktywność.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
FABER CNC
WOLMOT Sp. z o.o.
ANT Solutions Sp. z o.o.
QualityHUB24
SJM EUROSTAT SAS