Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W związku z wątpliwościami rządu francuskiego wobec planów rozmieszczenia produkcji Renault Clio poza granicami tego państwa, firma zebrała wszystkie fakty, które mają rozwiać wątpliwości dotyczące zaangażowania marki.

Firma wskazuje jednoznacznie, że Francja jest główną lokalizacją Grupy Renault:
  • 25 proc samochodów Grupy Renault jest produkowanych we Francji,
  • 55 proc wartości dodanej produkcji przemysłowej Grupy Renault jest wytwarzane we Francji, ponieważ Renault produkuje w tym kraju pojazdy o wysokiej wartości dodanej,
  • 45 proc wszystkich pracowników Grupy Renault pochodzi z Francji,
  • 86 proc wydatków na inżynierię przypada na Francję,
  • 42 proc zakupów jest realizowanych za pośrednictwem dostawców mających siedzibę we Francji,
  • 32 proc obrotu Renault jest osiągane we Francji.
Z uwagi na 26 proc. udział w rynku (pojazdy osobowe i użytkowe), marka Renault zajmuje 1. miejsce spośród wszystkich marek we Francji w 2009 r. We wrześniu 2008 r. Carlos Ghosn, prezes koncernu Renault, zobowiązał się do zachowania wszystkich zakładów montażowych we Francji. Z tego powodu ogłosił wprowadzenie do produkcji samochodu użytkowego w Sandouville oraz samochodu elektrycznego we Flins.

W 2009 r. koncern Renault wyprodukował ponad 140 000 egz. Clio 2 i 3 we Flins, które jest jednym z miejsc produkcji modelu. Jak ogłosił Carlos Ghosn, przy okazji wizyty ministra Estrosiego w dniu 5 listopada ub.roku, Flins zostanie wyznacznikiem doskonałości Renault we Francji, w zakresie pojazdów elektrycznych. Dzięki produkcji modelu Zoe ZE, fabryce akumulatorów i centrum recyklingu działalność fabryki jest zagwarantowana. Carlos Ghosn zadeklarował przy tej okazji: - Przyszłość Flins jest zapewniona. Zakład we Flins stanie się centrum produkcji naszych samochodów elektrycznych, które stopniowo zastąpią konstrukcję tradycyjnych samochodów w fabryce.
 
Zgodnie z zapewnieniem Ghosna, produkcja Clio zostanie utrzymana we Flins, dopóki nie wzrośnie znaczenie samochodów elektrycznych. Wraz z rozpoczęciem we wrześniu 2011 r. produkcji modelu Zoe we Flins oraz wprowadzeniem tego modelu na rynek w 2012 r. - w roku 2015 fabryka powinna produkować ponad 60 proc samochodów elektrycznych Renault. Do tego dochodzi jeszcze otwarcie fabryki wytwarzającej akumulatory i centrum recyklingu, w partnerstwie z CEA oraz FSI.

Renault pozycjonuje Francję jako kraj, w którym chce mieć punkt oparcia dla produkcji samochodów elektrycznych - oprócz swojego centrum badań i inżynierii Technocentre ma tam dwie fabryki montażu (Flins oraz Maubeuge) oraz oddział produkcji nowatorskich akumulatorów (Flins).

Obecnie Clio 3 jest produkowane we Francji (125 400 egz. w 2009 r.), w Turcji (179 500 szt.) i w Hiszpanii (25 450 szt.). W 1997 r. Clio 1 było już montowane w 6. ośrodkach przemysłowych w Europie.

Liczne scenariusze zastąpienia Clio, którego nowa wersja zostanie wprowadzona w 2013 r., są właśnie rozważane i na tym etapie żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Konkurencyjność pojazdu jest niezwykle istotna, aby zagwarantować jego sukces handlowy. Konkurencyjność jest zatem czynnikiem determinującym zakres decyzji związanych z wyborem miejsc produkcji przemysłowej. W styczniu 2008 r., Renault przypomniało, że w przypadku pojazdu w cenie 14 000 euro można zaobserwować 10 proc różnicę (czyli 1 400 euro) pomiędzy pojazdem opracowanym i wyprodukowanym w Europie Wschodniej, a takim samym wyprodukowanym we Francji, co oznacza:
  • 400 euro różnicy w wysokości wynagrodzenia,
  • 250 euro podatku od działalności zawodowej, który aktualnie został zniesiony przez rząd francuski,
  • 750 euro różnicy w wysokości obciążeń socjalnych.
Wsparcie rządu francuskiego na rzecz przemysłu motoryzacyjnego
Rząd francuski udzielił pełnego wsparcia francuskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu, dotkniętemu bezprecedensowym kryzysem gospodarczym i finansowym, które obejmowało:
  • pożyczkę w wysokości 6 mld euro na rzecz dwóch grup francuskich z oprocentowaniem wynoszącym 6 proc,
  • program premii za złomowanie,
  • zwiększenie części gwarantowanej wynagrodzenia w czasie częściowego bezrobocia wraz z rozwinięciem programów szkoleń przeprowadzanych w tym czasie.
Rząd wspiera również całą branżę motoryzacyjną we Francji. Renault aktywnie uczestniczy w tych działaniach poprzez przekazanie 200 milionów euro na rzecz Funduszu Modernizacji i Wyposażenia Pojazdów, bezpośrednią i znaczną pomoc dostawcom, którzy są w trudnej sytuacji, skrócenie okresów płatności dostawcom i aktywne uczestnictwo w platformie motoryzacyjnej.

Ponadto państwo francuskie zobowiązało się - razem z konstruktorami - do przyspieszenia rozwoju aut ekologicznych. Rząd francuski planuje utworzenie floty 100 000 samochodów elektrycznych do roku 2015 dla pracowników administracji i przedsiębiorstw państwowych, zachęcanie do kupna pojazdów nieemitujących dwutlenku węgla poprzez przyznawanie specjalnego bonusu w wysokości 5 000 euro do 2012 r. oraz rozwinięcie infrastruktury punktów ładowania. Przewidziana inwestycja na te cele to 900 mln euro. Ten program wsparcia na rzecz samochodów z zerową emisją CO2 jest bez wątpienia najpełniejszym programem na świecie.
 
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Lubricant Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Impel Group
ANT Solutions Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.