Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Toyota C-HR drugiej generacji będzie produkowana w Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) w miejscowości Sakarya. Dostępna w wersji hybrydowej i hybrydowej typu plug-in, nowa Toyota C-HR będzie pierwszą hybrydą plug-in produkowaną w Turcji.

TMMT jako pierwszy zakład produkcyjny w sieci fabryk Toyota Motor Europe otrzymuje zadanie produkcji pojazdów hybrydowych typu plug-in oraz baterii.

Kompaktowa Toyota C-HR nowej generacji oferowana wyłącznie ze zelektryfikowanymi napędami wzmacnia ofertę Toyoty w najbardziej konkurencyjnym segmencie rynku w Europie i daje europejskim kierowcom nowe możliwości redukcji emisji CO2. Toyota C-HR z napędem hybrydowym plug-in rozszerzy ofertę niskoemisyjnych samochodów Toyoty i przybliży markę do realizacji celu całkowicie bezemisyjnej gamy modelowej w Europie do 2035 roku.
Hybrydy plug-in i baterie w TMMT – nowe kompetencje sieci fabryk Toyota Motor Europe

Obok dotychczasowej działalności skoncentrowanej na montażu samochodów, w fabryce TMMT powstanie nowa linia produkcyjna baterii do napędów plug-in, o możliwościach produkcji 75 000 komponentów rocznie. Zostanie uruchomiona w grudniu 2023 roku, tworząc około 60 nowych miejsc pracy dla wykwalifikowanych pracowników. Wprowadzenie do zakładu w Turcji linii montażowej baterii to ważny element strategii elektryfikacji gamy modelowej Toyoty. W przyszłości z doświadczeń TMMT skorzystają inne fabryki Toyota Motor Europe.

Na uruchomienie produkcji Toyoty C-HR oraz baterii do napędu plug-in hybrid Toyota przeznaczyła 317 milionów euro, a łączna kwota inwestycji w turecką fabrykę sięga kwoty 2,3 miliarda euro. W ramach inwestycji w nowy model linia produkcyjna samochodów TNGA zostanie tak skonstruowana, aby dawała jeszcze większe możliwości elastycznego planowania produkcji samochodów w różnych wariantach oraz wprowadzania do nich zmian, zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju biznesowego Toyota Motor Europe.

Niskoemisyjna produkcja

Toyota zobowiązała się do osiągnięcia pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie do 2040 roku, a jednocześnie dąży do bezemisyjności wszystkich swoich zakładów produkcyjnych już w 2030 roku. Zgodnie z tymi założeniami, TMMT inwestuje w energię odnawialną oraz wprowadza technologie, które minimalizują zużycie energii. Najnowsze działania w tym kierunku obejmują wprowadzenie nowych niskoemisyjnych technologii w lakierni oraz inwestycje w produkcję energii ze słońca, dzięki którym zakład osiągnie samowystarczalność energetyczną.

„Toyota wprowadza do naszego zakładu nowe technologie, polegając na naszych możliwościach inżynieryjnych i doświadczeniu wykwalifikowanej kadry. Produkcja baterii i hybryd plug-in otwiera przed TMMT nowe perspektywy na przyszłość. Jednocześnie fundamentem naszego rozwoju pozostaje produkcja popularnych, atrakcyjnych modeli wysokiej jakości. Nowa inwestycja po raz kolejny potwierdza, że zakład produkcyjny w Sakaryi jest ważnym ośrodkiem w globalnej sieci fabryk Toyoty”- powiedział Erdoğan Şahin, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Manufacturing Turkey.

„Jesteśmy dumni, że TMMT będzie produkować Toyotę C-HR drugiej generacji, w tym pierwszy pojazd hybrydowy typu plug-in w naszym regionie. Jestem pewien, że dzięki wyjątkowej wydajności i zaangażowaniu pracowników TMMT nowy model odniesie wielki sukces, podobnie jak jego poprzednik. Uruchomienie naszej pierwszej linii montażowej akumulatorów jest ważnym krokiem w strategii elektryfikacji samochodów Toyoty w Europie” – skomentował Marvin Cooke, wiceprezydent ds. produkcji Toyota Motor Europe.

Toyota Motor Manufacturing Turkey

Fabryka Toyota Motor Manufacturing Turkey w Sakaryi rozpoczęła działalność w 1994 roku. TMMT ma największe możliwości produkcyjne ze wszystkich fabryk Toyota Motor Europe, a w listopadzie 2021 roku zakład opuścił 3-milionowy samochód. Obecnie na tej samej linii produkowane są modele Corolla i Toyota C-HR, eksportowane do około 150 krajów. Firma jest drugim co do wielkości eksporterem w Turcji i jedną z największych firm produkcyjnych w kraju.

W 2022 roku TMMT wyprodukowało 220 000 pojazdów, z czego 185 000 egzemplarzy trafiło na eksport. Firma zatrudnia około 5500 pracowników pracujących na 3 zmiany przez 6 dni w tygodniu. W 2016 roku, wraz z rozpoczęciem montażu hybrydowej Toyoty C-HR, roczna zdolność produkcyjna wzrosła do 280 000 aut rocznie. W 2019 roku doświadczenie i know-how zdobyte przy produkcji hybrydowej Toyoty C-HR zostało wykorzystane do uruchomienia montażu Corolli Hybrid.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
ANT Solutions Sp. z o.o.
QSense Sp. z o.o.
Gebrueder Peitz Polska Sp. z o.o.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.