Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
opel_logoModele o niskim poziomie emisji CO2 przeważnie wyposażone są w silniki o małej lub średniej mocy. Małe zużycie paliwa i niski poziom emisji idzie zazwyczaj w parze ze słabymi lub średnimi osiągami.

Jednak podejście Opla do tej kwestii jest inne, czego wynikiem są modele z gamy ecoFLEX z mocnymi silnikami. Podczas gdy konkurencyjne marki w klasie kompakt na ogół oferują silniki o mocy około 77 kW/105 KM przy zachowaniu niskiego poziomu emisji CO2, nowa Astra ecoFLEX posiada turbodoładowany silnik diesla CDTI o mocy 96 kW/130 KM i pojemności 1,7l. Jest to kolejny samochód w gamie dynamicznych i oszczędnych modeli Opla po udanej Insigni ecoFLEX z silnikiem o mocy 118 kW/160 KM oraz Corsie ecoFLEX z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM.

Nowa, pięciodrzwiowa Astra ecoFLEX w cyklu mieszanym zużywa zaledwie 3,7l oleju napędowego. Dzięki emisjom CO2 na poziomie 99 gr/km, jest to jak dotąd najbardziej oszczędny i ekologiczny Opel Astra. Przy silniku o mocy 96 kW/130 KM, maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 300 Nm i sześciostopniowej, manualnej skrzyni biegów, ten ekologiczny samochód klasy kompakt jest punktem odniesienia w kwestii osiągów i przyjemności prowadzenia w najważniejszym segmencie samochodów w Europie. Ceny tego modelu zostaną podane jesienią w momencie wprowadzenia na rynek.

opel_astra_ecoflex1„Nowa Astra ecoFLEX to kolejny kamień milowy w strategii Opla, mającej na celu wyprzedzenie konkurencji pod względem zmniejszenia zużycia paliwa i wpływu na środowisko, jednocześnie zapewniając naszym klientom znakomite osiągi i przyjemność prowadzenia” – mówi Karl-Friedrich Stracke, dyrektor naczelny Opla/Vauxhall. „Będziemy kontynuować tę strategię, co oznacza wprowadzenie na rynek czterech nowych modeli ecoFLEX w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy, jak również rewolucyjnej Ampery zasilanej elektrycznie, której sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.”

Oprócz specjalnego układu napędowego Astry ecoFLEX z wydajnym systemem regulacji temperatury, pakietem technologii zmniejszających zużycie energii i paliwa – a przez to emisji dwutlenku węgla – obejmuje inteligentny układ odzyskiwania energii elektrycznej poprzez przetwarzanie energii z hamowania, aktywne komponenty aerodynamiczne oraz mniejszy opór toczenia. Wszystko to umożliwiło zmniejszenie emisji CO2 (minus 20 gr/km) i zużycia paliwa (minus 0, 8l/100 km) o 17% w stosunku do podstawowego modelu Astry z silnikiem CDTI o pojemności 1,7l.

Nowy układ sterowania silnikiem gwarantuje oszczędność i znakomite osiągi
Nowy układ sterowania silnikiem, w całości zaprojektowany przez inżynierów Opla, do jednostki o pojemności 1, 7l z wtryskiem paliwa typu common-rail, zapewnia maksymalną wydajność. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 Nm dostępny jest w zakresie od 2 000 - 2 500 obr/min. Mniejszy stopień sprężania – w połączeniu z nowym, wielofazowym wtryskiem paliwa, który wykonuje do ośmiu wtrysków na cykl przy ciśnieniu 1 800 barów – usprawnia proces spalania i zmniejsza zużycie paliwa. Przyczynia się do tego również nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii, która zapewnia bardzo precyzyjną kontrolę ciśnienia doładowania dzięki dodatkowemu czujnikowi położenia na nastawniku geometrii turbiny.

Czujniki ciśnienia w cylindrach umożliwiają precyzyjne sterowanie procesem spalania
Zużycie paliwa obniża również zmodyfikowany układ tłoków o mniejszym tarciu. Powleczone diamentem syntetycznym popychacze zaworów i sworznie tłokowe oraz zoptymalizowane pod względem tarcia pierścienie tłoka również przyczyniają się do zmniejszenia tarcia, a przez to zużycia ruchomych części silnika.

Lekki, plastikowy kolektor dolotowy wraz z elektronicznie sterowanym układem zmiennego zawirowania mieszanki zapewnia wydajny proces spalania. Umieszczone w świecach żarowych czujniki ciśnienia w cylindrach (technologia spalania Cleantech) umożliwia niezwykle precyzyjną kontrolę procesu spalania, także środek spalania znajduje się zawsze w jasno określonej pozycji względem położenia wału korbowego.

Jednocześnie, niskonapięciowe świece żarowe zmniejszają obciążenie alternatora podczas rozruchów zimnego silnika. W celu przyspieszenia fazy nagrzewania się silnika, obejście chłodnicy oleju zmniejsza spadki ciśnienia. Obniża to również zużycie paliwa, ponieważ silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy. Przełączalna pompa wody zapewnia optymalne rozgrzewanie silnika.

opel_astra_ecoflex2Elektronicznie sterowany układ recyrkulacji spalin (EGR) z dodatkową funkcją chłodzenia również bierze udział w utrzymaniu optymalnego poziomu temperatury, aby uzyskać niższy poziom emisji w procesie spalania. Dodatkowo zmniejszeniu ulega również poziom emisji NOx. Zoptymalizowane platynowe pokrycie wstępnego i głównego katalizatora oraz precyzyjne dopasowanie obu części, jak również ich umiejscowienie blisko silnika powoduje, iż układ kontroli emisji szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy, co zwiększa jego sprawność.

System Start/Stop skraca czas pracy silnika podczas postoju
Opracowany przez Opla system Start/Stop skraca czas pracy silnika podczas postoju, a w konsekwencji obniża zużycie paliwa, jak również emisje gazów cieplarnianych i poziom hałasu – ogromna korzyść dla wszystkich użytkowników dróg, zwłaszcza w centrach miast. System automatycznie wyłącza silnik, kiedy kierowca wyłącza bieg i zdejmuje nogę z pedału sprzęgła (tryb AutoStop). Podczas ruszania kierowca zwyczajnie włącza pierwszy bieg i odjeżdża. Zespół inżynierów Opla sprawił, że silnik uruchamia się natychmiast, gdy kierowca naciśnie pedał sprzęgła. Akumulator o dużej pojemności zapewnia niezawodne działanie tego elektrycznego systemu oraz natychmiastowe uruchomienie się silnika za każdym razem.

Ze względu na bezpieczeństwo i komfort pasażerów, w trybie AutoStop aktywna pozostaje klimatyzacja i układ podciśnieniowego wspomagania hamulców. Przy użyciu klawisza „eco” znajdującego się na konsoli centralnej kierowca może w razie potrzeby wyłączyć system, na przykład w warunkach powolnej jazdy, gdy co chwilę konieczne jest zatrzymywanie samochodu i ponowne ruszanie.

Ekskluzywna, sześciostopniowa, manualna przekładnia i system odzyskiwania energii
Podczas gdy wszystkie samochody konkurencji o niskim poziomie emisji CO2 wyposażone są w pięciostopniowe skrzynie biegów, Opel Astra z gamy ecoFLEX z silnikiem CDTI o pojemności 1,7l posiada sześciostopniową, manualną przekładnię o zmniejszonym tarciu specjalnie dopasowaną do tego nowego silnika. Innym standardowym elementem wyposażenia w gamie ecoFLEX jest wskaźnik zmiany przełożenia. Podświetlany wskaźnik umieszczony pomiędzy prędkościomierzem, a licznikiem sugeruje kierowcy najbardziej odpowiedni moment zmiany biegu, zaś na dodatkowym wyświetlaczu graficznym system daje kierowcy wskazówki odnośnie najbardziej ekonomicznego stylu jazdy.

W celu zapewnienia optymalnego wykorzystania energii elektrycznej, Opel wprowadza system odzyskiwania energii podczas hamowania, który przy udziale prądnicy w czasie hamowania silnikiem zamienia energię kinetyczną na elektryczną i magazynuje ją w akumulatorze. Dzieje się to automatycznie, kiedy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub naciśnie pedał hamulca. W przypadku gdy w akumulatorze znajduje się wystarczająco dużo energii, moc generatora ulega znacznemu zmniejszeniu i wszystkie urządzenia elektryczne zasilane są energią elektryczną, czego wynikiem jest oszczędność paliwa. Dzięki temu silnik jest mniej obciążony, ponieważ podczas przyspieszania nie musi napędzać prądnicy, przez co maleje zużycie paliwa i poziom emisji.

Ponadto sprzęgło uruchamia sprężarkę systemu klimatyzacji tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Dostępne w standardzie światła LED do jazdy w dzień również obniżają zużycie energii.

Aktywna przysłona na przedniej kratce wlotu powietrza i opony o niskim oporze toczenia
W celu osiągnięcia lepszej aerodynamiki, Astra ecoFLEX wyposażona została w aktywną przysłonę zintegrowaną z przednią kratką wlotu powietrza. Kiedy jest ona otwarta, utrzymuje optymalną temperaturę przy niskich prędkościach oraz gdy silnik pracuje pod dużym obciążeniem, jak np. w czasie jazdy pod górę lub podczas holowania. Przysłona automatycznie zamyka się przy większych prędkościach, kierując pęd powietrza, powstały na skutek szybkiej jazdy, wokół samochodu. Wynikiem tego jest lepsza aerodynamika, mniejsze zużycie paliwa i niższy poziom emisji CO2. Obniżone o 12 mm podwozie Astry oraz 5 opon ContiEcoContact o wymiarach 215/60 R 16 lub 225/50 R 17 i mniejszym oporze toczenia przyczynia się do dalszego obniżenia poziomu spalania.

Modele Opla z gamy ecoFLEX łączą w sobie przyjemność prowadzenia z niskim zużyciem paliwa
Do gamy niezwykle ekologicznych i mocnych, modeli Opla wyposażonych w silniki diesla dołącza nowa Astra ecoFLEX z silnikiem CDTI o pojemności 1,7l. Gama ta obejmuje:
  • Opla Corsę ecoFLEX z silnikiem o pojemności 1,3l i mocy 70 kW/95 KM, poziom emisji CO2 99 g/km spalanie 3,5 l/100 km
  • Opla Astrę ecoFLEX z silnikiem CDTI o pojemności 1,7l i mocy 96 kW/130 KM, poziom emisji CO2 99 g/km, spalanie 3,7 l/100 km
  • Opla Insignię ecoFLEX z silnikiem CDTI o pojemności 2,0l i mocy 118 kW/160 KM, poziom emisji CO2 129 g/km, spalanie 4,9 l/100 km
Opel zainwestował około miliarda euro w opracowanie nowych, bardziej ekologicznych systemów napędowych. Szeroki zakres podjętych działań obejmuje m.in. miniaturyzację i optymalizację gamy silników, wprowadzenie do oferty samochodów z napędem LPG i CNG, opracowanie całkowicie nowych, alternatywnych systemów napędowych. Częścią inwestycji jest również wprowadzenie systemu Start/Stop – do wiosny 2012 r. oferta firmy będzie obejmować 34 wersje silnikowe samochodów wyposażonych w tę technologię, w tym wszystkie modele Astry z silnikami diesla i benzynowymi oraz manualnymi skrzyniami biegów.

Opel jest pierwszym europejskim producentem samochodów, który pod koniec tego roku wprowadzi na rynek elektryczny samochód przeznaczony do codziennego użytku – Ampera (111 kW/150 KM, 40 g/km, 1,6 l/100 km – dane wstępne, zgodnie z normą ECE r101).

Elementy, które mają wpływ na obniżenie emisji CO2 w Astrze ecoFLEX z silnikiem CDTI o pojemności 1,7l:
  • Pakiet technologii zastosowanych w silniku, w tym technologia spalania „Clean Tech”
  • Inteligentny system Start/Stop z układem odzyskiwania energii podczas hamowania
  • Nowy układ sterowania silnikiem i układ regulacji temperatury
  • Sześciostopniowa przekładnia o mniejszym tarciu ze zoptymalizowanym ułożeniem wałków i kół zębatych
  • Poprawiona aerodynamika, w tym aktywna przysłona
  • Opony o mniejszym oporze toczenia
  • Światła LED do jazdy w dzień
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

METCHEM Sp. z o.o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
Deltax Programming Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
GREG-PLAST