Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
uniwheels logoNiemiecki producent felg aluminiowych UNIWHEELS AG, notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, opublikował wyniki finansowe za I kwartał 2016 roku.

W I kwartale 2016 Grupa UNIWHEELS sprzedała 2,1 mln felg aluminiowych w dwóch segmentach – OEM (1.782 tys. sztuk, +11,9% r/r) oraz Akcesoriów (305 tys. sztuk, wzrost +4,1% r/r) – łącznie Grupa sprzedała o 10,7% więcej felg w porównaniu do I kwartału 2015.

W I kwartale 2016 roku UNIWHEELS AG zanotowała 109,1 mln EUR przychodów, co oznacza wzrost o 4% rok do roku – na poziom przychodów I kwartału 2016 wpływ miał spadek cen aluminium w porównaniu do I kwartału 2015. Zysk EBITDA zwiększył się do 14,1 mln EUR (+69,8% r/r), a rentowność EBITDA poprawiła się o 0,3 p.p. do poziomu 12,9%. Zysk netto w I kwartale zmniejszył się rok do roku, osiągając poziom 10,5 mln EUR (jednak na wyniki I kwartału 2015 znaczący pozytywny wpływ miał jednorazowy dodatni wynik z tytułu wyceny walutowych instrumentów pochodnych, w I kwartale 2016 wpływ ten był niższy).

“Ciągły wzrost popytu ze strony naszych klientów oraz optymalizacja procesów produkcyjnych pozwoliły na osiągnięcie w I kwartale 2016 imponującego wzrostu wolumenu sprzedanych felg do 2,1 mln sztuk” - mówi Dr. Thomas Buchholz, Prezes Zarządu UNIWHEELS AG. “Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że dzięki zwiększaniu wydajności istniejących linii produkcyjnych, szczególnie w naszym niemieckim zakładzie w Werdohl, udaje nam się zaspokajać rosnący popyt” - dodaje.

“Warto także podkreślić, że cały czas rozwijamy naszą bazę kliencką i w tym kwartale zrealizowaliśmy pierwsze dostawy felg dla naszego nowego klienta - Hyundai Motor Company” - dodaje Dr. Thomas Buchholz.

“Jesteśmy usatysfakcjonowani także poziomem sprzedaży zanotowanej w I kwartale w segmencie akcesoriów. Na rynku, który jest w stagnacji udało nam się osiągnąć wolumenowy wzrost sprzedaży o 4% rok do roku, co w połączeniu z lepszym miksem produktowym – czyli większym udziałem w sprzedaży felg o bardziej wyrafinowanych strukturach oraz marek z wyższej półki – przyniosło efekt w postaci zwiększenia przychodów segmentu o 7,3% rok do roku” - mówi Dr. Karsten Obenaus, Członek Zarządu i Dyrektor Finansowy UNIWHEELS AG.

“Inwestycja w Stalowej Woli jest realizowana zgodnie z założonym harmonogramem. Linia do malowania została już zainstalowana, a obecnie montowane są maszyny odlewnicze, roboty oraz systemy transportowe łączące wszystkie moduły produkcyjne w jeden system. Rozpoczęcie produkcji zaplanowane jest na lato br. W pierwszym etapie uzyskamy dodatkowe moce produkcyjne w wysokości 500 tys. sztuk felg już w tym roku. Zakończenie drugiej fazy, która da nam docelowe moce w wysokości 2 mln szt. felg rocznie, zostało przyśpieszone o ok. rok – do początku 2017” – mówi Dr. Buchholz.

“Zwiększenie wolumenów sprzedaży w obu segmentach, dobre perspektywy rynkowe, solidne finanse i bardzo niski poziom długu są podstawami do kontynuacji rozwoju i osiągania naszego strategicznego założenia by rosnąć szybciej niż rynek. Przewidujemy dalsze zwiększenie wolumenu sprzedaży felg, co w połączeniu z efektami optymalizacji wydajności widocznymi już w I kwartale 2016, pozwala na podwyższenie naszych oczekiwań dotyczących całego roku. Obecnie oczekujemy, że w 2016 roku wolumen sprzedaży felg zwiększy się o ok. 8-12%, tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży będzie jednocyfrowe, a skonsolidowany zysk EBITDA wzrośnie o ok. 8-12% rok do roku” – dodaje Dr. Karsten Obenaus.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Etyfol
ABC Colorex Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
BARIBAL Group
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.