Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Think Blue Factory no shadow Wielki sukces programu środowiskowego „Think Blue. Factory.“ w marce Volkswagen: w ciągu zaledwie trzech lat od startu programu zakłady Volkswagena na całym świecie tak zoptymalizowały swoją produkcję, że jej oddziaływanie na środowisko zredukowano o 17,1 %.

Z 3.400 zaplanowanych pojedynczych działań zakłady produkcyjne zrealizowały już ponad 1.800. Wynik został ogłoszony krótko przed światowym dniem środowiska Programu Środowiskowego Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNEP). Peter Bosch, koordynator ds. strategii, procesów i struktur w obszarze produkcji w marce Volkswagen Samochody Osobowe na temat wyniku: „Pracownicy w swoich fabrykach od pierwszego dnia zaakceptowali strategię „Think Blue. Factory” i realizowali ją. Bez nich nie osiągnęlibyśmy tego“. Program „Think Blue. Factory.“ marka Volkswagen realizuje konsekwentnie od 2011 roku. Jej celem jest obniżenie do 2018 przez zakłady produkcyjne: zużycia energii, powstawania odpadów, zużycia wody, emisji rozpuszczalników i CO2 w przeliczeniu na każdy wyprodukowany samochód lub podzespół do samochodu o 25 procent w stosunku do wartości bazowych z roku 2010.

Od początku programu 27 zakładów uczestniczących w programie polepszyło oddziaływanie na środowisko we wszystkich wskaźnikach o średnio 17,1 procent. Przykładem sukcesu jest obszar wytwarzania odpadów. Marka Volkswagen poprzez zastosowanie metod i wdrożenie działańzmniejszyła w obszarze produkcji powstawanie odpadów o 10.000 ton. W tym roku obszarem, na którym skupione są działania optymalizujące jest woda.
 
W roku 2013 w zakładach wprowadzono tzw. koncepcję ambasadorów, w ramach której działowi specjaliści zostali wykwalifikowani w tematach środowiskowych. Dotychczas na całym świecie działa aktywnie już ponad 1.000 takich ambasadorów „Think Blue. Factory.“ jako partnerzy do kontaktów dla pracowników produkcji.

Przy wsparciu ambasadorów usprawniona została wymiana wiedzy. Dobre pomysły dotyczące ochrony środowiska pochodzą bezpośrednio od załogi. Friedrich-Wilhelm Gundlach, dyrektor ds. strategii i rozwoju kompetencji w zakładach produkujących podzespoły (komponenty) wyjaśnia: „Strategia obszaru produkującego komponenty to strategia kompetencji”. Dobre wykształcenie pracowników oraz wymiana wiedzy i doświadczeń w obszarze oszczędności zasobów pomiędzy zakładami na całym świecie daje doskonałe rezultaty.“ W Dniu Środowiska odpowiedzialni za program Panowie Gundlach i Bosch przekazali młodym ambasadorom z fabryki w Wolfsburgu najnowszą broszurę „Think Blue. Factory.“. Dzięki tej broszurze będą oni mogli jeszcze lepiej informować swoje koleżanki i kolegów o programie środowiskowym i wyjaśniać obrazowo jego poszczególne elementy.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
Deltax Programming Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
GABEC
Promot - Zakłady Metalowe Sp. z o.o.
Zakład Wyrobów Metalowych STRUMET Sp. z o. o.