Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
vw logoMarka Volkswagen zwiększyła swoją sprzedaż w okresie od stycznia do sierpnia bieżącego roku o 11,5 procent i przekazała klientom 3,72 mln samochodów (styczeń - sierpień 2011: 3,34 mln).

W sierpniu sprzedaż wyniosła 466.300 aut (sierpień 2011: 389.600), wzrosła zatem o 19,7 procent. W Polsce od stycznia do końca sierpnia 2012 roku zarejestrowano 14.969 nowych Volkswagenów (I-VIII 2011: 11.527; +29.86 procent).

„Marka Volkswagen nadal rozwija się stabilnie i w sierpniu znacznie zwiększyła sprzedaż, szczególnie poza Europą. Utrzymująca się trudna sytuacja rynkowa w Europie Zachodniej jednak nadal wymaga maksymalnej uwagi” - wyjaśnił Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe.

W całej Europie Volkswagen sprzedał do końca sierpnia 1,15 milionów (I-VIII 2011: 1,13 mln) samochodów osobowych i zwiększył sprzedaż o 2 procent. Marka odnotowała wzrost przede wszystkim w Europie Środkowej i Wschodniej, gdzie nabywców znalazło 177.900 samochodów (I-VIII 2011: 130.200; +36,6 procent). W Rosji, największym pojedynczym rynku w regionie, wielkość sprzedaży wzrosła do 108.900 sztuk (66.900; +62,8 procent). Natomiast w Europie Zachodniej (bez Niemiec), ze względu na trudną sytuację całego rynku, sprzedaż spadła o 5,4 procent do 574.500 sztuk (606.400). Na niemieckim rynku Volkswagen zwiększył sprzedaż o 1,6 procent i przekazał klientom 401.200 samochodów (394.700).

W Polsce w pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku zarejestrowano 14 969 samochodów osobowych marki Volkswagen, jest to o 3.442 auta więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej (I-VIII 2011: 11.527; +29,86 procent). Udział w rynku wzrósł do 8,05 procent. W ogólnym zestawieniu rejestracji w naszym kraju, od stycznia do końca sierpnia, marka Volkswagen awansowała na drugie miejsce z piątego, które zajmowała w analogicznym okresie minionego roku.

W regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała od stycznia do sierpnia wzrost sprzedaży o 15,8 procent. Klienci odebrali tam 1,46 mln samochodów (I-VIII 2011: 1,26 mln). Na Chiny (z Hongkongiem), największy pojedynczy rynek w regionie, przypadło 1,32 miliona sztuk (1,13; +16,3 procent). Także na kontynencie amerykańskim sprzedaż w tym okresie rozwijała się bardzo pozytywnie. W regionie Ameryki Północnej sprzedanych zostało o 26 procent więcej osobowych Volkswagenów, niż rok wcześniej, czyli 404.000 sztuk (320.700). Wzrost sprzedaży można było zaobserwować przede wszystkim w USA, gdzie do końca sierpnia do klientów trafiło 286.800 nowych aut (208.400; +37,6 procent). W Ameryce Południowej sprzedaż zwiększyła się o 10,8 procent do 567.300 (511,700) sztuk.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

TIMRET Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
VIA Technika Obróbki Powierzchniowej Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.