Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Fabryka Volkswagen Poznań wyprodukowała w sierpniu 2011 r. milionowy egzemplarz modelu VW Caddy. Jubileuszowym egzemplarzem jest Caddy Comfortline 1.6 TDI 75 kW.

Z okazji tego jubileuszu Volkswagen Poznań zorganizował w 28. sierpnia br. Drzwi Otwarte dla swoich pracowników i ich rodzin. W sumie w tym wielkim festynie wzięło udział ponad 20 tys. gości. Zaproszeni na to wielkie święto wszystkich pracowników VW Poznań zostali przedstawiciele samorządu, przedsiębiorstw i wyższych uczelni, z którymi VW Poznań współpracuje od wielu lat. Na uroczystość przybyli również członkowie Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe z Hanoweru na czele z prezesem Zarządu marki dr. Wolfgangiem Schreiberem.
caddy 1000000
Wszystkie obszary produkcji samochodu oraz Odlewnia przygotowały liczne atrakcje dla dorosłych i dzieci.

Michael Kleiß, Prezes Zarządu VW Poznań, podziękował wszystkim pracownikom za ich pracę i ogromne zaangażowanie, bez których sukces nie byłby możliwy. Również dr. Wolfgang Schreiber, Prezes marki Volkswagen Samochody Użytkowe gratulował pracownikom sukcesu i wyraził słowa uznania dla pracy i zaangażowania całej załogi.

Volkswagen Poznań jest obecny na polskim rynku od ponad 16 lat. Firma powstała w 1993 roku jako spółka joint venture pomiędzy Volkswagen AG i poznańskim Tarpanem. W 1996 roku firma Volkswagen Poznań została w 100% spółką-córką koncernu Volkswagen AG, a rok później skonsolidowana z marką Volkswagen Samochody Użytkowe. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe to zakłady produkcyjne w Hanowerze (Niemcy – spółka-matka), w Poznaniu oraz w Pacheco w Argentynie.

Działalność produkcyjna firmy zlokalizowana jest w trzech miejscach: w Antoninku mieści się dział budowy karoserii, dział montażu oraz lakiernia, na Wildzie znajduje się odlewnia, a w podpoznańskim Swarzędzu odbywa się produkcja podzespołów spawalniczych, montaż kokpitów i tam zlokalizowany jest Zakład Zabudów Specjalnych. Swarzędz to również Centrum Logistyczne oraz Park Dostawców. Wszystkie zakłady poza nowoczesnymi technologiami produkcyjnymi wdrożyły także zaawansowane rozwiązania i programy wspierające ochronę środowiska naturalnego.

W latach 1994–2002 w poznańskiej fabryce odbywał się montaż modeli Volkswagen Transporter T4, Volkswagen Passat, Audi, Skoda Favorit, Skoda Felicja, Skoda Fabia i Skoda Octavia. W 1995 roku Volkswagen Poznań otrzymał, jako pierwsza w Polsce firma branży motoryzacyjnej, certyfikat DIN ISO 9002.

W latach 1999–2002 w ramach przygotowań do produkcji dwóch nowych modeli, Transportera T5 oraz Caddy, fabryka została rozbudowana i w pełni zmodernizowana; w 2001 roku wybudowana została lakiernia, jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie.Z taśm produkcyjnych fabryki VW Poznań pierwszy Caddy zjechał jesienią 2003 roku.Dziś Volkswagen Poznań to nowoczesna i samodzielna fabryka samochodów użytkowych. Wyłącznie tutaj produkowane są modele Caddy oraz Caddy Maxi w wersji użytkowej i osobowej, tutaj powstają także modele Transportera T5, z których wersje z zabudową otwartą produkowane są wyłącznie w Poznaniu.

VW Poznań zatrudnia ponad 6 tys. pracowników. Wysokość inwestycji, łącznie z inwestycjami zrealizowanymi do końca 2010 roku, przekroczyła miliard Euro. Dzięki tym inwestycjom oraz inwestycjom zrealizowanym w 2011 r. dzienne moce produkcyjne wzrosły z 200 samochodów w 2003 roku do 700 samochodów w sierpniu 2011 roku. Wielkość produkcji zaplanowana na 2011rok to prawie 176 tys. samochodów; stanowi to ponad jedną trzecią całkowitej produkcji marki Volkswagen Samochody Użytkowe.

Od sierpnia 2010 roku w Volkswagen Poznań produkowana jest nowa wersja modelu Caddy będąca nową generacją tego modelu produkowanego wyłącznie w Poznaniu.

Volkswagen Poznań to jednak nie tylko produkcja samochodów, to również odlewnia, która powstała w 1996 roku i zatrudnia obecnie 1200 osób. Tu produkowane są z aluminium głowice cylindrowe oraz obudowy przekładni kierowniczych. Prawie w każdym samochodzie wyprodukowanym przez koncern Volkswagen AG znajduje się komponent wyprodukowany w poznańskiej odlewni. Stosowane są tu trzy podstawowe technologie odlewnicze: odlewanie kokilowe z wykorzystaniem rdzeni wykonywanych metodą „hot-box” i „warm-box”, technologia „cold-box” oraz technologia nieorganiczna.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

FABER CNC
Etyfol
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
GABEC
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.