Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Ubiegły rok był kolejnym sprawdzianem dla branży motoryzacyjnej. Firma Volvo Cars go zdała. Jej polski oddział pobił rekord sprzedaży po raz pierwszy przekraczając 11 000 rejestracji w ujęciu rocznym.

Na całym świecie sprzedano 698 693 samochody, czyli o 5,6% więcej niż w 2020 roku, a tylko 1% mniej niż w rekordowym 2019. O dwie trzecie wzrosła sprzedaż aut zelektryfikowanych – BEV i PHEV. Oto podsumowanie zeszłego roku w liczbach i faktach.

Rekord sprzedaży Volvo Car Poland

W 2021 roku Volvo Car Poland ustanowiło rekord sprzedaży osiągając wynik 11 014 rejestracji. To o 0,81% więcej niż 2020 roku. Bestsellerem marki okazał się po raz kolejny model XC60. Polskie salony opuściło 4209 tych aut. Jednocześnie model XC60 po raz 11 raz z rzędu został najchętniej kupowanym modelem segmentu premium w Polsce. Na ten wynik pracowała zarówno pierwsza, jak i druga generacja tego modelu. Dobrze sprzedawał się także mniejszy SUV – czyli XC40 (3037 rejestracji). Tak osiągnięte wyniki skomentował prezes Volvo Car Poland – Emil Dembiński:

Cieszę się, że zrealizowaliśmy nasz plan, który od początku zakładał pobicie rekordu sprzedaży w 2021 roku i przekroczenie poziomu 11 000 rejestracji w ujęciu rocznym. Ten wynik byłby jeszcze wyższy, ale sprzedaż została nieco wyhamowana przez niepełną dostępność mikroprocesorów. W nowy rok wchodzimy z dużym portfelem zamówień oraz z dużym zaufaniem naszych klientów. Pracujemy nad tym, by 2022 rok zakończył się dla Volvo Car Poland kolejnym rekordem sprzedaży.

Globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła o 5,6% do 698 693 samochodów w całym 2021 roku, wykazując odporność na ciągłe ograniczenia podaży.

Sprzedaż Volvo Cars

W porównaniu do 2020 roku, globalna sprzedaż Volvo Cars wzrosła o 5,6% osiągają poziom 698 693 samochodów. Tym samym sprzedaż naszej marki w 2021 roku wykazała odporność na ciągłe ograniczenia podaży.

Co cieszy, firma po raz kolejny zwiększyła sprzedaż modeli Recharge, na którą składają się hybrydy ładowane z gniazdka i auta elektryczne. Ten wzrost wyniósł aż 63,9% (gama Recharge 2021 vs. 2020). Łączny udział modeli BEV i PHEV stanowił 27% sprzedaży Volvo Cars na świecie.

O 316% wzrosła liczba samochodów sprzedawanych online. To zasługa większego popytu oraz ofertą sprzedaży online dostępną na większej liczbie rynków.

W grudniu 2021 udział w globalnej sprzedaży Volvo Cars aut czysto elektrycznych wyniósł 7,4%. Aut BEV i PHEV – liczonych razem – niemal 40%, a w Europie – niemal 60%, w USA – około 30%.

Popularność modeli Volvo

Po kilku dekadach popularności modeli kombi, pałeczkę przejęły auta typu SUV. Oto najpopularniejsze modele Volvo w 2021 roku wraz z liczbą wydanych sztuk:

  • XC60: 215 635 (2020: 191 696)
  • XC40: 201 037 (2020: 185 406)
  • XC90: 108 231 (2020: 92 458)

Roczne wyniki poszczególnych regionów

Najważniejszym regionem dla Volvo jest Europa, ale już pojedynczym krajem o najwyższej sprzedaży są Chiny. Oto wyniki sprzedaży Volvo Cars w całym 2021 roku:

  • Europa: 293 471 (+1,8%)
  • Chiny: 171 676 (+3,0%)
  • USA: 122 173 (+10,9%)
  • Pozostałe regiony: 111 373 (+15,2%)

Łącznie Volvo Cars dostarczyło klientom na całym świecie 163 489 hybryd ładowanych z gniazdka (+47,6%) oraz 25 727 aut czysto elektrycznych (+452,2%).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

SAFECHEM Europe GmbH
Bimax Sp. z o.o.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
PILOUS Packaging Polska Sp. z o.o.
LINEX Sp. z o.o.