Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
porsche logoDr. Ing. h.c. F. Porsche AG ma za sobą niezwykle udany rok obrotowy. Z wynikiem 225 121 dostarczonych samochodów firma ustanowiła kolejny rekord sprzedaży, przekraczając ten z roku 2014 - 189 849 aut - o 19%.

„Te liczby odzwierciedlają siłę i moc naszej marki, jak również atrakcyjność produktów, które wprowadziliśmy na rynek w ostatnich latach” - mówi dr Oliver Blume, Prezes Zarządu Porsche AG. „Całkowita koncentracja na rozwoju, produkcji i sprzedaży prawdziwie emocjonujących aut sportowych przynosi efekty”. Mimo to wyniki sprzedaży są jedynie drugorzędną miarą sukcesu Porsche. „Znacznie ważniejszy jest dla nas entuzjazm naszych klientów, rentowność sprzedaży oraz zabezpieczenie miejsc pracy” - dodał Blume.

Legendarne Porsche 911 cieszy się niesłabnącą popularnością. W ub.r. ikona sportowych aut znalazła prawie 32 tys. nabywców, o 4% więcej niż w roku 2014. „W kontekście nadchodzącej zmiany modelowej wzrost ten pokazuje ogromną fascynację »911« na całym świecie” - mówi Detlev von Platen, Członek Zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. Nowa seria 911, z flagowym modelem 911 Turbo na czele, trafi na europejskie rynki pod koniec stycznia br. Jej premiera zapewni kolejny impuls sprzedażowy i pozwoli utrzymać liczbę dostaw modelu na stabilnym poziomie.

Nie ulega wątpliwości, że głównymi motorami wzrostu Porsche są samochody typu SUV, a w szczególności bestsellerowy Macan. Z wynikiem ponad 80 tys. dostarczonych aut został on najchętniej wybieranym modelem Porsche w ofercie, i to już po pierwszym pełnym roku dostępności na rynku. Tuż za nim uplasowało się Cayenne (73 119 sztuk). Na tle wyników z 2014 r. obie serie wypracowały dwucyfrowe wzrosty liczby dostaw.

Sprzedaż Porsche Cayman wzrosła nieznacznie, o 1%. Modele Panamera i Boxster uzyskały wyniki słabsze niż w 2014 r., czego powodem są zbliżające się zmiany generacyjne - po wprowadzeniu następców Porsche spodziewa się ponownych wzrostów. W przyszłości Boxster i Cayman będą oferowane jako seria 718. Podobnie jak dotychczas, pozostaną spokrewnione od strony optycznej i technicznej.

Po raz pierwszy w historii największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Porsche były Chiny, gdzie dostarczono 58 009 samochodów - o 24% więcej niż w 2014 r. Drugie miejsce zajęły Stany Zjednoczone z wynikiem 51 756 aut, co oznacza 10-proc. wzrost. W całej Europie sprzedano 75 354 pojazdy, o 24% więcej niż przed rokiem, a najwięcej w Niemczech (28 953 szt., +21%).
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ST TRADING Sp. z o.o. (NORM HOLDING)
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.
Alucrom Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Mondi Simet Sp. z o.o.