Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W ubiegłym roku Porsche dostarczyło klientom z całego świata 272 162 nowe samochody - to wynik zaledwie o 3% poniżej rekordowego poziomu z 2019 r.

Producent samochodów sportowych korzysta tu ze swojej silnej globalnej pozycji. „Począwszy od wiosny 2020 r. borykaliśmy się z ogromnym wyzwaniem – kryzysem spowodowanym koronawirusem. Mimo to w całym roku zdołaliśmy utrzymać dostawy na stosunkowo stabilnym poziomie” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „Nasza świeża, atrakcyjna gama produktów, udany start modelu Taycan jako pierwszego w pełni elektrycznego Porsche oraz charyzma naszej marki – to wszystko, pomimo trudnych czasów, zapracowało na nasz pozytywny wynik”.

Ponad 20 tysięcy dostaw elektrycznego samochodu sportowego Taycan
Dostawy Porsche Taycan w 2020 r. wyniosły 20 015 egzemplarzy i to mimo trwającej sześć tygodni przerwy w produkcji, która w dodatku przypadła na okres „rozgrzewki” nowego modelu, gdy na wielu rynkach planowano jego wiosenne premiery. Sprzedaż Cayenne osiągnęła poziom 92 860 sztuk, co stanowi 1-proc. wzrost w porównaniu z 2019 r. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również dwudrzwiowe samochody sportowe. Liczba dostaw pojazdów z linii modelowych 718 wyniosła 21 784 sztuk – to o 6% więcej niż w rok wcześniej. Kultowe Porsche 911 trafiło do 34 328 nabywców.

Wzrost w Azji i Pacyfiku, w tym w Chinach
W 2020 r. Porsche dostarczyło chińskim klientom 88 968 samochodów, czyli o 3% więcej niż w 2019 r. W regionach Azji i Pacyfiku, Afryki oraz Bliskiego Wschodu ogólnie zanotowano wzrost: sprzedano tam 121 641 aut, co stanowi 4-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W Europie Porsche przekazało 80 892 pojazdów, a w Ameryce – 69 629.

Po dobrych wynikach z 2020 r. Porsche z optymizmem spogląda na kolejne pozytywne tendencje w 2021 r. „Kontynuujemy naszą produktową ofensywę – nasi klienci mają na co czekać. W kolejce są między innymi dodatkowe wersje w pełni elektrycznego Porsche Taycan oraz modelu 911. Jesteśmy pełni optymizmu i cieszymy się na 2021 r. – rok, który również będzie charakteryzował się wyjątkowymi doświadczeniami z marką Porsche” – dodał Detlev von Platen.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Deltax Programming Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.