Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. Porsche dostarczyło klientom 242 722 samochody. Oznacza to 10-procentowy wzrost względem tego samego okresu ubiegłego roku.

„Naszym strategicznym celem jest dostarczanie klientom ekskluzywnych, mocno zindywidualizowanych produktów. Obecnie, w czasach globalnej niepewności gospodarczej, nasza wysoce zbalansowana globalna struktura sprzedaży stanowi ogromną korzyść” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu.

Silny popyt w Europie i regionach zamorskich
W Europie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy Porsche dostarczyło 51 742 samochody, co oznacza wzrost o 23%. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczynił się również rodzimy rynek niemiecki, gdzie klienci odebrali 24 814 sportowych aut, o 19% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Dwucyfrowy wzrost odnotowano także w Ameryce Północnej. Liczba 64 487 dostarczonych pojazdów przekłada się na skok o 14%. W Chinach od stycznia do września Porsche przekazało 60 748 samochodów, co oznacza spadek o 12%. Wynika on głównie z utrzymującej się w tym regionie trudnej sytuacji gospodarczej. Na rynkach zamorskich i wschodzących klienci odebrali 40 931 aut, co stanowi wzrost o 23%.

911 jednym z najchętniej wybieranych modeli Porsche
Seria modelowa 911 w dalszym ciągu cieszy się wśród klientów Porsche dużą popularnością – w pierwszych trzech kwartałach dostarczono łącznie 38 789 egzemplarzy sportowej ikony, aż o 27% więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.

Wysoki popyt utrzymuje się także na nowe Cayenne, którego światowa premiera odbyła się w kwietniu. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy dostarczono 64 457 tych luksusowych SUV-ów, o 3% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego. Ten niewielki spadek można wytłumaczyć rozłożonym w czasie wprowadzaniem produktów w różnych regionach. Z globalnej perspektywy przejściowo doprowadziło to do mniejszej dostępności na rynkach z późniejszą datą rynkowej premiery. Swoje nowe Porsche Macan odebrało 68 354 klientów (+15%). W przypadku luksusowej limuzyny Panamera odnotowano 26 779 dostaw (+5%). Modele 718 Boxster i 718 Cayman znalazły 16 458 nabywców (+18%).

Taycan zyskuje na popularności
W pierwszych trzech kwartałach znacząco wzrosły dostawy modelu Taycan – elektryczne Porsche przekazano 27 885 klientom, co oznacza wzrost o 11%. Detlev von Platen: „Taycan odnosi sukcesy od czasu wprowadzenia na rynek w 2019 r. W tym roku w porównaniu z ubiegłym spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży - pomimo wyzwań w łańcuchu dostaw i zróżnicowanego rozwoju rynków pojazdów BEV zależnie od regionu świata”.

Detlev von Platen jest również spokojny o resztę roku kalendarzowego: „Zarówno poziom globalnych dostaw, jak i popyt na modele naszej marki utrzymują się na wysokim poziomie. Dlatego pełni sił i wigoru przystępujemy do końcowego sprintu, by zakończyć ten rok. Jednocześnie pozostajemy uważni i konsekwentnie koncentrujemy się na wzroście, który jest skupiony na generowaniu wartości”.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
 Quality Control Innovation System Sp. z o.o.
TIMRET Sp. z o.o.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.
GREG-PLAST
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.