Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W najbliższych trzech latach na rynku pojawi się 60 nowych modeli najmniejszych aut. To właśnie one są przyszłością motoryzacji na starym kontynencie.



Europejczycy będą przesiadać się do mikrosamochodów. Według firmy doradczej Frost & Sullivan, w ciągu najbliższych trzech lat na europejskim rynku pojawi się co najmniej 60 nowych modeli najmniejszych aut, przeznaczonych głównie do jazdy po mieście i na stosunkowo niedługich dystansach. Większość z nich – blisko trzy czwarte – będą to samochody elektryczne.

- Na rozwój mikrosamochodów będzie wpływać coraz większe zatłoczenie miejskich aglomeracji oraz rosnące kłopoty z parkowaniem, ponadto popularyzacja ekologii oraz państwowe dotacje dla pojazdów elektrycznych – twierdzą analitycy Frost & Sullivan. Zachętą dla popularyzacji mikroaut może być także – zależy to jednak od parametrów silnika i osiągów samochodu – brak wymogu posiadania prawa jazdy.

W rezultacie sprzedaż mikrosamochodów może wzrosnąć nawet siedmiokrotnie. Tylko podczas dwóch ostatnich międzynarodowych wystaw – Paris Motor Show 2010 oraz Geneva Motor Show 2011 – producenci zaprezentowali przeszło 30 modeli takich aut.

Mikroauta najbardziej popularne są dziś we Francji, Włoszech, w Niemczech, a także w Holandii. W budowie tych pojazdów specjalizuje się kilku europejskich producentów: np. Ligier, Microcar, Aixam, Secma, czy Casalini. Ale w Europie wejście na rynek mikrosamochodów zapowiedziało już szereg wielkich producentów aut, takich jak koncern PSA Peugeot Citroen, Renault czy Tata. Mają wprowadzić do sprzedaży modele w tzw. segmencie sub-A, czyli jeszcze niższym od małych aut miejskich w rodzaju Citroena C1, Toyoty Aygo czy Fiata Pandy.


Więcej w "Rzeczpospolitej".

0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

LINEX Sp. z o.o.
Deltax Programming Sp. z o.o.
FABER CNC
SAFECHEM Europe GmbH
TIMRET Sp. z o.o.
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.