W pierwszej połowie roku koncern BMW Group sprzedał na całym świecie łącznie 75 891 elektrycznych samochodów BMW i MINI, co oznacza ponad dwukrotny wzrost sprzedaży BEV w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku (+110,3%).
Wzrost ten podkreśla koncentrację firmy na rozwoju mobilności elektrycznej i potwierdza wysoki popyt modeli z napędem elektrycznym wśród klientów na całym świecie. - Pomimo bardzo trudnych warunków w pierwszej połowie roku udało nam się ponaddwukrotnie zwiększyć na całym świecie sprzedaż pojazdów z napędem elektrycznym - powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klienta, marki i sprzedaż. - Naszych klientów na całym świecie przekonują nie tylko zelektryfikowane modele: dzięki naszemu innowacyjnemu, zrównoważonemu portfolio produktów marka BMW w pierwszej połowie roku po raz kolejny zajęła pierwsze miejsce na świecie w segmencie samochodów premium - kontynuuje Pieter Nota.
W pierwszej połowie roku BMW Group udało się jeszcze bardziej umocnić pozycję lidera w segmencie samochodów premium. Firma dostarczyła w tym okresie 1 160 443 samochodów BMW, MINI i Rolls-Royce. W porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku, najlepszym pierwszym półroczem w historii firmy, sprzedaż spadła więc o 13,3%. W bieżącym roku wszystkie gałęzie przemysłu były nadal pod presją sytuacji geopolitycznej w Europie Wschodniej, skutków tymczasowych lockdownów w Chinach oraz braku dostępności półprzewodników.
BMW w pierwszym półroczu z najlepszą sprzedażą pośród marek premium na świecie
Dzięki szerokiemu portfolio zaawansowanych technologicznie produktów i innowacyjnych układów napędowych marka BMW sprzedała w pierwszej połowie roku na całym świecie 1 016 541 pojazdów (-13,7%). Pozytywnie wypadło BMW serii 4, którego sprzedaż wyniosła łącznie 58 805 sztuk, o ponad połowę więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (+52,1%). W październiku w salonach pojawi się nowe BMW X1 – po raz pierwszy również z napędem w pełni elektrycznym – z nowym systemem operacyjnym BMW 8 i zakrzywionym wyświetlaczem BMW. Wchodzące w listopadzie na rynki na całym świecie nowe BMW serii 7 stanowi kamień milowy w ofensywie modelowej BMW w segmencie samochodów luksusowych.
BMW Group chce w roku 2022 sprzedać o ponad dwukrotnie więcej BEV
Firma planuje do końca roku ponaddwukrotne zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych w porównaniu z rokiem poprzednim i po pierwszej połowie roku jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu. Nowe, w pełni elektryczne innowacyjne samochody BMW Group cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem klientów. Podkreślają to m.in. zamówienia na elektryczne BMW i4 wynoszące w Europie ponad 34 tysiące sztuk.
Firma nadal w szybkim tempie rozszerza swoją ofertę modeli elektrycznych: w tym roku dotychczasowe modele uzupełni BMW i3 (w Chinach), BMW iX1 oraz BMW i7. Seryjna produkcja w pełni elektrycznej luksusowej limuzyny BMW i7 rozpoczęła się 1 lipca w fabryce BMW w Dingolfing. W przyszłym roku pojawią się BMW i5, w pełni elektryczne MINI Countryman oraz elektryczny Rolls-Royce Spectre.
Dzięki tej szybko rosnącej gamie produktów i wysokiemu popytowi BMW Group zamierza do końca 2025 roku wypuścić na drogi ponad dwa miliony pojazdów elektrycznych.
Od połowy dekady w pełni elektryczna Nowa Klasa bezkompromisowo będzie miała znaczący udział w sprzedaży BMW Group. Nowa Klasa ma przy tym potencjał, aby jeszcze bardziej przyspieszyć penetrację rynku przez elektromobilność: 50-procentowy udział pojazdów w pełni elektrycznych w globalnej sprzedaży BMW Group jest możliwy do osiągnięcia jeszcze przed rokiem 2030.
Marka MINI już od początku lat 2030 będzie oferować wyłącznie pojazdy elektryczne. Rolls-Royce od lat 2030 również stanie się marką w pełni elektryczną. Ponadto wszystkie przyszłe nowe modele BMW Motorrad w obszarze mobilności miejskiej będą w pełni elektryczne, tak jak na przykład BMW CE 04, nowy elektryczny pojazd do miasta.
BMW M osiąga ważny kamień milowy dzięki wprowadzeniu na rynek modelu i4 M50
Popyt klientów na budzące duże emocje produkty M, zwłaszcza M3/M4, pozostaje wysoki, a M GmbH odnotowuje nadal wysoki poziom zamówień. Wraz z bardzo udanym wprowadzeniem na rynek w marcu 2022 roku pierwszej w pełni elektrycznej pochodnej BMW M Performance, czyli i4 M50 Gran Coupé, firma osiąga w 50. rocznicę istnienia ważny kamień milowy w swojej historii i w czerwcu 2022 roku wprowadza na rynek model iX M60*. Z liczbą 81 198 sztuk sprzedanych w pierwszej połowie 2022 roku BMW M GmbH uzyskuje niemal taki sam wynik jak w roku ubiegłym (‑2,6%). W drugiej połowie 2022 roku M GmbH czeka także kolejna atrakcja – w listopadzie 2022 r. rozpocznie się produkcja zapowiedzianego niedawno pierwszego w historii M3 Touring.
MINI Cooper SE*: w pełni elektryczny gokart odnotowuje wzrost sprzedaży o 37,0%
Marka MINI dostarczyła klientom w pierwszej połowie roku 140 711 pojazdów (-10,9%). Z myślą o swojej w pełni elektrycznej przyszłości MINI już teraz wyraźnie skupia się na elektromobilności. Cieszy zatem fakt, że w czerwcu sprzedano na świecie 18 430 elektrycznych modeli Cooper SE* (+37,0%). Ten wzrost sprzedaży odzwierciedla fascynację klientów typowym dla MINI gokartowym feelingiem, teraz z napędem w pełni elektrycznym. Od marca tego roku do dobrych wyników sprzedaży marki przyczyniają się również modele MINI Edition: Resolute Edition (3‑drzwiowe MINI, 5-drzwiowe MINI i MINI Cabrio), Untold Edition (MINI Clubman) i Untamed Edition (MINI Countryman) o ekskluzywnym wyglądzie i wyposażeniu.
Rolls-Royce Motor Cars z niemal 7-procentowym wzrostem sprzedaży
W pierwszym kwartale bieżącego roku Rolls-Royce Motor Cars odnotowało sprzedaż na poziomie 3191 egz. (+6,8%). Popyt na wszystkie modele utrzymuje się na wysokim poziomie, a zamówienia klientów objęły już dużą część roku 2023. Pierwszy w pełni elektryczny samochód firmy - Rolls-Royce Spectre - w czwartym kwartale 2023 roku przejdzie obszerny program testowy przed wprowadzeniem na rynek. Spectre wyznacza początek przechodzenia firmy do 2030 roku na całkowicie elektryczną gamę modeli.
BMW Motorrad: sprzedaż w pierwszej połowie roku odzwierciedla wysoki popyt klientów
BMW Motorrad od stycznia do czerwca przekazało w ręce klientów 107 555 motocykli. Po dobrych wynikach sprzedaży w pierwszym kwartale wysoki popyt klientów na motocykle i skutery BMW Group utrzymał się również w drugim kwartale roku. Pomimo trudnych warunków sprzedaż BMW Motorrad była jedynie o 0,1% niższa od rekordowego wyniku w analogicznego okresu w 2021 roku. Niezwykle atrakcyjne portfolio produktów oraz udane wprowadzenie na rynek innowacyjnych nowych modeli, takich jak całkowicie elektryczne BMW CE 04, stanowią podstawę sukcesu BMW Motorrad.
Sprzedaż BMW i MINI według regionów i rynków
W Chinach koncern BMW Group sprzedał w pierwszej połowie roku 378 727 pojazdów marek BMW i MINI, o 18,9% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż pojazdów w pełni elektrycznych w Chinach wzrosła o 74,8%.
W USA w okresie od stycznia do czerwca br. do klientów trafiło 164 626 samochodów BMW i MINI (-10,3%). Wysoki popyt na wyprodukowane w USA modele Sports Activity Vehicles wzrósł o 8,1% w porównaniu z pierwszą połową 2021 roku (92 716 sztuk).
Łączna sprzedaż BMW i MINI w Europie w pierwszej połowie roku wyniosła 433 989 sztuk (-13,9%). W Niemczech od stycznia do czerwca zarejestrowano 124 350 nowych samochodów marki BMW i MINI. Z takim wynikiem sprzedaży firma przewodzi konkurencji na rodzimym rynku. Wzrost o 30,8% (15 064 sztuki) sprawił, że również na rynku niemieckim widać zwiększenie popularności pojazdów elektrycznych.
Europa
W I półroczu 2022 r. roku BMW Group dwukrotnie zwiększa globalną sprzedaż pojazdów elektrycznych
- Szczegóły
- Autor: BMW