Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2021 r. Porsche przekazało klientom na całym świecie 71 986 samochodów.

Oznacza to wzrost liczby dostaw względem analogicznego okresu ubiegłego roku o 36%. Producent samochodów sportowych uzyskał dwucyfrowy wzrost we wszystkich regionach sprzedaży. „Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że społeczność klientów Porsche na całym świecie stale rośnie” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „Uznane modele wsparły ten doskonały wynik wespół z najnowszymi członkami naszej gamy produktów – przede wszystkim nowymi wariantami w 100% elektrycznego Porsche Taycan. Tym samym mamy za sobą bardzo udany początek roku – to zasługa wyjątkowego uroku naszej marki i konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju”.

Macan i Cayenne wybierane szczególnie chętnie
Największym popytem wśród oferowanych modeli cieszył się Macan, który w pierwszym kwartale 2021 r. znalazł 22 458 nabywców. Na drugim miejscu uplasowało się Cayenne z wynikiem 19 533 dostarczonych aut. Kultowy samochód sportowy – Porsche 911 – trafił w ręce 9133 klientów. Równie popularny okazał się pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy Porsche, czyli Taycan: w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku dostarczono 9072 egzemplarze modelu. Wzięciem cieszyły się także samochody sportowe z silnikiem umieszczonym centralnie – 718 Boxster i 718 Cayman, które znalazły łącznie 6190 nabywców. Panamera padła wyborem 5600 klientów.

Zwiększony popyt we wszystkich regionach sprzedaży
Największym pojedynczym rynkiem zbytu Porsche pozostają Chiny. W pierwszym kwartale 2021 r. producent dostarczył tam 21 991 aut - to o 56% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W minionych trzech miesiącach ogólny wzrost trwał również w regionie Azji i Pacyfiku, w Afryce oraz na Bliskim Wschodzie – przekazano tam 32 129 samochodów sportowych (+46%). Także w Stanach Zjednoczonych Porsche znacząco zwiększyło liczbę dostarczonych pojazdów (17 388 sztuk, +45%). W Europie klienci odebrali w tym czasie 19 389 aut – to wzrost o 16%. Przyczyniły się do tego rodzime Niemcy, gdzie przekazano nabywcom 5957 samochodów (+14%).

Popyt w pierwszym kwartale potwierdza optymistyczną prognozę producenta samochodów sportowych na cały 2021 r. „Liczba zamówień dalej kształtuje się na bardzo dobrym poziomie. W najbliższych miesiącach nasze samochody sportowe pozwolą spełnić marzenia wielu kolejnych klientów” - powiedział Detlev von Platen.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
Lubricant Polska Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.