Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Porsche rozpoczęło swój jubileuszowy rok od 18-procentowego wzrostu liczby dostaw. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2023 r. producent samochodów sportowych przekazał klientom na całym świecie 80 767 aut.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z tak znakomitego wyniku. To dowód wysokiego popytu na nasze produkty oraz siły naszej marki” - powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „Szczególnie cieszy nas fakt, że wzrosty odnotowaliśmy w każdym regionie sprzedaży - pomimo wciąż niestabilnej sytuacji gospodarczej i ograniczonej dostępności części”.

Chiny i Ameryka Północna ze znacznymi wzrostami rok do roku
W Europie w pierwszym kwartale Porsche dostarczyło 18 420 samochodów, o 14% więcej niż w tym samym okresie 2022 r. W Niemczech, na swoim rodzimym rynku, firma przekazała 8247 aut, co stanowi wzrost o 19%. W Chinach, na największym pojedynczym rynku zbytu Porsche, w okresie od stycznia do marca klienci odebrali 21 365 sportowych samochodów, co oznacza 21-procentowy skok. Głównym uzasadnieniem tego wyniku jest fakt, że Państwo Środka nadal wychodzi z kryzysu spowodowanego pandemią.

W Ameryce Północnej Porsche dostarczyło 19 651 aut, o 30% więcej niż przed rokiem. Na rynkach zamorskich i wschodzących przekazano 13 084 samochody (+5%).

SUV-y cieszą się niesłabnącą popularnością
Wśród klientów Porsche niezwykle popularne pozostają modele SUV. Macan znalazł 23 880 nabywców (+30%), a Cayenne – 23 387 (+23%). Niezmiennie ulubieńcem nabywców pozostaje kultowy samochód sportowy 911, który na całym świecie przekazano w liczbie 11 063 egzemplarzy (+19%). Klucze do samochodów z gamy Panamera odebrało łącznie 8479 klientów (+10%).

W pierwszym kwartale w pełni elektryczny model Taycan został dostarczony w liczbie 9152 sztuk (-3%). Przyczyną spadku są wąskie gardła, które nadal występują w łańcuchach po stronie dostawców i mają szczególnie dotkliwy wpływ na produkcję elektrycznego samochodu sportowego. Modele z linii 718 Boxster oraz 718 Cayman zanotowały wynik 4806 dostaw (+6%).

„Koncentrujemy się na wzroście zorientowanym na tworzenie wartości. Naszym celem zawsze jest produkować o jeden samochód mniej, niż wynosi zapotrzebowanie rynku” – powiedział Detlev von Platen. „Dobry początek daje nam pewność co do reszty roku. Jednocześnie pozostajemy czujni i elastyczni w środowisku, które wciąż rodzi wyzwania”.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

GABEC
GREG-PLAST
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
Etyfol
YETICO S.A.
Etisoft Sp. z o.o.