Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Ford rozpoczął dziś masową produkcję nowego, w pełni elektrycznego Explorera w swoim pierwszym europejskim zakładzie montażu pojazdów elektrycznych, w który zainwestowano wcześniej 2 miliardy dolarów, przekształcając historyczne obiekty w fabrykę przyszłości.

Elektryczny Ford Explorer jest pierwszym pojazdem, który zjechał z linii produkcyjnej w Centrum Pojazdów Elektrycznych Forda w Kolonii. To kamień milowy na drodze do produkcji nowej generacji elektrycznych samochodów osobowych dla klientów z naszego regionu. Kolejny model elektryczny, nowy sportowy crossover, zostanie zaprezentowany wkrótce, a jego produkcja w Kolonii rozpocznie się pod koniec roku.

Nowy, w pełni elektryczny Explorer łączy niemiecką inżynierię, amerykański styl i niezwykle bogate wyposażenie standardowe, w tym elektryczne układy napędowe, zapewniające zerową emisję spalin i zasięg do 600 km na jednym ładowaniu.1

„Przekształcenie założonej przez Forda w 1930 roku fabryki w Kolonii w najnowocześniejszy zakład produkcji pojazdów elektrycznych jest czymś niesamowitym. Rozpoczęcie masowej produkcji pojazdów elektrycznych i nowego w pełni elektrycznego Explorera, oznacza początek nowej ery dla Forda w Europie” – powiedział Kieran Cahill, wiceprezes ds. produkcji Forda w Europie i w Grupie Rynków Międzynarodowych.

Fabryka przyszłości

Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii jest wyposażone w nowatorskie rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i setki najnowocześniejszych robotów, które pomogą wytwarzać i dostarczać klientom z naszego regionu pojazdy elektryczne nowej generacji o najwyższej jakości. „Cyfrowy bliźniak” zakładów monitoruje i pomaga sprostać bezprecedensowym kryteriom oceny operatorom linii montażowych.

Centrum pojazdów elektrycznych w Kolonii jest wspierane przez samouczące się maszyny i ponad 600 nowych robotów, które wykonują zadania spawania, cięcia, odpylania, malowania i łączenia elementów, w złożonym układzie choreograficznym, który gwarantuje najwyższą precyzję, efektywność i jakość.

Nowe centrum sterowania monitoruje w czasie rzeczywistym cały proces montażu – śledząc na każdym stanowisku pracy stan ilościowy każdej z wykorzystanych części, co do jednej nakrętki. „Cyfrowy bliźniak” zakładu produkcyjnego wizualizowany jest na gigantycznym ekranie dotykowym wyświetlającym wszystkie stacje robocze wraz z informacjami na temat narzędzi, dostaw materiałów, bezpieczeństwa pracy itp. Pracownicy na linii dzielą się za pośrednictwem małych ekranów dotykowych dalszymi informacjami na temat sytuacji w ich sektorach pracy.

„Monitorując i poddając kontroli każdy krok procesu produkcyjnego, Ford zaoferuje swoim klientom bezprecedensowy poziom jakości” – powiedział Rene Wolf, dyrektor zarządzający ds. produkcji w Ford-Werke GmbH.

Bardziej zrównoważona produkcja

Centrum pojazdów elektrycznych w Kolonii jest jednym z najbardziej efektywnych zakładów montażowych Forda na świecie, dzięki znacznemu ograniczeniu emisji, zużycia wody i energii.

Ford pracuje nad wdrożeniem strategii neutralności węglowej dla Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii. Wraz z rozpoczęciem produkcji, dane dotyczące emisji gazów cieplarnianych (GHG) będą monitorowane i rejestrowane na potrzeby niezależnej certyfikacji, prowadzonej zgodnie z najnowszymi międzynarodowymi standardami. W ramach tej strategii Ford będzie stale poprawiał parametry emisji dwutlenku węgla i zmniejszał emisję gazów cieplarnianych do poziomu resztkowego.

Poza inicjatywami ograniczającymi emisje, zużycie wody i prądu, cała energia elektryczna i gaz ziemny niezbędne do funkcjonowania obiektu stanowią w 100% certyfikowaną odnawialna energię elektryczną2 i biometan. Ford Motor Company zamierza osiągnąć do roku 2035 neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla dla wszystkich zakładów, logistyki i bezpośrednich dostawców w Europie.

# # #

1 602 km przy w pełni naładowanym akumulatorze Explorera z napędem na tylną oś i opcji o rozszerzonym zasięgu. Szacowany dystans według Ogólnoświatowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (WLTP). Przedstawione dane służą do celów porównawczych i powinny być zestawiane wyłącznie z danymi dotyczącymi innych pojazdów testowanych zgodnie z tymi samymi procedurami technicznymi. Rzeczywisty zasięg zależy od takich czynników, jak temperatura, styl jazdy kierowcy, profil trasy, stan techniczny pojazdu, wiek i kondycja akumulatora litowo-jonowego.

2 Energia otrzymywana z krajowych sieci dystrybucyjnych jest generowana z różnych źródeł

elektryczna oznacza, że dla zbilansowania całej energii zakupionej do funkcjonowania Centrum Pojazdów Elektrycznych w Kolonii, do krajowej sieci dystrybucji zostanie wprowadzona równoważna ilość energii elektrycznej wyprodukowanej w 100% z odnawialnych źródeł.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Takoni Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
SAFECHEM Europe GmbH
MESH Works Inc.
RAMPF Production Systems GmbH & Co.