Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
opel logo Panuje przekonanie, że samochody klasy średniej oferujące wyjątkowy poziom emocji za kierownicą są domeną marek premium, ale kiedy na początku 2017 roku na rynek wejdzie nowy Opel Insignia Grand Sport, entuzjaści dynamicznej jazdy będą musieli skorygować swoje opinie na ten temat.

Nowa Insignia z ośmiobiegową przekładnią automatyczną jest dostępna z najnowocześniejszym układem napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, który zapewnia najwyższy poziom dynamiki, panowania nad pojazdem i właściwości jezdnych na rynku.

„Nowa generacja Opla Insignii wyznacza nowe standardy w segmencie samochodów klasy średniej” — mówi William F. Bertagni, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów w Europie. „Wektorowanie momentu obrotowego to najnowsze osiągnięcie w przenoszeniu mocy na drogę. Nowa Insignia z tym układem i napędem na wszystkie koła dorównuje najlepszym modelom na rynku pod względem „przyjemności z jazdy”.

Napęd na wszystkie koła i wektorowanie momentu obrotowego to najlepszy sposób na przeniesienie wysokiej mocy na nawierzchnię - niezależnie od tego, czy jest ona sucha, mokra, oblodzona czy pokryta śniegiem.
Jednak dodatkowa masa i złożoność konwencjonalnych systemów wektorowania momentu obrotowego uniemożliwiłyby sprostanie wysokim wymaganiom pod względem osiągów i wydajności, które firma Opel stawia swoim produktom.

Dlatego w nowym Oplu Insignii zastosowano układ napędu na wszystkie koła Twinster, z modułem tylnego napędu wyposażonym w układ dwóch sprzęgieł zamiast mechanizmu różnicowego.

Napęd na wszystkie koła w Insignii może kierować moment obrotowy na jedno lub obydwa tylne koła niezależnie, co umożliwia wektorowanie momentu obrotowego w całym zakresie osiągów samochodu.

W trakcie pokonywania zakrętu wyższa wartość momentu trafia na koło po zewnętrznej stronie łuku, wymuszając obrót pojazdu wokół osi pionowej — Insignia skręca z większą precyzją i bardziej spontanicznie reaguje na polecenia kierowcy.

Wektorowanie momentu obrotowego przyczynia się też do poprawy bezpieczeństwa, ponieważ rozdział momentu zależy także od pozycji przepustnicy, kąta skrętu kierownicą i przyczepności do nawierzchni, co zapobiega nadmiernemu obrotowi wokół osi pionowej. Inteligentne sterowanie rozdziałem momentu obrotowego — tzw. tłumienie znoszenia — skutkuje neutralną charakterystyką pojazdu, a więc poprawą stabilności i podporządkowaniem się poleceniom kierowcy dotyczącym kierunku jazdy.

Prowadząc nową Insignię, można wybrać intensywność tłumienia znoszenia w zależności od preferowanego stylu jazdy: od silnego tłumienia w trybie „Tour” do słabego tłumienia w trybie „Sport”.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
MRS ELECTRONIC Sp. z o.o.
Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.