Na rynek wewnętrzny w Wlk. Brytanii trafiło 247,1 tys. egzemplarzy samochodów, co oznacza spadek o 12,3 proc. (produkcja w 2018 r. wyniosła 281,8 egzemplarzy). Natomiast produkcja samochodów na rynki zagraniczne spadła o 14,7 proc. do poziomu 1,05 mln sztuk (w 2018 r. wynik wyniósł 1,23 mln).
Dostawy aut do 27 państw Unii Europejskiej spadły o 11,1 proc. Ale nadal jest to główny rynek zbytu samochodów produkowanych w Wlk. Brytanii. W 2019 r. do krajów UE wyeksportowano 54,8 proc. całej brytyjskiej produkcji samochodów. Spadła również wymiana handlowa ze Stanami Zjednoczonymi (która stanowi 18,9 proc. wolumenu eksportu), Chinami (5,3 proc.) i Japonią (3,2 proc.).
źródło: SMMT
Na produkcję samochodów w Wlk. Brytanii wpłynęło wiele czynników: spowolnienie popytu na kluczowych rynkach zagranicznych, szereg znaczących zmian w produkcji modeli i odejście od samochodów z napędem diesla.
Top 10 najczęściej eksportowanych modeli w 2019 r. to:
- Nissan Qashqai
- Mini Hatch
- Toyota Corolla
- Honda Civic
- Range Rover Sport
- Vauxhall Astra
- Range Rover Evoque
- Range Rover
- Range Rover Velar
- Mini Clubman