Po dwucyfrowym wzroście w czerwcu (+15 proc.), w lipcu włoski rynek samochodowy miał niższy wzrost (+4,7 proc.) pomimo dwóch dni roboczych więcej w porównaniu tego samego miesiąca zeszłego roku. do lipca 2023 r. (23 dni wobec 21).
- Dobry wynik czerwca, w dużej mierze wynikający z zachęt w postaci nowego ekobonusa na samochody zero- i niskoemisyjne, był trudny do powtórzenia. Według danych MIMIT, na platformie ecobonus, dostępnej od 3 czerwca, zgromadzono ponad 25 tysięcy rezerwacji w zakresie emisji CO2 0-20 g/km, co następnie przełożyło się na około 13 tysięcy rejestracji samochodów BEV do 30 czerwca. Warto zauważyć, że udział w rynku samochodów elektrycznych w czerwcu wzrósł do 8,4 proc., a w lipcu wyniósł 3,4 proc. - mówi Roberto Vavassori, prezes ANFIA.
Marka Fiat zachowała pozycję lidera, ale z powodu znaczącego spadku (-28,7 proc., 10,2 tys. aut) tylko nieznacznie wyprzedziła Dacię, cieszącą się rosnącym zainteresowaniem (+36,2 proc., 9,7 tys. sztuk). Kolejne miejsca należały do Toyoty (9,8 tys. sztuk, +144,2 proc.) i VW (9,0 tys. sztuk, -2,6 proc.).
Najczęściej rejestrowane modele (lipiec 2024 r.):
- Fiat Panda - 10,5 tys. sztuk
- Dacia Sandero - 7,6 tys. sztuk
- Citroen C3 - 4,3 tys. sztuk
- Lancia Ypsilon - 4,1 tys. sztuk
- Jeep Avenger - 3,9 tys. sztuk
W okresie styczeń-lipiec br. we Włoszech zostało zarejestrowanych 1,01 mln nowych aut osobowych. To o 5,2 proc. więcej niż przed rokiem.