Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Na środę zaplanowano spotkania Fiata ze związkami zawodowymi, które zwołał  w trybie pilnym minister pracy Maurizio Sacconi.
 
Decyzja włoskiego koncernu o uruchomieniu nowego vana, znanego obecnie pod nazwą L0 w zakładzie w Serbii, spotkała się z krytyką m.in. rządu i związków. Sacconi stoi na stanowisku, że problem musi być rozwiązany z perspektywy "naszego interesu narodowego". Zdaniem ministra, ważne jest aby Fiat zagwarantował dobre wykorzystanie włoskich zakładów produkcyjnych w średnio- i długoterminowej perspektywie. 

W piątek w zakładach należących do zakładu Fiata we Włoszech doszło do strajków zorganizowanych przez związek zawodowy FIOM, informują włoskie media.

W Melfi około tysiąca osób protestowało przeciwko zwolnieniu dyscyplinarnemu trzech związkowców.

W innych zakładach strajki związane były z niewypłaceniem w lipcu premii produkcyjnej. Według FIOM w zakładzie nadwozi i fabryce Fiat Powertrain w Mirafiori od swoich miejsc pracy odeszło 70 proc. pracowników. W ocenie natomiast Fiata w proteście wzięło udział ok. 18 proc. pracowników zakładu karoserii i 26 proc. w Powertrain.

Do protestów, według FIOM dołączyło 80 proc. pracowników fabryki Iveco w Brescii i 250 osób z pierwszej zmiany w zakładzie Iveco w Pregnana Milanese. W Bari w Magneti Marelli miało uczestniczyć 90 proc. załogi.

Fiom ocenia, że w zakładzie w Cassino w strajku wzięło udział 60 proc. zatrudnionych. Całość akcji protestacyjnej związek ocenia jako swój sukces. Inaczej na protesty patrzy związek CISL. Ocenia, że zakończyły się one fiaskiem, ponieważ według ich oceny np. w Melfi do protestów nie przyłączyło się 80 proc. zatrudnionych.

0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
item Polska Sp. z o. o.
Etisoft Sp. z o.o.
SJM EUROSTAT SAS
Sigfox Poland Sp. z o.o.