Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W pierwszym półroczu 2019 Grupa Renault sprzedała 1 938 579 samochodów. Oznacza to spadek o 6,7 proc. przy średnim spadku na rynku o 7,1 proc.

W Europie na malejącym rynku (-2,5 proc.), sprzedaż Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie. Poza Europą sprzedaż Grupy wpisała się w silną ogólnoświatową tendencję spadkową.

Zgodnie z planem Grupa Renault utrzymała udziały w rynku w pierwszym półroczu, pomimo braku nowych produktów i silnego spadku na rynku. Spowodowało to spadek sprzedaży o 6,7 proc. W drugim półroczu skoncentrujemy się na udanym debiucie rynkowym Nowego Clio i Nowego ZOE w Europie, modelu Arkana w Rosji, Triber w Indiach oraz nowego Renault City K-ZE w Chinach - oświadczył Olivier Murguet, członek Komitetu Wykonawczego oraz dyrektor handlowy i ds. regionów w Grupie Renault.

W segmencie samochodów elektrycznych sprzedaż marki Renault na świecie wzrosła w ciągu roku o 42,9 proc. do ponad 30 600 samochodów. Sprzedaż ZOE w Europie odnotowała wzrost o 44,4 proc. (25 041 samochodów), a Kangoo Z.E. o 30,7 proc. (4 653 samochody). W drugim półroczu Grupa wprowadzi w Chinach model Renault City K-ZE i przyspieszy ofensywę na rynku samochodów elektrycznych poprzez inwestycje w JM EV, który jest piątym co do wielkości producentem samochodów elektrycznych w tym kraju.

W Europie liczba nowo zarejestrowanych samochodów Grupy utrzymała się na stabilnym poziomie. Dla porównania średni spadek na rynku wyniósł 2,5 proc. Grupa umocniła sukces w segmencie B (Clio, Captur, Sandero), jak również w segmencie Nowego Dustera. Clio nadal jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii. Do wyników Grupy przyczyniła się również sprzedaż samochodów dostawczych, która wzrosła o 7,5 proc. przy średnim wzroście rynkowym w Europie 3,7 proc.

Marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie (311 024 nowo zarejestrowane samochody, +10,6 proc.), co zapewniło jej rekordowy udział w rynku (3,3 proc., +0,4 punktu). Wzrost jest związany głównie z doskonałymi wynikami Nowego Dustera i Sandero.

Poza Europą Grupa szczególnie mocno odczuła spadek na rynku tureckim (-44,8 proc.) i w Argentynie (-50,2 proc.), a także wstrzymanie sprzedaży w Iranie w sierpniu 2018 roku (w pierwszym półroczu 2018 Grupa Renault sprzedała 77 698 samochodów).

W Rosji, która jest drugim rynkiem zbytu Grupy pod względem wielkości sprzedaży, Grupa Renault jest liderem z udziałem 28,8 proc. (+0,45 punktu). Sprzedaż spadła o 0,9 proc. pomimo spadku na rynku o 2,4 proc.

Łada odnotowała na tutejszym rynku wzrost sprzedaży o 2,5 proc. do 174 186 samochodów, co zapewniło jej 21,0 proc. udziału w rynku (+1,0 punktu). Ten wynik był możliwy dzięki sukcesowi nowych modeli w gamie. ŁADA Granta i ŁADA Vesta są dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w Rosji.

Sprzedaż samochodów marki Renault zmniejszyła się o 9,1 proc. do 64 431 samochodów, w oczekiwaniu na pojawienie się modelu Arkana w drugiej połowie 2019 roku.

W Brazylii Grupa doskonale wykorzystała ożywienie na rynku, który wzrósł o 10,5 proc. Sprzedaż Grupy Renault wzrosła o 20,2 proc. (112 821 samochodów, 9,1 proc. udziału w rynku, tj. +0,7 punktu). Jest to efektem dobrych wyników Kwida. Model sprzedał się w liczbie ponad 40 500 sztuk (+36,5 proc.) i tym samym znalazł się w pierwszej piątce najlepiej sprzedających się samochodów (w pierwszym półroczu 2018 był na dziewiątej pozycji).

W Afryce Grupa umocniła pozycję lidera z udziałem 19,3 proc. w rynku i sprzedała blisko 110 000 samochodów, głównie za sprawą doskonałych wyników w Maroku, Afryce Południowej i Egipcie.

Jej udział w rynku pozostaje na rekordowym poziomie 43,3 proc. Dacia z powodzeniem utrzymuje miejsce lidera dzięki sukcesowi Logana i Dokkera. Na drugim miejscu plasuje się Renault z Clio, które jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Maroku.

W Afryce Południowej marka Renault odnotowała wzrost sprzedaży o 3,6 proc., do blisko 11 900 samochodów, co zapewniło jej 4,9 proc. udziału w rynku.

W Indiach, w oczekiwaniu na debiut modelu Triber w drugim półroczu, udział w rynku ustabilizował się w drugim kwartale na poziomie 2,1 proc. Triber to kompaktowy samochód o niespotykanych możliwościach konfiguracji. Umożliwia przewóz do 7 osób. Pojawi się w segmencie, który do 2022 roku powinien stanowić prawie 50 proc. rynku indyjskiego. Będzie doskonałym uzupełnieniem lokalnej oferty Renault, która obejmuje Kwida i Dustera.

W Chinach sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 23,7 proc. na rynku zniżkującym o 12,7 proc. w oczekiwaniu na wprowadzenie nowego miejskiego samochodu elektrycznego Renault City K-ZE, który pojawi się w drugiej połowie roku.

Perspektywy handlowe Grupy Renault na 2019 r.

W roku 2019 na światowym rynku powinien nastąpić spadek w stosunku do roku 2018.

Rynek europejski utrzyma się na stabilnym poziomie, o ile nie nastąpi „twardy Brexit”, rynek rosyjski odnotuje spadek o 2 do 3 proc., a Brazylia powinna osiągnąć wzrost o ok. 8 proc.
0
Udostępniono
MotoSolutions
Siemens

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Impel Group
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.
T.ERRE POLSKA Sp. z o.o.
GREG-PLAST
WAMECH P. A. WĄSIK Sp. J.